اخبار داغ

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

مطالبه‌گری و عدالت خواهی حق دانشجویان است/ فضای دانشگاه امام(ره) دچار ولنگاری سیاسی شده

مطالبه‌گری و عدالت خواهی حق دانشجویان است/ فضای دانشگاه امام(ره) دچار ولنگاری سیاسی شده
دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: فضای سیاسی دانشگاه مناسب نیست چراکه امروزه در مواردی شاهد یک ولنگاری سیاسی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رجبی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: آنچه تفاوت و معیار برتری کشورها در مقابل جامعه جهانی را مشخص می‌کند، پیشرفت آن کشور در زمینه‌های مختلف دانش و علم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

وی افزود: جامعه اسلامی هم علم آموزی را مهمترین رسالت دانشجو می‌شناسد که البته در تک تک مراحل آن باید رضایت خداوند مدنظر قرار گیرد.

,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین درباره وضعیت علمی دانشگاه‌ها گفت: در ارزیابی سطحی علمی دانشگاه و دانشجویان نمی‌توان یک گزاره مطلق را به کار برد و نتیجه گیری مناسبی را ارائه داد.

,

رجبی ادامه داد: این سطح علمی در مراکز آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی متفاوت است و نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که به همان میزان که در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با یک جهش و سطح علمی بسیار بالا روبه رو هستیم به همان نسبت هم در موارد دیگر صرفا به تولید مدرک تحصیلی پرداخته می‌شود بی آنکه خروجی آن تولید علم باشد.

,

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که روندی به سمت پولی سازی آموزش در حال حرکت است که به شدت در بلند مدت می‌تواند برای جریان علمی و آموزشی کشور مشکل‌آفرین باشد.

,

رجبی اضافه کرد: خفقان سیاسی و فاصله گرفتن از معیارهای انقلابی و اسلامی جریان دانشگاه‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه فرهنگ و سیاست نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که این روزها با آن مواجه هستیم.

,

عده‌ای سعی دارند دغدغه دانشجویان را به موارد سخیف تقلیل دهند

, عده‌ای سعی دارند دغدغه دانشجویان را به موارد سخیف تقلیل دهند,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: امروز مشاهده می‌شود که برخی جریانات با اهداف خاصی با به ابتذال کشیدن دانشگاه و دانشجویان به دنبال این هستند که دغدغه و مشکل دانشجویان را به موارد سخیفی تقلیل دهند.

,

وی تصریح کرد: اثر گذاری بر دو شاخه منفی و مثبت قابل تقسیم است و می‌دانیم که دانشجو موذن جامعه است اما همین دانشجو اگر دچار سیاست‌زدگی شده و به ابزاری برای نیل به اهداف و اغراض جریانات خارج از دانشگاه تبدیل شود نه تنها اثرگذاری بر جامعه ندارد که گاهی به یک عنصر سوء اثرگذاری تبدیل می‌شود.

,

رجبی عنوان کرد: دانشجویان با فاصله گرفتن از سیاست زدگی در کنار علم آموزی بدون شک موجب پیشرفت در جامعه و ارتقاء سطح دانشگاه‌ها خواهند شد.

,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: اصلی‌ترین خواسته دانشجویان در حوزه عدالت طلبی تمییز سره از ناسره است تا اشخاصی که پیش از این علم و بلندگوی لیبرالیستی در دانشگاه را بر دوش می‌کشیدند امروز با تغییر نقاب، خود را طرفداران دروغین عدالت‌طلبی معرفی نکنند و دانشگاه باید بسترهای لازم را جهت نمایش چهره واقعی آن‌ها فراهم سازد.

,

فضای سیاسی دانشگاه بین‌المللی مناسب نیست

, فضای سیاسی دانشگاه بین‌المللی مناسب نیست,

وی ابراز کرد: فضای سیاسی دانشگاه بین‌المللی مناسب نیست چراکه امروزه در مواردی شاهد یک ولنگاری سیاسی بوده و فضا به سمتی حرکت کرده است که صرفا طیف کمی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت و دانش سیاسی هستند.

,

رجبی ادامه داد: برخی از همین خلاء استفاده کرده و با ابتذال کشاندن فضا مشاهده می‌شود که تصدیق باورهای سیاسی را به تشویق، سوت و کف دانشجویان گره می‌زنند.

,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به سخن رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، گفت: علم و دانش سیاسی دانشجو یعنی بی‌تفاوت نبودن به مسائل سیاسی، بصیرت، درک و تحلیل حوادث و جریانات می‌باشد.

,

وی یادآور شد: بسیاری از فتنه‌ها، شکست‌ها، انحرافات و حوادث ناشی از نداشتن تحلیل سیاسی در میان مردم و در راس آنان دانشجویان است؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری می‌فرماید خدالعنت کند آن دست‌هایی که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه‌ها را غیرسیاسی کنند.

,

رجبی اظهار کرد: آنچه که امام حسن(ع) را شکست داد و یا فتنه خوارج را ایجاد کرد همان نبود تحلیل سیاسی در مردم بود اما سیاست‌زدگی که ابزار تبلیغی جریان‌ها برای رسیدن به اهدافشان است با سیاسی بودن متفاوت می‌باشد.

,

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه بین المللی امام‌خمینی (ره) حق مطالبه‌گری در مسائل صنفی و سیاسی را دارند.

,

صندوق رفاه دانشجویی بدهی خود به دانشگاه را بپردازد

, صندوق رفاه دانشجویی بدهی خود به دانشگاه را بپردازد,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: افتخار و آبروی نظام بودن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از سطح گفتار و نوشتار فراتر نرفته است.

,

رجبی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویی باید بدهی خود به دانشگاه را بپردازد تا کمی از مشکلات صنفی دانشجویان کاسته شود و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) حق دارند نسبت به مسائل صنفی دانشگاه خود مطالبه‌گر باشند.

,

وی با بیان اینکه پرچم عدالت نماد انجمن اسلامی است، گفت: متاسفانه برخی نان این دانشگاه را می‌خورند اما حق آن را ادا نمی‌کنند؛ گفتمان انجمن امسال عدالت و شفافیت است.

,

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: همان طور که شهید سید ناصر سیاهپوش، موسس انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب از هیچ چیز حتی خون خود هم اغماض نکرد، ما دانشجویان اعضای انجمن اسلامی با همدیگر هم قسم شده‌ایم که به گفته این شهید بزرگوار پیرو ولایت فقیه و رهبرمان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه