اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در بازدید از محل رقابت بزرگ تولید محتوای دیجیتال بسیج در گفتگو با دانا:

تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی/ دولت امروز بیشتر از هر زمانی به ظرفیت بسیج در فضای مجازی احتیاج دارد

تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی/ دولت امروز بیشتر از هر زمانی به ظرفیت بسیج در فضای مجازی احتیاج دارد
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بسیج همواره نیروی کمک کننده به دولت ها بوده است امروز بیشتر از هر زمانی دولت به نیروهای بسیجی در فضای مجازی احتیاج دارد و پیشنهاد می شود این ظرفیت عظیم بسیج در فضای مجازی در تولید محتوا به کمک دولت بیاید.
[

احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نخستین رویداد کشوری تولید محتوای دیجیتال سازمان فضای مجازی بسیج و حضور 100 تیم از سراسر کشور در این دوره از مسابقات اظهار داشت: ما در حوزه فضای مجازی دو خلا جدی داریم که در کمیسیون فرهنگی مباحثی داشته و کمیته تخصصی فضای مجازی را اخیرا در این کمیسیون تشکیل داده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: خلا اول در این حوزه خلا مدیربتی است یعنی حدود مشخصی ندارد و این مساله مهم است؛ خلا دوم در این حوزه خلا محتوایی بوده که بسیار جدی تر از خلا اول است. یعنی ما قالبی داریم که داخل آن تهی است و تا کنون نتوانستیم این قالب را پر کنیم.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر بسیج در این راستا اظهار داشت: اقدام اخیر این سازمان که در قالب یک شبکه مردمی در حوزه سایبری به تولید محتوا پرداخته پرداخته یک جریان سازی بزرگی در فضای مجازی ایجاد کرده و برای اهالی این فضا امیدهایی را به وجود آورده است.

,

آزادی خواه با بیان اینکه عملاً این روش بسیج منجر به استفاده بهینه از این فضا شده است عنوان کرد: با توجه به ظرفیت سرشاری که در این فضا و از سوی افراد مختلف وجود دارد، می توانیم تاریخ، آرمان ها و مقدسات خود را تبلیغ کنیم و جوانان خود را برای آینده واکسینه کنیم.

,

, ,

وی ضمن تأکید بر اینکه تربیت نسل جوان باید در حوزه اسلام و انقلاب صورت بگیرد بیان داشت: تربیت جوانان زمانی محقق می شود که بتوانیم از بستر فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم؛ این گونه مسابقات و جشنواره ها می تواند جریان سازی خوبی به وجود آورده و بستری را برای تولید محتوا و محصول ایجاد کند.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: اگر یک کشور تولید کننده محصولات در زمینه فضای مجازی باشیم حتی می توانیم به خودکفایی در این زمینه برسیم و در مرحله بعدی محصولات و تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم و این مساله نقش مهم و گام موثری در فضای مجازی خواهد داشت.

,

آزادی خواه با اشاره به نظر رهبر انقلاب پیرامون فضای مجازی عنوان کرد: نظر صریح رهبری این است که این فضا مانند شمشیر دو لبه عمل می کند که هم می تواند برنده و هم می تواند نجات بخش باشد و بر اساس آن نمی توان فضای مجازی را با چشم مثبت یا منفی قضاوت کرد و باید هر دو دید را به آن در نظر گرفت.

,

وی با اشاره به برگزاری این رقابت ها از سوی بسیج تصریح کرد: این اقدام سازمان بسیج می تواند نیت رهبر انقلاب در این حوزه را به خوبی عملیاتی کند یعنی ما را به سمت استفاده بهینه این این فضا بکشاند رهبری هم تأکیدشان استفاده مثبت از این فضا بوده و با این اقدامات این نظرات رهبری محقق می شود.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی به جد پیگیر این مساله بوده به ویژه در حوزه پیام رسان های داخلی توصی ما به بسیج ایجاد کارآفرینی در این زمینه است به طوری که یا نسبت به تقویت یک پیام رسان اقدام کند و یا یک پیام رسانی را در حد رقابت با پیام رسان های خارجی طراحی و ایجاد کند.

,

آزادی خواه تأکید کرد: به اعتقاد من با توجه به اینکه بسیج همواره نیروی کمک کننده به دولت ها بوده است امروز بیشتر از هر زمانی دولت به نیروهای بسیجی در فضای مجازی احتیاج دارد و پیشنهاد می شود این ظرفیت عظیم بسیج در فضای مجازی در تولید محتوا به کمک دولت بیاید.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه