اخبار داغ

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تبریز؛

عمر مسئولین در جلسات متعدد هماهنگی می‌گذرد/ مردم دیگر تحمل شنیدن اخبار فساد و رانت را ندارند

عمر مسئولین در جلسات متعدد هماهنگی می‌گذرد/ مردم دیگر تحمل شنیدن اخبار فساد و رانت را ندارند
ذوالفقاری گفت: مردم دیگر تحمل شنیدن اخبار فساد و رانت را ندارند و از مسئولین پایبندی به اصول و قوانین و حل مشکلات اقتصادی را می‌خواهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حسین ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی در سالن پتروشیمی تبریز اظهار داشت: در خصوص انتقادات رئیس مجمع نمایندگان استان قبول داریم که از نظر جایگاه حقوقی آذربایجان‌شرقی وزیر کشور در جلسه تودیع شرکت می‌کردند اما به دلیل شرایط گفتند اگر یک استان بروم و دیگر استان‌ها را نروم موجب گلایه می‌شود و من به نمایندگی آمدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: معمولا در جلسات تودیع و معارفه از زحمات مدیر گذشته تجلیل می‌شود و فرصتی برای تذکر به خودمان است، این مراسم نشان می‌دهد ما فرصت زیادی نداریم و مسئولیت‌ها به زودی تمام می‌شود و حتی در دنیا هم فرصت زیادی نداریم.

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه مهمترین عامل ثبات و امنیت مردم هستند، تصریح کرد: ما در جمع خود مسئولین باید از زبان مردم سخن بگوییم، چهار دهه از انقلاب می‌گذرد و اذعان داریم مهمترین عامل ثبات و امنیت مردم هستند به طوریکه هر یک از تهدیداتی که علیه کشور ما بوده برای هرکشوری بود دچار مشکل می‌شدند.

,

وی افزود: اگر دیروز فرزندان ما جانشان را برای کشور فدا می‌کردند به دلیل ایمان به راه بود و امروز آمریکایی‌ها همه چیز را علیه ما به کار گرفتند تا کشور ما را شکست دهند، به همین دلیل اگر دچار غفلت راهبردی شویم همین مردمی که پایه ثبات و امنیت بودند تبدیل به عنصر تهدید امنیت خواهند شد.

,

ذوالفقاری تاکید کرد: غفلت راهبردی امروز ما این است که پشتوانه مردم را از دست دهیم، مردم امروز از ما چه می‌خواهند؟ مردم پیشرفت، اقتدار و ساماندهی می‌خواهند؛ مردم این دولت و آن دولت و این جریان آن جریان نمی‌خواهند بلکه ساماندهی به اوضاع و کارآمدی می‌خواهند.

,

وی با اشاره به از دست دادن بخشی از سرمایه‌های اجتماعی گفت: امروز بخشی از سرمایه اجتماعی را به خاطر عدم تصمیم گیری در حال از دست دادن هستیم، مردم از کلیت مسئولین حل مشکلات، پایبندی به ارزشهای اصیل اسلامی می‌خواهند و دیگر تحمل شنیدن اخبار فساد و رانت را ندارند.

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: مردم می‌خواهند مسئولین در بین آنها باشد و آنان را تکریم کنند حتی اگر نتوانند کاری کنند، مردم از ایستادن، نگاه کردن و حرف زدن ما می‌فهمند چگونه‌ آدمی هستیم و صداقت را لمس می‌کنند.

,

وی با تاکید بر وحدت و همدلی در داخل کشور عنوان کرد: ما تا زمانیکه از درون نریزیم از بیرون فرو نخواهیم ریخت و باید اعتماد به نفس داشته باشیم، مردم از مسئولین پایبندی به قانون و اصول را می‌خواهند زیرا هر زمان که اخلاق و قانونمداری را کنار گذاشتیم به مشکل خورده‌ایم.

,

ذوالفقاری تاکید کرد: در وزارت کشور نیز زمانیکه قانون منع به کارگیری مطرح شد بدون اما و اگر به قانون تن سپردیم و آن را اجرا کردیم.

,

وی با بیان اینکه بروکراسی مردم را خسته کرده است، ابراز داشت: مردم با تشریفات میانه‌ای ندارند وقت و عمر ما وقف خدمت به مردم است و همین مردم می‌خواهند پارتی بازی نباشد اما چقدر در این خصوص موفقیم؟ متاسفانه ما گاهی به جای مدیر مرید می‌خواهیم در حالیکه ما در کشور به دنبال مدیرانی هستیم که کار انجام دهند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات قوانینی و بخشنامه‌های متعدد است، بروکراسی ما هم عرضی و هم طولی می‌باشد که اگر بنیانی آن را حل نکنیم مشکلات حل نخواهد شد اگرچه در طول یکی دو سال گذشته اختیارات زیادی به استانداران تفویض شده است.

,

وی توضیح داد: گاهی موضوعی داریم که همزمان چهار مرجع به آن رسیدگی می‌کند و این همان بروکراسی است! کار ما این شده که پوشه به بغل از این جلسه به آن جلسه برویم و عمرمان تنها در این جلسات هماهنگی می‌گذرد.

,

ذوالفقاری با اشاره به حضور استانداران در جلسات متعدد گفت: در استان‌ها استاندار مسئول برگزاری ۳۳ کارگروه است و این یکی از همان بروکراسی‌هاست، مردم ارتباط مستقیم با مسئولین می‌خواهند و حداقل هفته‌ای یک روز را به مشکلات و دیدار مستقیم با مردم اختصاص دهید.

,

وی در خصوص وحدت میان مردم و مسئولین عنوان کرد: در یکی از کشورهای خارجی یکی از مسئولین به من گفت شما دارویی دارید که طبیب تمام بیماری‌هاست و مسئولین باید در سایه آن همدل و همراه باشند زیرا وحدت تحت هدایت و مدیریت رهبری امکان‌پذیر است.

,

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور  در پایان در خصوص انتخاب استاندار جدید خاطرنشان ساخت: آقای پورمحمدی استان را به خوبی می‌شناسند و خیل عظیم دانشجویان زیردست ایشان تربیت شده و ارتباط خوبی با مسئولین دارند و امیدواریم در این مسئولیت موفق باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه