اخبار داغ

با حضور مردم و مسئولان؛

نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام موسوی علوی در زنجان برگزار شد

نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام موسوی علوی در زنجان برگزار شد
نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید ابوطاهر موسوی علوی امروز ۱۵ آذرماه در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید ابوطاهر موسوی علوی امروز ۱۵ آذرماه در حسینیه اعظم زنجان با حضور حجت الاسلام ماندگاری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت حجت الاسلام علوی در زنجان، اظهار داشت: مجلسی که به نام عالم برگزار می شود،فضیلت های بسیاری را به همراه دارد.

,

وی با بیان اینکه اولین پذیرایی عالم، عامل و مجاهد حسرت است،افزود: در آیه 69 سوره نسا به فضلیت های عالمان بیشتر اشاره شده است که انسان را به خود درگیر می کند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این آیه،بهشت هم دارای جایگاه ویژه ای دارد که انبیا، صدیقین، صالحین و شهیدان در آن جایگاه دارند.

,

حجت الاسلام با بیان اینکه در روز قیامت علما و صالحین با انبیا و شهیدان محشور می شوند، افزود: بهشت نیز دارای درجه بندی است.

,

وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت درجه بندی ها مشخص می شود که بر اساس آیات قرآن،اهل معرفت دارای بالاترین درجات هستند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام خمینی (ره) چهل سال پیش مردم را از جهل نجات داد و جوانان را به افراد عاشق شهادت تبدیل کرد.

,

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه کسی که به علمش عمل کند در درجه بعدی روز قیامت قرار می گیرد، افزود: حجت الاسلام علوی از جمله اشخاصی بود که به علمش عمل کرد.

,

وی مردم داری را یکی از ویژگی ها عالمان برشمرد و گفت: حجت الاسلام علوی از جمله افراد مردم دار شهر زنجان محسوب می شد.

,

این استاد حوزه یادآور شد: او خودش فهمید و به مردم فهماند وعامل به عملش شد.

,

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه همه تقوای در سه مراقبت خلاصه می شود،افزود: هر کس مراقب خدا باشد، از واجباتش کم نمی گذارد.

,

وی ادامه داد: اگر در طول چهل سال همه مسئولان و مردم به تکلیف خود درست عمل می کردند امروز این مشکلات را نداشتیم، برخی ها به جای مراقب خدا بودن مراقب کدخدا هستند.

,

این استاد دانشگاه بیان داشت: اگر از خانه های ما بچه های کم تربیت بیرون می آید و از پای منبر ما بصیرت خروجی ندارد،به خاطر کم گذاشتن در این زمینه است.

,

حجت الاسلام ماندگاری افزود: فردی که در واجباتش کم نمی گذارد،در محرمات نیز قدم نمی گذارد چرا که این فرد متوجه می شود که خداوند ناظر به اعمال است.

,

وی بیان داشت: هر کس مراقبت بر قیامت کند سه اتفاق برای او از جمله دل به دنیا نمی بندد،از این دنیا بار می بند و دارای اجر عظیم است.

,

گفتنی است،حجت‌الاسلام «سید ابوطاهر موسوی» در سال 1317 در زنجان متولد شد. وی از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند بود اما برای اینکه آرزوی دیرینه پدرش را برآورده کند در سال 1338 به حوزه علمیه قم رفت تا ضمن کسب توانمندی و مهارت در عرصه‌های دینی و قرآنی بتواند لباس پیغمبری بر تن کند.

,

حجت‌الاسلام علوی پس از بهره‌گیری از محضر علما و مطالعه کتاب‌های دینی مختلف به تفسیر قرآن کریم علاقه‌مند شد به همین جهت برای کسب دانش در این عرصه در جلسات تفسیر آیات عظام حضور می‌یابد.

,

وی در حین حضور در کلاس‌های مختلف دینی، با وجود خفقان دوران ستم‌شاهی بدون ترس از رژیم طاغوت جلسات قرآنی نیز برگزار می‌کرد.

,

این چهره قرآنی پس از اینکه از قم به زنجان بازگشت همواره سعی در تربیت فعالان قرآنی کرد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه برنامه‌های قرآنی فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرد.

,

جت‌الاسلام سید ابوطاهر علوی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان بود که از سابقه درخشانی در تربیت طلاب برخوردار بود. همچنین وی مدتی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در تربیت دانشجویان مشغول به فعالیت بود. 

,

مرحوم علوی قریب به ۵۰ سال امامت جماعت مسجد امیرالمومنین (ع) منطقه فرودگاه زنجان را بر عهده داشت.

,

این استاد حوزه و معلم اخلاق،روز 11 آذرماه در سن 79 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه