اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز؛

با مسیر تمدن غربی نمی‌توان به تمدن اسلامی رسید

با مسیر تمدن غربی نمی‌توان به تمدن اسلامی رسید
حجت‌الاسلام انوری گفت: نمی‌توان روی مسیری که برای تمدن و زندگی غربی ساخته شده به هدف تمدن اسلامی برسیم بلکه روی پای خودمان باید این مسیر را طی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری ظهر امروز در دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی با موضوع سه گام تا تمدن نوین اسلامی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به اهداف کلان انقلاب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که معمار انقلاب امام خمینی (ره) و سکاندار این انقلاب امام خامنه‌ای شکل‌گیری و ساختار تمدن اسلامی را مورد هدف داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: طراحی مسیر این ساختار از سوی مقام معظم رهبری انجام شده و فکر و نیروی انسانی که مسیر را طی ‌کند و به هدف برسد مورد نیاز است.

,

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه ما نمی‌توانیم روی پای دیگران به تمدن اسلامی برسیم،تصریح کرد:نمی‌توان روی مسیری که برای تمدن و زندگی غربی ساخته شده به هدف تمدن اسلامی برسیم بلکه روی پای خودمان باید این مسیر را طی کنیم.

,

وی افزود: باید برای ساختن تمدن اسلامی نیروی انسانی تربیت شود که ساختن آن نیروی انسانی نیازمند تغییرات است که اولین تغییر،تغییر انگیزشی است، در بین ما انگیزه‌های فردی وجود دارد و طبیعی است که انگیزه فردی به تمدن جهانی نمی‌رسد و باید انگیزه فردی را به انگیزه جمعی تبدیل کتیم که راه آنها ایجاد سوالاتی برای جامعه می‌باشد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین انوری موضوع دیگر را  تغییر در نگرش و بینش دانست و گفت: ما باید نگرش جمعی و تمدنی داشته باشیم زیرا اگر نگرش ما فردی باشد به یک بینش جمعی نخواهد رسید.

,

وی ادامه داد: تغییر در روش‌ها راه بعدی است زیرا با روش‌های مرسوم نمی‌توان به آن تمدن اسلامی مورد نظر رسید و اگر این سه تغییر اساسی شکل بگیرد می‌توانیم آن کادر مورد نظر خود را برای ایجاد تمدن اسلامی را بسازیم.

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در پایان خاطرنشان ساخت: عمده‌ترین تغییر در این روش‌ها تغییر روش تبلیغی به روش تبیینی است که مصداق آن برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی می‌باشد که جامعه تشنه آن است.

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه