اخبار داغ

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد؛

بردگی نوین در استفاده ابزاری از زنان/ لایحه تامین امنیت زنان و رفع خشونت در قوه قضائیه بازنگری می‌شود

بردگی نوین در استفاده ابزاری از زنان/ لایحه تامین امنیت زنان و رفع خشونت در قوه قضائیه بازنگری می‌شود
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: لایحه تامین امنیت زنان و رفع خشونت اکنون در قوه قضائیه در حال بازنگری است و این بازنگری‌ها در دولت‌ها انجام می‌شود چراکه همه برنامه‌های ما باید بروز شود و این نیاز جامعه امروز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، کبری خزعلی شب گذشته در جلسه بررسی لایحه تامین امنیت زنان و رفع خشونت که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در اسلام و انقلاب اسلامی اظهار کرد: تاریخچه پایه گذاری لایحه امنیت زنان و رفع خشونت به صدر اسلام برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: اگر در قرآن کریم توجه کنیم به طور ویژه و شدید از زن دفاع می‌کند تا جایی که می‌فرماید: از دختربچه‌هایی که بی‌گناه زنده به گور شدند سوال می‌شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در عصر امروز هم اگر هر کسی از رشد انسانی و استعدادهایش محروم شود حکم همان دختر زنده به گور است که اسلام و قرآن به شدت دربرابرش می‌ایستد و از ظالمان سوال می‌کند.

,

خزعلی گفت: در اسلام خانواده باید محل صفا و صمیمیت و آرامش باشد و از این رو در روایات و آیات فراوان داریم که سفارش می‌کند اگر خانواده‌ای در آستانه متلاشی شدن است باید ورود کرد و صلح را به آن برگرداند.

,

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه مردم و مسئولین نباید بگذارند کوچکترین تزلزلی به خانواده وارد شود، خاطرنشان کرد:  دین اسلام سفارش می‌کند که باید با زنان در جامعه و خانواده در کمال کرامت و عزت رفتار شود.

,

وی گفت: ملاک یک جامعه سالم را پیامبر تعیین می‌کنند و می‌فرمایند: اگر می‌خواهید بدانید جامعه‌ای کریمه است یا لعینه، بنگرید که با زنان آن جامعه چگونه رفتار می‌کنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با شاره به تعریف خشونت و کرامت، بیان کرد: اسلام با هر نوع خشونتی حتی در قالب رفتار به ظاهر محبت آمیز مخالف است؛ امروز با استفاده ابزاری که از زنان می‌شود شاهد بردگی نوین هستیم.

,

خزعلی گفت: امروز در مشاغل مختلف توجهی به روح و تفکر و علم زنان نمی‌شود بلکه فقط به ظاهر و جسم آن‌ها برای منافع بیشتر توجه می‌شود و ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار می‌دهند.

,

دین اسلام مدافع زن، کودک و خانواده است

, دین اسلام مدافع زن، کودک و خانواده است,

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان افزود: فرزندان اهانت و کرامت را از نحوه رفتار پدر با مادر می‌آموزند؛ اینکه مادر خانواده چگونه به فرزندان معرفی می‌شود نقش کلیدی در تربیت آن‌ها دارد.

,

وی با بیان اینکه خشونت، رفتار تند و خشن توام با رفتار تند حاکی از قهر و زور است، افزود: دین اسلام مدافع زن، کودک و خانواده است؛ در سوره طلاق آیات فراوانی در خصوص محبت و احترام به زن داریم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در واقعه عاشورا زنان، کودکان و خانواده حضور داشتند و بسیار اثرگذار و پیام رسان بودند.

,

خزعلی ابراز کرد: مقدمه قانون اساسی به خانواده اهمیت می‌دهد همه دستگاه‌ها باید در تسهیل ایجاد خانواده تلاش کنند و هر اقدامی که کمکی به این موضوع نمی‌کند نباید اجرا شود.

,

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۸ اقدامات در راستای لایحه امنیت زنان و رفع خشونت کلید خورد، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۵ که ریاست جمهوری را برعهده داشتند و “شورای فرهنگی و اجتماعی زنان برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ” را به عنوان جایگاهی فراتر از سه قوه برای زنان درنظر گرفتند.

,

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی برای اجرا، انجام تحقیقات، آمار، رصد، ارتباطات داخلی و خارجی باید انجام شود و دستورات و مصوبات این شورا برای سه قوه لازم‌الاجرا است.

,

خزعلی افزود: اصول و مبانی سیاست‌های تحقیقی مسائل زنان، اوقات فراغت، اشتغال، سیاست‌های حضور بین‌الملل زنان، مشارکت زنان و ارتقاع در آموزش عالی، آئین نامه حفظ حدود و آداب اسلامی، سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده، سیاست‌های حجاب و عفاف، جمعیت، سیاست راهبردی خانواده در مهندسی فرهنگی از مصوبات این شورا است.

,

وی عنوان کرد: سیاست‌های این شورا به عنوان حقوق ومسئولیت‌های زنان به نام منشور تصویب شد و مجلس هم به عنوان قانون “حقوق و مسئولیت‌های زنان” تصویب کرد که قوی‌تر از کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

,

تساوی زنان با مردان یک تفکر و نگاه حقیرانه به زنان است

, تساوی زنان با مردان یک تفکر و نگاه حقیرانه به زنان است,

خزعلی ادامه داد: این قانون از سال ۱۳۸۰ در سازمان ملل مطرح شده و بسیاری از کشورهای شرقی و اسلامی از آن الگو گرفتند چراکه برای زنان به عنوانی انسانی مبتکر و مقتدر، حقوق و مسئولیت قائل شده است.

,

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان تصریح کرد: مطرح کردن موضوع  زیرا زنان هیچ کمبودی ندارند که بخواهند با شبیه شدن به مردان آن را تامین کنند؛ چرا باید زنان شبیه مردان شوند تا به عنوان انسان مورد تایید باشند؟

,

وی بیان کرد: پیگیری قانون حمایت از خانواده از سال ۱۳۶۸ آغاز شد و در سال‌های اخیر به تصویب رسیده که اکنون اجرا می‌شود اما متاسفانه بسیاری از بانوان و دختران ما از آن مطلع نیستند و مطالبه نمی‌کنند.

,

خزعلی بیان کرد: لایحه تامین امنیت زنان و رفع خشونت اکنون در قوه قضائیه در حال بازنگری است و این بازنگری‌ها در دولت‌ها انجام می‌شود چراکه همه برنامه‌های ما باید بروز شود و این نیاز جامعه امروز است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآوری کرد: قبل از انقلاب تنها ۳۵درصد زنان کشور باسواد بودند و امروز به بالای ۹۶درصد رسیده است.

,

وی افزود: تعداد دانش آموختگان زن در زمان پهلوی ۶درصد بود که امروز ۴۴درصد شده و آمار اساتید از ۶دردصد به ۲۰ درصد رسیده است و همچنین ورزش بانوان از۷ رشته به ۳۸رشته افزایش یافته است.

,

خزعلی عنوان کرد: امید به زندگی زنان قبل از انقلاب ۵۴ سال بود که امروز به ۷۸ سال رسیده و مرگ و میر مادر و فرزند ۹۰ درصد کاهش یافته است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه