اخبار داغ

کارشناس برنامه کنترل علوم پزشکی قزوین:

بیش از ۳۸هزار ایرانی درگیر "اچ آی وی" هستند

بیش از ۳۸هزار ایرانی درگیر "اچ آی وی" هستند
کارشناس برنامه کنترل دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شناسایی به موقع و درمان افراد مبتلا درگیری سایر افراد با اچ آی وی را کاهش می‌دهد از این رو اقدام نسبت به آزمایش از اهمیت ویژه برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بهزاد نجف‌پور عصر امروز(سه شنبه) در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی ۹۰درصد از بیماران موجود در زمینه اچ ای وی و ایدز تا سال۲۰۲۰در تعهد ما قرار دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: در کشور ۳۸هزار نفر بیمار درگیر با ایدز وجود دارد و بیشتر این آمار مربوط به  آقایان با ۸۴درصد است، البته در سال‌های اخیر آمار خانم‌ها رو به رشد بوده است. 

کارشناس برنامه کنترل دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: اچ آی وی بیماری عفونی بوده و مدت‌ها در فرد بصورت پنهان باقی مانده و حتی ممکن است هیچ‌گاه به مرحله ایدز نرسد. 

وی عنوان کرد: شناخت عوامل بیماری‌زا، آگاهی نسبت به اچ آی وی و ایدز و چگونگی انتقال بیماری به روند کنترل و مبارزه با این بیماری کمک شایان توجهی می‌کند. 

این کارشناس با اشاره به راه‌های انتقال بیان کرد: اچ آی وی بیماری عفونی و با عامل ویروسی بوده و با خون فراورده‌های خونی آلوده منتقل می‌شود. 

انجام آزمایش "اچ آی وی"، آمار مبتلایان را کاهش می‌هد
وی ادامه داد: ارتباط جنسی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال این بیماری در جهان است که متاسفانه در سال‌های اخیر این عامل در کشورمان نیز افزایش یافته است. 

نجف پور گفت: شناسایی به موقع و درمان افراد مبتلا درگیری سایر افراد با "اچ آی وی" را کاهش می‌دهد، از این رو اقدام نسبت به آزمایش از اهمیت ویژه برخوردار است. 

وی ادامه داد: امسال برای تمام مادران باردار کشور و در بیشتر کمپ‌های ترک اعتیاد تست "اچ آی وی" انجام شده و برای آغاز زندگی زوجین توصیه شده، اما در هم اکنون سیاست‌های کشور مبنی بر اجبار این آزمایش نیست.

این درمانگر اچ آی وی بیان کرد: ویروس اچ آی وی هیچ علامتی ندارد، با وجود به بدن کم کم سیستم ایمنی و گلبول‌های سفید درگیر شده و عفونت‌ها بروز پیدا می‌کنند. 

وی اذعان کرد: تقویت سیستم ایمنی فعالیت عفونت‌های فرصت طلب و ورود فرد به مرحله ایدز را به تاخیر می‌اندازد، بیشتر بیماران ایدز با بیماری سل از دنیا می‌روند. 

این مسئول درباره نقش درمان در اچ آی وی ابراز کرد: هم اکنون ‌درمان کامل برای "اچ آی وی" وجود ندارد، اما درمان‌هایی وجود دارد که به باقی ماندن فرد در مرحله بدون علامت کمک کند.

نجف پور در پایان گفت: توجه به بهداشت و استفاده از وسایل پیشگیری از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ایدز است. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انجام آزمایش "اچ آی وی"، آمار مبتلایان را کاهش می‌هد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه