اخبار داغ

کارگردان نمایش نهنگ قنبر در نشست خبری؛

من مسئول ذهن مسموم دیگران نیستم!

من مسئول ذهن مسموم دیگران نیستم!
کارگردان نهنگ قنبر اظهارات نایب رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی مورد نقد قرار داد و از او به‌خاطر زیر سوال بردن جشنواره الف انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بابک نهرین شامگاه یکشنبه در نشست خبری نمایش "نهنگ قنبر" با بیان اینکه بعد از ۹ ماه دوری از صحنه، به عرصه تئاتر باز می‌گردیم، ابراز داشت: بعد از ۲ سال دوری این افتخار را پیدا کرده‌ام تا بار دیگر کنار علیرضا رنجی‌پور بازی کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: حدود ۶۰ نفر در اجرای نمایش نهنگ قنبر نقش ایفا کرده‌اند و از ۱۸ آذر اجرای نمایش نهنگ قنبر در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن کلید می‌خورد.

,

کارگردان نمایش نهنگ قنبر با اعلام اینکه بدون تبلیغات گسترده، بلیت‌های ۱۸ سانس را از اکنون فروخته‌ایم از فروش یک میلیاردی نمایش کچل اوغلان در تبریز سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با اجرای نهنگ قنبر فروش بیشتری را ثبت کند.

,

وی اذعان داشت: سال گذشته در اجرای نمایش کچل اوغلان به ایام فاطمیه برخوردیم و در استمرار برنامه‌هایمان وقفه ایجاد و موجب افول فروش بلیت‌هایمان شد و متاسفانه برای نمایش نهنگ قنبر نیز احتمال بروز این اتفاق وجود دارد.

,

نهرین با اشاره به معطلی یک ساله در اخذ مجوز اجرای نمایش نهنگ قنبر از شورای نظارت، عنوان کرد: در نمایش سعی کرده‌ایم جامعه کوچکی از ایران را به نمایش بگذاریم که در آن اقشار مختلف جوان، مذهبی، بیخیال، مرفه بی‌درد، فقیر، روشنفکر و.... در محله‌ای کوچک جمع شده‌اند.

,

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از فقدان سالن‌های در شأن هنرمندان و مخاطبان جهت اجرای تئاتر انتقاد کرد و گفت: سالن‌های تئاتر شهر تبریز به‌مانند خانه موش است و شهروندانی هم که جهت تماشای تئاتر در میدان دانشسرا حضور می‌یابند جایی برای پارک خودروها پیدا نمی‌کنند؛ تمام تمرکزها بر روی اصفهان و مشهد است و مسئولان ما نیز لیاقت ندارند اعتبار بگیرند.

,

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در واکنش به انتقادات نایب‌رئیس این انجمن از برگزاری جشنواره الف در تبریز، تصریح کرد: احمد رجب‌پور نظر شخصی خود را اعلام کرده و اظهارات او موضع انجمن نیست، پخالت در خون ما تبریزی‌هاست و چون از رجب‌پور برای برگزاری جشنواره ارسباران حمایتی نشده است، او اکنون جشنواره الف را می‌کوبد.

,

وی بیان داشت: مهم نیست 450 میلیون تومان را برای برگزاری جشنواره الف چه کسی دریافت کرده است، آنچه اهمیت دارد اخذ بخشی از حق تئاتر است و چنانچه بیگ‌نژاد این پول را نمی‌گرفت آیا منتقدان و امثالِ بنده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد می‌توانستیم آن پول را بگیریم؟ در سایه‌ جشنواره الف اولین گروه تئاتر اروپایی در تبریز روی سن رفتند.

,

بابک نهرین در واکنش به انتقاد آناج از به‌کار بردن شوخی‌های جنسی در نمایش‌ها به‌خاطر فروش بیشتر، تاکید کرد: چرا می‌گویید شوخی جنسی؟ از نظر شما شوخی جنسی است از منظر ما شوخی ساده و حرف‌های دوپهلوست، مردم تبریز به‌مانند مردم تهران نیستند که به هر حرکت و دیالوگ ساده‌ای بخندند، ما این شوخی‌ها را از جامعه می‌گیریم و همه با چنین حرف‌هایی آشنایی دارند.

,

وی با بیان اینکه عده‌ای با مشاهده آهن و بالش نیز تحریک می‌شوند و مسئول این ذهن مسموم ما نیستیم، یادآور شد: در مقایسه با گذشته خیلی تفاوت کرده‌ایم، یک زمانی راهِ جذب مخاطب این بود که فحش دهیم اما اکنون شاید این نوع شوخی‌ها یک درصد باشد، شاید هم نباشد؛ بنده اغراق کردم و گفتم نه اصلا این نوع دیالوگ نداریم اما شما هم با اغراق می‌گویید شوخی جنسی!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه