اخبار داغ

گزارشی از بازار لوازم آرایشی؛

۳۰۰۰ تومانی‌های ارزان اما خطرناک!/ ایران هفتمین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا

۳۰۰۰ تومانی‌های ارزان اما خطرناک!/ ایران هفتمین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا
لوازم آرایشی ارزان اما بی‌کیفیت این روزها سلامت بانوان ایرانی را که هفتمین مصرف کننده محصولات آرایشی در دنیا هستند به شدت مورد تهدید قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات همواره طالب زیبایی‌هاست. در این بین زنان همیشه بیشترین توجه را به زیبایی و ظاهر خود دارند و برای این زیبایی نیز مبالغ زیادی را صرف می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

لوازم آرایشی یکی از ملزومات زیبایی در دنیا به شمار می‌رود و آمار مصرف آن در کشورهای مختلف متفاوت است به گونه‌ای که کشورهای آسیایی گوی سبقت را در استفاده از این لوازم از کشورهای اروپایی ربوده‌اند و ایران نیز یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های لوازم آرایشی می‌باشد.

,

آمارها چه می‌گویند؟

,

نزدیک ترین آماری که از سال ۲۰۱۵ وجود دارد، مربوط به سایت مجله «Beauty world middle East» است که دفتری در امارات متحده عربی دارد. این سایت می‌گوید ایران دومین رکورددار مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه و هفتمین کشور رکورددار در این زمینه در سطح جهان است. تخمین این سایت از بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کشور ایران، ۳.۶۸ میلیارد دلار معادل ۱۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان است. به تعبیر این مجله اینترنتی، زنان ایرانی ۳۰ درصد از درآمد قابل تصرف خود را خرج محصولات زیبایی می‌کنند و مصرف‌کنندگان محصولات زیبایی در ایران، سالانه ۲۳ بطری عطر می‌خرند.

,

مقایسه سرانه مصرف لوازم آرایش در ایران و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها به‌طور متوسط 4.5 درصد از درآمد سالانه‌شان را برای لوازم آرایش هزینه می‌کنند این درحالی است که آلمانی‌ها تنها 1.5 درصد و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها نیز 1.7 درصد از درآمد سالانه‌شان را برای خرید لوازم آرایش هزینه می‌کنند.

,

چه مقدار از لوازم آرایشی قاچاق هستند؟

,

کمتر از یک سال قبل عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد بیش از ۶۳ درصد لوازم آرایشی کشور را قاچاق دانست و گفت: این لوازم لوازم آرایشی از طریق معابر رسمی وارد کشور می‌شوند. 

,

رسول خضری با انتقاد از اینکه قاچاق عمده کشور از جمله لوازم آرایشی با کانتینر و از طریق بنادر وارد کشور می شود، افزود: 95 و نیم درصد قاچاق از طریق معابر رسمی و تنها نیم درصد قاچاق و حتی کمتر از طریق معابر کولبری است و از سویی ورود کالا از طریق معابر کولبری نظام مند بوده و عوارض نیز پرداخت می‌شود بنابراین برای مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی که سلامت مردم را نشانه میرود باید با شبکه های اصلی قاچاق که از طریق معابر رسمی به این کار اقدام می‌کنند مبارزه کرد.

,

 وی با بیان اینکه جلوگیری از لوازم آرایشی قاچاق باید در بنادر و معابر رسمی انجام شود، تصریح کرد: مصرف بالای لوازم آرایشی در کشور که 40 تا 50 برابر کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، سوئیس و ایتالیا است به افزایش قاچاق دامن زده است.

,

, ,

لوازم آرایشی ارزان قیمت، غول‌های رنگی خطرناک

,

چرخی در بازار که بزنید برخی مغازه‌هایی را می‌بینید که چوب حراج به لوازم آرایشی خود زده‌اند و همه لوازم آرایشی‌شان را به قیمت 3 یا 5 هزار تومان به فروش می‌رسانند! این لوازم آرایشی ارزان و بی‌کیفیت که اغلب چینی و بسیار بی‌کیفیت هستند عوارض جبران ناپذیری بر پوست می‌گذارند.

,

اینکه می‌گویند هیچ گرانی بی حکمت نیست در خصوص لوازم آرایشی کاملا درست است. لوازم آرایشی ارزان قیمت به دلیل عدم آزمایش در آزمایشگاه‌ها نیمی از هزینه‌های جاری را کاهش می‌دهد و با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت قیمت این محصولات را تا حد ممکن پایین می‌آورد.

,

برخی از کارگاه‌های تولید لوازم آرایشی در داخل کشور نیز با استفاده از محصولات بسیار بی کیفیت اقدام به تولید لوازم آرایشی می‌کنند، به طور مثال با افزودن سرب بسیار زیاد به اقلام آرایشی باعث ماندگاری آنها می‌شود اما همین سرب زیاد و ماندگاری بالا ضرر جبران ناپذیری به سلامت انسان می‌زند و یا رنگ موهایی که در همین کارگاه‌ها تولید می‌شود، دارای آمونیاک بالاست و به همین دلیل بعد از مصرف یک دوره کوتاه موها به سمت سفیدی و خشک شدن می‌رود؛ عوارضی که باید سال‌ها روی آن کار کرد تا شاید برطرف شود.

,

همین تولیدکنندگان کارگاهی با مواد بی‌کیفیت منبع لوازم آرایشی 3 تا 5 هزار تومانی هستند، اقلامی که با کمترین هزینه انواع بیماری‌های جسمی و حتی سرطان پوست را به زنان ایرانی هدیه می‌دهند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه