اخبار داغ

درگفت‌وگو با نماینده ورزقان مطرح شد؛

در انتظار ورود تکنولوژی برای آغاز توسعه مس سونگون هستیم/ در اجرای پروژه اولویت با قرارگاه خاتم‌ الانبیاست

در انتظار ورود تکنولوژی برای آغاز توسعه مس سونگون هستیم/ در اجرای پروژه اولویت با قرارگاه خاتم‌ الانبیاست
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرادادی را با اروپایی‌ها به امضاء رسانده‌ایم تا 25 درصد کار توسعه مس سونگون را با ار ائه تکنولوژی انجام دهند و 75 درصد مابقی را به شرکت‌های داخلی بسپاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج در پاسخ به این سوال که طرح توسعه مس سونگون به‌کجا ختم شد، ابراز داشت: طرح توسعه مس سونگون با پیگیری رسانه‌ها من‌جمله حمایت‌های آناج و به همت تمام مسئولان و مردم بعد از پنج سال وقفه دوباره از سرگرفته شد و قراردادی را در این راستا با شرکت خارجی به امضاء رساندیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: در این قرارداد 25 درصد تکنولوژی و مهندسی پایه اجباراً باید از خارج آورده شود و برای تحقق 75 درصد قرارداد نیز از توان داخلی استفاده خواهد شد، بعد از اینکه خارجی‌ها مهندسی پایه را انجام دادند، شرکت‌های داخلی وارد میدان می‌شوند تا از ظرفیت ایرانی‌ها استفاده شود.

,

نماینده ورزقان با بیان اینکه در توسعه‌ مس سونگون اولویت با قرارگاه خاتم‌الانبیاست، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی اندکی ما را معطل کرده‌اند و به زودی این موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد تا مجری پروژه مشخص شود.

,

وی توضیح داد: تکنولوژی مورد نیاز توسعه مس سونگون در اختیار خارجی‌هاست اما می‌شود در داخل کشور نیز این تکنولوژی را پیش برد؛ بومی‌سازی تکنولوژی زمان‌بر است و برای اینکه زمان را از دست ندهیم تکنولوژی و مهندسی پایه را به طرف‌های خارجی سپرده‌ایم تا دستگاه‌ها را از اروپا وارد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه