اخبار داغ

نوبخت خبر داد؛

بودجه یارانه نقدی سال آینده ۴۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد/ لایحه به مجلس رفت

بودجه یارانه نقدی سال آینده ۴۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد/ لایحه به مجلس رفت
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه۹۸ در ۶ جلد صبح امروز به مجلس ارسال شد،گفت:در لایحه پیشنهادی دولت، بودجه یارانه نقدی سال آینده ۴۲ هزارمیلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور  با بیان اینکه لایحه در ۶ جلد تنظیم شده است، گفت: همراه با لایحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: همچنین دو جلد اهداف مبانی اقتصادی و اجتماعی همه دستگاه ها را تحت عنوان سند بنیادین لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم کرده ایم.
,
 
,
معاون رییس جمهور با بیان اینکه بودجه ۹۸، بودجه مبتنی بر عملکرد است، گفت: برای اینکه نمایندگان مطمئن شوند که بودجه مبتنی بر عملکرد است، در یک جلد مبانیِ قیمت تمام شده دستگاه ها را نیز به مجلس ارسال کردیم.
,
 
,
وی ادامه داد: به صورت شفاف یک کتاب در رابطه با طرح های عمرانی که قرار است واگذار شوند، تهیه کرده و به مجلس ارسال کرده ایم تا از رانت جلوگیری شود.
,
 
,
نوبخت با بیان اینکه تمامی دستگاه هایی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند را به مجلس معرفی کردیم، افزود: همچنین گزارشی تهیه کردیم مبنی بر اینکه غیر از یارانه نقدی که پرداخت می کنیم، چه میزان یارانه غیرمستقیم پرداخت می کنیم.
,
 
,
۴۲هزارمیلیارد تومان؛ بودجه یارانه نقدی
,
 
,
وی در خصوص بودجه یارانه نقدی برای سال آینده گفت: بودجه یارانه نقدی برای سال آینده ۴۲ هزار میلیارد تومان است.
,
 
,
۴۳۳ هزارمیلیاردتومان درآمد مالیات، حقوق گمرکی و سایر
,
 
,
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: ۴۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد بودجه ناشی از مالیات، حقوق گمرکی و سایر است، بنابراین برای پوشش هزینه ها مجبور به واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی هستیم که نفت و گاز از جمله دارایی های سرمایه ای است.
,
 
,
وی افزود: همچنین دارایی های مالی از جمله اورراق، سهام شرکت ها را نیز واگذار می کنیم.
,
 
,
۳۱.۹هزارمیلیاردتومان بازخرید اوراق مشارکت قبلی
,
 
,
نوبخت اظهار داشت: برای سال آینده ۳۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای خرید اوراقی که در سال های گذشته خریده و امسال باید بازپرداخت کنیم، هزینه خواهیم کرد.
,
 
,
رییس سازمان برنامه و بودجه اوراقی که طی سال های گذشته خریدیم صرف طرح های عمرانی کردیم، گفت: امسال ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروختیم و سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومانش را می خریم.
,
 
,
وی با بیان اینکه یک ریال از خزانه پرداخت نمی شود مگر برای تخصیص، گفت: با تومه به اینکه انضباط مالی داریم، اوراقی که منتشر می کنیم را در زمان سررسیدشان پرداخت می کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه