اخبار داغ

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور در تبریز؛

برگزاری جشن تکلیف برای ۵۰۰ دانش آموز سرپل ذهابی

برگزاری جشن تکلیف برای ۵۰۰ دانش آموز سرپل ذهابی
پیرسمساری گفت: از سال‌ ۹۲ بنا بر تربیت قشری بود که بتوانند در محافل مختلف در موضوعات متفاوت سخنرانی کنند و کارگاه‌هایی نیز در این خصوص برپاست اما متاسفانه کسانی که مجالسی برگزار می‌کنند به سراغ کسانی می‌روند که اطلاعات دینی و مذهبی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نسرین پیرسمساری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص جمعیت بانوان فرهیخته اظهار داشت: رسالت و وظیفه جمعیت بانوان فرهیخته کشور بر اساس دغدغه رهبری تولید ایده و فکر بود که به صورت غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر اجرایی به فعالیت می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: جمعیت بانوان فرهیخته کشور یک حزب و یا یک NGO نیست بلکه تشکل و شخصیت مستقل حقوقی دارد که شان آن سیاستگذاری به صورت راهبردی در استان و به صورت ملی است.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با بیان اینکه امسال در حد بین المللی هم کار خواهیم کرد، گفت: یکی از بخش‌های ما به عنوان امور بین الملل نشست‌های خاصی است که برگزار می‌شود، لبنان در این خصوص فعالتر و در قالب شکل‌دهی شده کار می‌کند البته در خود حشد الشعبی نیروهای جوان در حال کار هستند و به ترکیه، گرجستان و آذربایجان نیز مبلغ اعزام کرده‌ایم.

,

وی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته با تجمع و تضارب آرا بانوان که از جمله ورزشکاران، هنرمندان، پزشکان و بانوان فعال در عرصه فرهنگی می‌باشد مشغول به فعالیت است.

,

پیرسمساری با اشاره به نحوه جذب این یانوان گفت: یک جذب پلکانی به عنوان یاوران جمعیت در هر استان وجود دارد که 50 عضو اصلی در استان‌ها و یک هزار و 500 نفر در کشور اعضای اصلی این جمعیت هستند.

,

وی عنوان کرد: این جذب پلکانی به عنوان یاوران جمعیت به عنوان یکی از اصول کار فرهنگی و کادرسازی در جهت جریان سازی و استمرار حرکت‌های فرهنگی می‌باشد که به منظور شناسایی و فعالسازی مشارکت ارزشمند زنان است.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور توضیح داد: هر جمعیت در استان پنج کارگروه را تشکیل می‌دهند و بر اساس سنت حسنه نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری امسال یکی از کارگروه‌ها حمایت از کالای ایرانی نامیده شده و کارگروه دوم تحکیم بنیان خانواده می‌باشد.

,

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ابراز داشت: از امام جمعه تبریز به دلیل اشاره به مسائل تحکیم بنیان خانواده در خطبه‌های نماز جمعه هر هفته تشکر می‌کنم، اگرچه به جز این مساله چندین جلسه با امام جمعه تبریز در خصوص فعالیت‌هایمان داشته‌ایم.

,

پیرسمساری در پاسخ به سوال خبرنگار آناج که برآیند این کارگروه‌ها چه بوده‌است، تاکید کرد: ما سازمان اجرایی نیستیم اما پیشنهاداتمان به صورت غیر مستقیم قابلیت طرح ملی پیدا کرده‌اند مانند تدوین کمیته بحران در خصوص بانوان که در دست بررسی است.

,

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه استانی در خصوص بانوان در حوزه دفاع مقدس، تشکیل قرارگاه فرهنگی زینبیون، تاسیس مرکز نیکوکاری نورالزهرا و طرحی به نام شکوفه‌های یاس که به صورت پایلوت اجرا شده از جمله پیامدهای فعالیت این جمعیت می‌باشد.

,

این فعال فرهنگی حوزه زنان گفت: از پنجم اسفندماه در مرکز نیکوکاری نورالزهرا ۷۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده و یک باب ساختمان احداث و دو ساختمان بازسازی صورت گرفته است.

,

وی با بیان اینکه به دنبال تغییر نگرش و ذائقه خانواده‌ها با مدیریت اقتصادی سالم هستیم، عنوان کرد: برخی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت داریم تا با شعار هر بانوی ایرانی یک تولید کننده از اشتغال بانوان حمایت کنیم زیرا هنری مثل ورنی بافی که مختص استان ماست متاسفانه به اسم ترکیه ثبت شده است.

,

پیرسمساری ادامه داد: ۱۳۳ مشاغل خانگی در سطح روستا و شهر داریم که مخصوصا در مشاغل دامی، لبنی و فرش با کمک متولیان و سازمان‌ها در پی آن هستیم که چگونه می‌توانیم کار کنیم.

,

وی با اشاره به نتایج جمعیت بانوان فرهیخته اظهار داشت: یکی از برکات این جمعیت این است که وقتی صدا و سیما یا سایر مراکز از ما کارشناس، سخنران و یا خانوادها موفق می‌خواهد به راحتی آنها را معرفی می‌کنیم.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌های جمعیت کاملا مستقل می‌باشد، گفت: این جمعیت به صورت مستقل اما زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد البته در بیستم آذرماه نیز با همکاری آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در سر پل ذهاب جشن تکلیفی برای پانصد دانش آموز برگزار خواهیم کرد.

,

وی در خصوص ساماندهی برخی خانم جلسه‌ای ها گفت: در بحث ساماندهی خانم‌های جلسه‌ای از سال‌ ۹۲ بنا بر تربیت قشری بود که بتوانند در محافل مختلف در موضوعات متفاوت سخنرانی کنند و کارگاه‌هایی نیز در این خصوص برپاست اما متاسفانه کسانی که مجالسی برگزار می‌کنند به سازمان تبلیغات مراجعه نمی‌کنند و به سراغ کسانی می‌روند که اطلاعات دینی و مذهبی ندارند.

,

پیرسمساری با اشاره به سایت این جمعیت گفت: دفاتر این جمعیت در استان در شهرستان‌های جلفا، مرند، هشترود و مراغه وجود دارد و Tebyan.banovan.ir آدرس اینترنتی این سایت می‌باشد.

,

وی با تاکید به اینکه نقش‌آفرینی زنان بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: کارخانه و تولیدکننده‌ای موفق است که بتواند برندسازی انجام دهد و تبلیغ موثر داشته باشد چراکه اگر نتوانیم تولید کشور را به خوبی تبلیغ کنیم قطعا ماهواره با انواع رنگ و لعاب تبلیغاتی خلا‌ءهای جامعه را پر کرده و حتی تبلیغ ارسال رایگان تا درب منزل هم می‌زند.

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان در ادامه به برنامه‌های بین‌المللی جمعیت اشاره کرد و گفت: نشست‌های خاصی در زمینه امور بین‌الملل انجام گرفته است به طوریکه لبنان تمام خاستگاه مدنطر ما را داشته و فعال‌تر است ولی در کنار آن با بانوان جمعیت حشدالشعبی و ترکیه جلساتی داشته و مبلغه به دو کشور گرجستان و جمهوری آذربایجان اعزام کرده‌ایم.

,

 وی ادامه داد: جمعیت بانوان فرهیخته به دنبال فرمان رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان بوده است چراکه این الگو منجر شد تا زن شرقی و غربی پس زده شده و نخ‌نما شود.

,

پیرسمساری در خصوص همکاری با ستاد دیه استان خاطرنشان ساخت: همکاری جمعیت بانوان استان با ستاد دیه منجر به آزادی یک زندانی زن شد و امروز زنانی را نداریم که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان باشند مگر اینکه میزان بدهی‌شان بیش از توان این جمعیت باشد. 

,

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته به حضور خود در اجلاس اخیر وحدت اشاره کرد و گفت: در این اجلاس ۶ زن از کشور حضور داشتند که یکی از آنها بنده بودم که ثمرات و برنامه‌های زیادی داشت.

,

وی در پایان عنوان کرد: ایجاد مرکز مطالعاتی راهبردی در بیت امام جمعه در حوزه بانوان از ثمرات این اجلاس بود که در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه