اخبار داغ

مددجویانی که فعل خواستن را صرف کردند/ افرادی که در تنگناهای زندگی سخت کوش تر شدند

مددجویانی که فعل خواستن را صرف کردند/ افرادی که در تنگناهای زندگی سخت کوش تر شدند
در طول 4 دهه فعالیت کمیته امداد همواره شاهد خدمات رسانی های این نهاد انقلابی به محرومین و نیازمندان بوده ایم و اقدامات خوبی در جهت خودکفایی نیازمندان در این نهاد انقلابی صورت پذیرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به دستور امام خمینی (ره) دایر شد ، کمیته امداد بود؛ که در 14 اسفند ماه سال 57 و بلافاصله پس از سرنگونی رژیم ستمشاهی و به منظور حمایت از مستضعفین و نیازمندان تشکیل گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

در طول 4 دهه فعالیت کمیته امداد همواره شاهد خدمات رسانی های این نهاد انقلابی به محرومین و نیازمندان بوده ایم و اقدامات خوبی در جهت خودکفایی نیازمندان در این نهاد انقلابی صورت پذیرفته است.

,

 

,

امروز نیز در جریان بازدید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از طرح های اشتغال زایی برای مددجویان قروه ای همراه کارکنان این مجموعه بودیم تا از نزدیک با فعالیت های آنان بیشتر آشنا شویم

,

 

,

طرح های اشتغال زایی روستایی (دامپروری و دامداری )

, طرح های اشتغال زایی روستایی (دامپروری و دامداری ), طرح های اشتغال زایی روستایی (دامپروری و دامداری ),

 

,

در بازرسی ها و سرکشی های به عمل آمده ابتدا به طرح های روستایی می پردازیم که نقش موثری در خودکفایی خانواده های نیازمند داشته اند، یکی از طرح های موفقی که توانسته است نیاز خانواده های نیازمند را برطرف سازد طرح دامداری و دامپروری بوده.

,

 

,

ما قدردان خدمات کمیته امداد هستیم

, ما قدردان خدمات کمیته امداد هستیم, ما قدردان خدمات کمیته امداد هستیم,

 

,

در یکی از این طرح ها در کنار مادری بودیم که در روستا با دامداری و دامپروری نیاز خانواده خود را برطرف نموده بود.

,

 

,

, ,

 

,

وی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت: ما قدردان خدمات کمیته امداد هستیم و همیشه از این عزیزان ممنون و سپاسگزاریم.

,

 

,

این مادر سالخورده افزود: خوشبختانه با تسهیلاتی که از کمیته امداد دریافت کردیم توانسته ایم دامپروری مناسبی ایجاد کنیم و هم اکنون حدود 20 راس گوسفند داریم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

وی که مادربزرگ دو فرزند یتیم بود ادامه داد: امروز به لطف خدا کودکان ما می توانند با دغدغه کمتری درس و تحصیل خود را ادامه دهند و این از برکات نظام مکقدس جمهوری اسلامی است.

,

 

,

 

,

پیرمرد سالخورده ای که امروز مستقل است

, پیرمرد سالخورده ای که امروز مستقل است,

 

,

 

,

در جریان این بازدیدها در سرکشی از یکی دیگر از این طرح ها با پیرمرد سالخورده ای روبرو شدیم که امروز با پرورش گوسفند از حمایت های کمیته امداد بی نیاز است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من بنا بودم و سال ها به شغل بنایی مشغول بودم اما با کهولت سن دیگر نمی توانستم کار کنم.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: با حمایت های کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز توانسته ام با ایجاد این واحد کوچک دامداری و دامپروری نیاز خود و خانواده ام را برطرف نمایم و مستقل شوم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

جوانی که با تحصیلات دانشگاهی از تسهیلات کمیته امداد استفاده کرده است

, جوانی که با تحصیلات دانشگاهی از تسهیلات کمیته امداد استفاده کرده است,

در جریان این بازدیدها به طرحی رسیدیم که یک جوان تحصیل کرده در یکی از روستاهای اطراف شهر قروه ایجاد نموده بود.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه در طرح خود 200 میلیون ریال تسهیلات از کمیته امداد دریافت نموده است گفت: با تسهیلاتی که از کمیته امداد دریافت کردم توانستم حدود 15 راس گوشفند خریداری کنم که هم اکنون وشبختانه تعداد انها به 40 راس رسیده است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

وی با قدردانی از خدمات کمیته امداد افزود: امروز این انگیزه برای من ایجاد شده است که شغل خود را توسعه دهم و در این راستا نیازمند حمایت مسئولین هستم.

,

 

,

, ,

 

,

گفتنی است این طرح ها از جمله مشاغل خانگی بوده اند که در روستاها توانسته اند موفقیت چشمگیری کسب نمایند.

,

 

,

بانوی کارآفرینی که از صفر شروع کرد / ابتدا هیچ چیزی، حتی کرایه تاکسی هم نداشتم

, بانوی کارآفرینی که از صفر شروع کرد / ابتدا هیچ چیزی، حتی کرایه تاکسی هم نداشتم,

 

,

در جریان بازدید از این طرح ها در شهر قروه با بانوی کارآفرینی دیدار داشتیم که با حمایت های کمیته امداد برای 18 نفر اشتغال مناسبی ایجاد کرده بود.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه در ابتدای ورود به کمیته امداد با مشکلات بسیاری روبرو بوده گفت: در ابتدا با دست خالی کار خود را شروع کردم و هیچ چیزی حتی کرایه تاکسی هم نداشتم.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: با حمایت های کمیته امداد کار قالی بافی را آغاز نمودم و پس از آن موفق شدم کارگاهی در منطل خود ایجاد کنم و هم اکنون 18 نفر در این مجموعه قالی بافی می کنند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی تصریح کرد: با ایجاد این شغل هم اکنون بازار مناسبی در سطح کشور پیدا کرده ایم و محصولات و فرش های خود را به فروش می رسانیم.

,

 

,

بالغ بر 140 میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی در سال 97 / پیش بینی اشتغال بیش از 500 نفر در قروه در سال جاری

, بالغ بر 140 میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی در سال 97 / پیش بینی اشتغال بیش از 500 نفر در قروه در سال جاری,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جریان بازدید از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد و در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهتمام کمیته امداد در خودکفایی نیازمندان اظهار داشت: در حوزه کارهای کمیته امداد مقوله توانمند سازی در اشتغال زایی یکی از مهمترین و اساسی ترین کارهای مدنظر ما می باشد که وابستگی و ماندگاری نیازمندان در کمیته امداد کمتر خواهد شد و افراد مستعد و دارای نیروی کار فعال می توانند از تسهیلات مناسب اشتغال زایی استفاده کنند و یا در طرح کاریابی و در واحد های مناسب به کار گیری شوند .

,

 

,

 

,

فرشید جهان بین ادامه داد: خوشبختانه بر اساس تسهیلاتی که در دسترس کمیته امداد است و بر اساس نگاهی که به محرومین و نیازمندان در نظام مقدس جمهوری اسلامی معطوف می باشد تسهیلات مناسبی در اختیار این عزیزان قرار می گیرد که در سال 97 قریب به 15 میلیارد تومان در بحث اشتغال در حوزه شهری و روستایی در قروه لحاظ شده است که سهم روستایی آن 10 میلیارد تومان است که ما می توانیم در مناطق روستایی و محروم آن را در اختیار این عزیزان قرار دهیم

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

وی اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد تومان از این میزان در مرحله اول کارسازی شده که 800 میلیون تومان آن پرداخت شده است و باقیمانده آن نیزدر حال کارسازی و پرونده سازی است که از طریق بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید، پست بانک، بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی در حال اجرا است

,

 

,

 

,

جهانبین افزود: در حوزه منابع اعتباری کمیته امداد نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق صندوق امداد ولایت برای مددجویان شهری و روستایی پرداخت می شود و تمامی آن نیز تخصیص و کارسازی شده است.

,

 

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در منابع بانکی و در محل تبصره 16 قانون نیز 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به قروه تخصیص داده شده که کاملا کارسازی شده و در این زمینه پرونده ها به بانک ها معرفی شده اند که 2 میلیارد جذب اعتبار داشته ایم که برای 180 نفر شغل پایدار در شهرستان قروه در سال 97 ایجاد شده است که ما در تلاش هستیم تا در پایان سال 97 ان را به عدد 500 نفر برسانیم که نقش خاصی در توانمند سازی برای محرومان ایجاد کنیم

,

 

,

 

,

وی به حمایت از طرح کاریابی و کارفرمایان اشاره نمود و گفت: ما 3 نمونه بسته های تشویقی برای کار فرمایان داریم و هر کارفرما که بتواند مددجویان ما را جذب کند بسته تشویقی یک میلیون تومانی دریافت می کند و بر اساس قانون کار سهم بیمه کارفرما به مدت 2 سال توسط کمیته امداد پرداخت می شود و یا به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد که در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد

,

 

,

 

,

جهانبین ادامه داد: تعدادی از مددجویان ما هم اکنون به درجه خودکفایی نائل شده اند و برای 1500 طرح فعال در شهرستان قروه برنامه ریزی شده است که 5 سال نیز برای این طرح ها نظارت کاملا هوشمند وجود دارد و در بحث بازاریابی و فروش ، کار مناسبی ایجاد می شود

,

 

,

 

,

وی به میزان اعتبار کمیته امداد استان کردستان در سال جاری اشاره نمود و بیان داشت: میزان اعتبار در سال 97 بالغ بر 140 میلیارد تومان است که  83 میلیارد و 800 میلیون تومان آن در محل تسهیلات روستایی، 18 میلیارد تومان در محل صندوق امداد ولایت و 39 میلیارد تومان نیز در محل منابع بانکی تبصره 16 قانون بودجه لحاظ شده است

,

 

,

 

,

جهانبین افزود: خوشبختانه تاکنون بر اساس همکاری و تعامل بین بخشی و همکاری های بانک های عامل قریب به 40 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده است.

,

 

,

در ادامه این بازدید نیز از برخی طرح های کارفرمایان جهت اشتغال مددجویان در طرح کاریابی سرکشی شد .

,

 

,

 

,

, ,

 

,

گفتنی است بیش از 60 هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه