اخبار داغ

بُرد بُرد در نبرد با دشمن معنا ندارد

بُرد بُرد در نبرد با دشمن معنا ندارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما با دشمن معامله نداریم بلکه در نبرد هستیم و در نبرد بُرد بُرد معنا ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در همایش «دانشجو، مبارزه، خدمت» که به مناسبت روز دانشجو در سالن 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: موج اول روشنفکری دانشگاهی تحت سیطره عوامل انگلیس و پیام آوران غرب‌زدگی بود، موج دوم پس از اشغال ایران در سال 1320 پیش آمد و جریان غالب آن کمونیستی بود سپس ملی‌گرایی مذهبی و غیرمذهبی ظهور کرد و طرفدارانی داشت تا زمانی که موج انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در دانشگاه مطرح شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: 40 سال پیش جهاد سازندگی با حضور دانشجویان تاسیس و تاریخ جدیدی در زمانی آغاز شد که اکثر جوانان ما اهل نماز و حجاب نبودند و تا امروز ادامه داشت که هزاران دانشجو و استاد فعالیت جهادی دارند؛ این نشان از تغییر ماهیت دانشگاه‌ها دارد و تحولی بزرگ است.  
,
 
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از زمانی که مفهوم روشنفکری در دانشگاه‌ها شکل گرفت تیپ دانشجویانی که مثل دانشجویان بسیجی و جهادی امروز، مردمی و مکتبی باشند کمتر دیدیم.
,
 
,
رحیم‌پور با بیان اینکه در دهه 60 در اردوهای جهادی سازندگی دانشجویان ترور و شهید می‌شدند، گفت: امروز این مسائل را نداریم اما شما دانشجویان جهادگر نیز مشکلات اقتصادی دارید پس چرا به محرومان کمک می‌کنید؟  شما با شعار توحید و اسلام، سد را شکستید و امیدوارم این روحیه تا ابد ادامه داشته باشد.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به روایات و احادیث ائمه اطهار ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند امت من تا قیامت در خیر و برکت، رفاه و عزت خواهند بود به شرطی که به یکدیگر عشق بورزند و رقیب یکدیگر نباشند؛ بنابراین همه مردم در یک جامعه دینی برای یکدیگر فرصت هستند نه تهدید.
,
 
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از شروط دیگر پیامبر برای رفاه و عزت ابدی امت اسلامی این است که مدام به یکدیگر هدیه و تحفه بدهید، مهماندوست باشد، به یکدیگر ظلم نکنید و خطوط قرمز خداوند را رعایت کنید و سهم مستضعفان را بپردازید.
,
 
,
رحیم‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه دینی فرهنگ اعتماد است، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند اعتماد بینتان حاکم باشد و به اعتماد هم خیانت نکنید بنابراین باید با هرچیزی که در امت اسلامی اعتماد ما به هم را مخدوش می‌کند، مبارزه کرد. 
,
 
,
وی افزود: اگر قرار بود مشکلی نباشد نه رجوع به خداوند معنا پیدا می‌کرد و نه انسان‌هایی مثل شما دانشجویان جهادگر که به محرومان کمک می‌کنند، وجود داشتند. در واقع اغلب مردم تمام رفتارشان صرفاً مادی است اما جهادگران و خدمتگزاران به محرومان وارد وادی معنویت می‌شوند. 
,
 
,
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند چرا تقسیم بندی می‌کنیم و می‌گوییم اسلام محمدی و اسلام آمریکایی در حالی که معصومین ما نیز در روایات به این موضوع اشاره کردند و پیامبر (ص) می‌فرمایند  مسلمان قلابی و مسلمان راستین داریم؛ در این راستا امام رضا (ع) در روایتی بیان کردند از ما نیست کسی که در معامله تزویر به کار ببرد و سبب ضرر دیگران شود. بنابراین عدالت یعنی دو طرف به حق خود برسند و بُرد بُرد واقعی اینجا معنی دارد نه در برابر دشمن؛ چرا که ما با دشمن معامله نداریم بلکه در نبرد هستیم و در نبرد بُرد بُرد معنا ندارد. 
,
 
,
رحیم‌پور با بیان اینکه  کشتن امید دیگران بزرگترین گناه بوده و بدترین آدم را نیز باید امیدوار کرد که راه بازگشت باز است، گفت:  امام علی (ع) فرمودند به هرکسی خدمت می‌کنید با او مودب، متواضع و خوش اخلاق باشید و در این میان بد به حال کسی که فقرا در قیامت از آنان شاکی باشند.
,
 
,
وی با اشاره به بحث انقلابی‌گری یا سازش‌کاری، تصریح کرد:  از شهید بهشتی درباره اختلاف شورایی انقلاب با دولت موقت و مهندس بازرگان پرسیدند و ایشان گفت ما معتقدیم داخل مملکت باید خارج از فرم بوروکراتیک عمل کرد اما آقای بازرگان اعتقاد داشت تمام کارها باید در چارچوب بروکراسی قرار گیرد؛ ما اعتقاد داریم با روحیه جهادی می‌توانیم کار را پیش ببریم و این ملت به کارهای ضربتی و بنیادی احتیاج دارند اما آقایان اینطور فکر نمی‌کنند و دولت بازرگان راهی می‌رفت که با مقتضیات جامعه انقلابی هماهنگی نداشت و اکنون نیز  اختلاف‌ها از جنس اختلاف بهشتی و بازرگان اما در یک سطوح دیگر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه