اخبار داغ

در همایش گرامیداشت روز جهانی معلول سیرجان عنوان شد؛

نقص عضو را نباید یک مشکل دانست/متولیان امر باید طرح حمایت از معلولین را اجرا کنند

نقص عضو را نباید یک مشکل دانست/متولیان امر باید طرح حمایت از معلولین را اجرا کنند
همایش ویژه گرامی داشت روز جهانی معلولین با حضور امام جمعه،مسئولین و جمعی از معلولین تحت حمایت بهزیستی در سالن هلال احمر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛عصر گذشته همایش ویژه گرامی داشت روز جهانی معلولین با حضور امام جمعه،مسئولین و جمعی از معلولین تحت حمایت بهزیستی در سالن هلال احمر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی امام جمعه شهرستان با اشاره به آیات قرآنی گفت: تنها تفاوتی که در قرآن بین انسان ها ذکر شده است تفاوت در تقواست لذا تفاوتی بین افراد سالم و معلولین عزیز وجود ندارد. بسیاری از معلولین ما در میادین ورزشی مدال طلا هم گرفته اند چون باور کردند که می توانند.

,

وی افزود: در سایه توکل به خدا و داشتن تقوا ، نقص عضو را نباید یک مشکل دانست بلکه با پرورش نبوغ و استعداد خدادادی این قشر می توان آنها را به اوج شکوفایی رساند.

,

فرماندار سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناسب نبودن اطلاق واژه معلول به افرادی که دچار نقص عضو هستند گفت: استفاده از لفظ معلول برای این افراد چندان مناسب نیست و بهتر بود از واژه دیگری استفاده می شد چراکه بسیاری از معلولین ما در سطح دنیا مطرح و مایه افتخار ما هستند و مثل مرحوم جهانبخش صادقی که نشان داد معلولیت محدودیت نیست .

,

مکی آبادی افزود: بایستی نگاه جامعه و خانواده ها را به این افراد عوض کرد؛ که در این راستا دارد فرهنگ سازی می شود. ما می توانیم این افراد را توانمند و استعداد آنها را کشف کنیم.

,

معاون استاندار خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولیان امر بایستی طرح حمایت از معلولین را اجرا کنیم و اشتغال ، مسکن ، توانمند سازی و تغییر مبلمان شهری حداقل کاری است که برای این قشر می توان انجام داد و اقدامات خوبی در دست انجام است از جمله: رفع مشکل مسکن معلولین در سه فاز که فاز اول آن اجرایی شده و فازهای دوم و سوم نیز در حال اجراست. همچنین تغییر مبلمان شهری را بایستی جزو اولویت های اول برای خدمت به معلولین قرار داد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه