اخبار داغ

رئیس اداره صمت میبد:

فعالیت قریب به 200 آرایشگاه زنانه بدون مجوز در میبد

فعالیت قریب به 200 آرایشگاه زنانه بدون مجوز در میبد
رئیس اداره صمت میبد گفت: در راستای شکایت ها و گزارش های مردمی، با هماهنگی نمایندگانی از فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اماکن آرایشگاه های زنانه میبد ساماندهی و نظارت خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علیرضا ابوالحسنی در نشست ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه که با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان آرایشگران زنانه و مردانه شهرستان در سالن اندیشه فرمانداری میبد برگزار شد، بیان داشت: در راستای شکایت ها و گزارش های مردمی، با هماهنگی نمایندگانی از فرمانداری، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و اماکن آرایشگاه های زنانه میبد ساماندهی و نظارت خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: این تیم متشکل از بانوان به‌ عنوان نماینده ادارات متولی است و با آمادگی کامل و به‌ منظور بررسی همه‌ جانبه آرایشگاه‌ها، کار خود را در آینده نزدیک شروع خواهند کرد.

,

معاون فرماندار میبد با بیان اینکه این نظارت مورد درخواست آرایشگران بوده ،ابراز داشت: هدف از این بازرسی را ایجاد گشت نظارتی از آرایشگاه‌ها با حضور بانوان برای برخورد با آرایشگاه‌های بدون پروانه، عدم رعایت مسائل بهداشتی و تخلفات صنفی و استفاده از کالاهای قاچاق و غیرمجاز است.

,

ابوالحسنی با اشاره به اینکه هماهنگی و تعامل بین اعضای این صنف خود موجب بهبود شرایط آرایشگاه‌ها می‌شود، گفت: در این راستا باید آموزش های لازم و به روز به آرایشگاه های زنانه داده شود و محور آموزش در این کارگاه باید نکات بهداشتی لازم برای دایر نمودن آرایشگاه، قوانین لازم جهت دریافت پروانه کسب و نیز آموزش در راستای مبارزه با قاچاق کالا درزمینهٔ لوازم‌آرایشی باشد.

,

حجت الله خلیلی نیز در این نشست بیان داشت: حدود 150 آرایشگاه زنانه در میبد شناسایی شدند و پیش بینی می شود که تعداد آرایشگاه های بدون پروانه حدود 200 مورد باشد.

,

رئیس اداره صمت میبد در ادامه با بیان اینکه در شهرستان میبد 90 آرایشگاه زنانه مجوز فعالیت دارند و صدور مجوز 40 آرایشگاه دیگر نیز در دست اقدام است، اظهار داشت: ایجاد گشت نظارتی از آرایشگاه ها با حضور بانوان جهت برخورد با آرایشگاه های بدون پروانه، عدم رعایت مسائل بهداشتی و تخلفات صنفی از مصوبات این نشست بود. 

,

وی در پایان دلیل عمده این تخلف را ایجاد آرایشگاه های خانگی دانست و اذعان داشت: ایجاد آرایشگاه های بدون پروانه در خانه ها به علت عدم داشتن شرایط لازم جهت گرفتن مجوز کسب بوده و این در حالی است که شرایط برای گرفتن پروانه کسب آرایشگری با وجود نیازی که بانوان دارند تسهیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه