اخبار داغ

یادداشت؛

اندر احوالات سفر خارجی برخی از اعضای شورای شهر سنندج به ترکیه!

اندر احوالات سفر خارجی برخی از اعضای شورای شهر سنندج به ترکیه!
اخیرا دو نفر از اعضای شورای شهر سنندج بعنوان همسفر شهردار این شهر، به رسم زنده نگه داشتن سنن برخی از شورائیان قبلی در رویه مسافرتهای خارجی، کشور ترکیه را برای مسافرت پاییزی خودشان انتخاب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، وقتی این خبر را شنیدم؛ کلی دلم فروریخت و گفتم: خدایا چه مصیبتی بود  که گرفتارش  شدیم، این هم یک نوع دیگر از فرار مغزها! البته ناگفته  نماند سفر پاییزی شورائیان در حالی انجام می شود که در این روزهای بحرانی متاسفانه سفره بسیاری از  نیروهای شهرداری از معیشت خالی  می باشد، هنوز هم چند ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری سنندج و هنوز هم  یک دوم عیدی سال قبل نیروهای شرکتی پرداخت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

 بیگمان این موارد و معضلات شرمساری این سفر را بر مسافرانش دوچندان خواهد کرد.

, .,

 

,

سفر رئیس کمیسیونهای عمران و فرهنگی شورای شهر به ترکیه در خود جای تامل دارد، البته بی انصافی است که اگر با  عینک بدبینی به این سفر نگاه کنیم، زیرا شاید این عزیزان می خواستند آن اندیشه و  تفکرات ناب فرهنگی و عمرانی خویش را در ترکیه طی یک مزایده بزرگ به فروش برسانند، البته شاید رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهرمان یار همیشه غایب جلسات شورا که باصطلاح شورای شهر شده اما بیشتر وقتش را در روستاها سپری کرده و باید او را عضو شورای روستا نامید تا یک عضو از شورای شهر!

, !,

 

,

حالا با آن همه برنامه و پروژه های  مهم  فرهنگی  و جورواجور  که در این یک سال و اندی شورا بودنشان  در شهر سنندج پیاده کرده اند، اینک عزم ترکیه نموده تا  با رسوخ به فرهنگ کشور ترکیه، حداقل برنامه «ریگا» را نیز وارد رسانه های ترکیه نمایند، البته بدک هم نخواهد بود که خودشان هم مجری شوند!

,

 

,

در کنار این سفر خارجی ، عزیمت رئیس ‌کمیسیون عمران شورای شهر سنندج به ترکیه هم شاید نویدبخش این پیام باشد، گویا این همه طرح عمرانی رنگین کمان را  که در سنندج رونمایی کرده اند،  این جنس طرحها را هم به شهرداری ترکیه در قالب یک پکیج عمرانی به فروش برسانند،  یا اینکه بعنوان یک الگو  مدرنیته عمرانی نمونه پل هوایی میدان آزادی سنندج را در یکی از میادین استانبول و یا آنتالیا پلی مانند پل میدان آزادی سنندج را نصب نمایند!

,

 

,

القصه و الخلاصه واقعا حیف است که  از آن همه کار عمران شهری رنگارنگ  انجام شده در سنندج در مدت شورای دور پنجم ، چند درصد از تجربه این طرحها  را به ترکیه منتقل کنند!

, !,

 

,

از قبیل آسفالت چندین کوچه در نایسر تدبیر و ننله، شاید این سفر خیر و برکتی برای نواحی منفصله استانبول و آنتالیا داشته باشد که آنها هم با الگو برداری از خدمات ارائه شده در نواحی منفصله نایسر، ننله و حسن آباد مسیر عمران و آبادانی را طی کنند!

,

 

,

خلاصه امیدوارم که چمدان مسافران پاییزی ترکیه پر از طرحها و برنامه های متنوع عمرانی و فرهنگی باشد ؛ زیرا هزینه این سفر از جیب تکیده و خالی شهرداری سنندج تامین شده است ، پس اگر چمدانی از برنامه با خود نداشته باشند ، سفرشان واقعا به ترکستان بوده است!

,

 

,

اگر با عینک خوشبینانه به این سفر نگاه کنیم ، امیدوار  هستیم که مسافران مثلثی ترکیه قطعا دور و بر آنتالیا و سواحل زیبایی آن نرفته باشند ، زیرا  در این وضعیت بد و بحران مالی در شهرداری سنندج، سواحل قلبهای کارکنان شهرداری سنندج مملو از درد و رنج و غبار است!

, !,

 

,

بالاخره اگر مرحوم ناصر خسرو شرق زده  و مارکوپولو غرب زده زنده بودند؛ رمانی از این سفر تاریخی به رشته تحریر در خواهند آورد ، تا  این گشت و گذر  در این برگ ریزان پاییزی که جیب کارکنان شهرداری سنندج هم دچار خزان شده است؛ از یادها نرود.

,

 

,

اینک که این عزیزان از سفر ترکیه با کلی هزینه  بازگشته اند، در این شهرمان هم رفتگرانی وجود دارند که حتی صدای خش خش جارویشان پر از موسیقی غمناک فقر و نداری است! البته شاید از سر فقر و نداری اینان را نفرین کنند که چرا در این وضعیت که ما حتی پول خرید نان خشک را برای نمایش بر روی سفره هایمان نداریم شما کبکتان چنین هوای ترکستان و استانبول و آنتالیا  کرده است!!

, !!,

 

,

در این روزها که کارکنان شهرداری سنندج حال و روز خوشی ندارند، چرا کسی نیست از این سفر کرده گان ترکیه این پرسش را داشته باشد ، آیا هزینه این سفر را از جیب  خویش پرداخت کرده اید یا طبق معمول از جیب مبارک شهرداری!؟

, !,

 

,

بدون شک از جیب مظلوم کارکنان شهرداری پرداخت شده است ، آیا واقعا به اندازه یک هزارم هزینه سفرتان، سود و منفعت را برای شهرمان به ارمغان آورده اید؟!

,

 

,

البته وقتی همه چیز این جنسر سفرها  مفت و رایگان هست؛ آنهم کنار سواحل آنتالیا؛  قطعا هر جبنده ای در این کره خاکی میل به چنین سفرهایی خواهد کرد!

, !,

 

,

اما جناب  استاندار کردستان شما را به خدا بگوئید که شما کجائید،  چرا از احوال بسیار ناخوش  کارکنان شهرداری سنندج  در این روزها سراغی نمی گیرید؟ باور بفرمائید سفره معیشیتی آنان خالی است،  اکثرا کارت یارانه اشان را برای گرفتن نان در خبازیها گرو گذاشته اند! آن وقت نمایندگان شورای شهر در این بحران مالی دلشان هوای ترکیه می کند و راهی آن دیار می شوند تا خستگی آنهمه تلاش برای مردم از تن مبارکشان بیرون برود!

, !, !,

 

,

آقای استاندار، چرا از هدف و میزان هزینه و خروجی چنین سفرهای بدون خاصیت  بازخواست نمی کنید؟ گویا مدیران تحت امرتان اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را به‌ فراموشی سپرده اند؟!

, !,

 

,

البته ناگفته نماند پیشنهاد می گردد ای کاش به دوستان خویش در این سفر پیامی داده و دستور دهید تا مقدمات برگزاری جشنواره «انار» در  سال آینده بدور از هر جار و جنجالی همراه با  فرماندار «جشنواره دوستتان»، در کنار سواحل آنتالیا را فراهم کنند، زیرا امکانات برگزاری چنین جشنواره هایی در آنجا جور جور است! و با این اقدامتان قطعا دل دوستان سیاسی منفعت طلب شادمان خواهد شد.

, !,

 

,

نویسنده مطلب:  هدایت کردستانی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه