اخبار داغ

گزارشی از واگذاری تامل برانگیز صنعت مادر تبریز؛

فروش ماشین‌سازی به قیمت ارزش‌گذاری شده سال 94/ قیمت گذاری تجهیزات مغایر با ارزش واقعی آن‌هاست

فروش ماشین‌سازی به قیمت ارزش‌گذاری شده سال 94/ قیمت گذاری تجهیزات مغایر با ارزش واقعی آن‌هاست
یک تشکل دانشجویی در دانشگاه سهند تبریز با پیگیرهای فراوان اسناد مهمی در خصوص واگذاری غیرقانونی ماشین سازی تبریز به دست آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج: در نشست دانشجویی مهرماه امسال با امام جمعه تبریز برای اولین‌بار یک تشکل دانشجویی در استان از وضعیت بد کارگران و نحوه واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز به تندی انتقاد کرد و با اشاره به رسالت‌های دانشجویی از حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواست تا او نیز از جایگاه امام جمعه‌ای به این قضییه ورود کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
هرچند امام جمعه تبریز قبل از آن با بررسی و پرس‌وجو، از مسئولین امر خواسته بود که این مشکل سریعا حل شود و علاوه بر اینکه کارگران به حق و حقوشان برسند، مشکل واگذاری ماشین‌سازی نیز تعیین و تکلیف شود اما به دست گرفتن چنین مطالبه‌ای؛ آنهم توسط تشکلی دانشجویی از همان ابتدا قابل تامل و تقدیر بود.
,
 
,
پیگیری‌های بسیج دانشجویی دانشگاه سهند به آن جلسه ختم نشد و طبق اطلاع رسانی‌های انجام شده، دانشجویان بسیجی با حضور و تحقیقات میدانی از چند و چون مشکلات مطلع شد و پس از جمع‌بندی با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به برخی از مسئولین، خواستار رسیدگی و حل شدن این مشکل برآمدند.
,
 
,
 علی سنبلی مسئول بسیج دانشگاه سهند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج با اشاره به دلایل پیگیری این موضوع توسط بسیج دانشجویی، گفت: رسالت و ماهیت بسیج دانشجویی عدالت‌خواهی است و اگر طیف حزب الهی به این نوع مسائل ورود نکند و درد مردم را بازگو نکند، افراد و گروه‌های دیگر به قصد سوءاستفاده از آن اقدام خواهند کرد.
,
 
,
وی در خصوص اقدامات انجام شده در قضییه ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته که ماجرای ماشین سازی و مشکلات کارگرانش در رسانه‌ها مطرح شد، بسیج دانشجویی ماجرا را پیگیری کرده و به نتایج قابل تاملی رسیده است.
,
 
,
سنبلی افزود: هفت ماه طول کشیده است که تمام ابعاد قضییه را موشکافانه بررسی کنیم و امروز پرونده مستندی از تخلفات و سوءمدیریت‌های مدیران ماشین‌سازی و سازمان خصوصی‌سازی در اختیار داریم که در حال پیگیری آن هستیم. یک نمونه که باید مسئولین پاسخگو باشند این است که چرا ماشین سازی را امروز به قیمت سال 94 که ارزش‌گذاری شده بود فروخته‌اند و یا چرا کل اقلام و تجهیزات ماشین سازی را به قیمت 80 میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند درحالی که در بررسی‌های ما تنها یک دستگاه اصلی این کارخانه 50 میلیارد تومان ارزش دارد!
,
 
,
این درحالی است که سازمان خصوصی سازی کشور، در نهم تیرماه 96 از واگذاری قطعی ماشین سازی خبرداده و گفته بود: «شرکت ماشین سازی تبریز دو سال پیش از سوی دولت واگذار شده بود و اکنون نیز واگذاری این شرکت از طریق صندوق بازنشستگی فولاد به بخش خصوصی قطعی شده است و پس از ابلاغ قرار داد، هویت اصلی خریدار این شرکت به مردم اعلام خواهد شد».
,
 
,
از طرف دیگر «قربانعلی فرخ‌زاد» مالک بازداشتی ماشین سازی که به اتهام تخلفات گسترده مالی اکنون در زندان به سر بده و منتظر برگزاری دادگاه است در اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از خرید ماشین سازی ابراز داشته بود: «پرداخت بدهی شرکت به ادارات برق، آب و گاز و سایر سازمان‌ها را در برنامه دارم و بنده کارگر کارگران هستم و استفاده حداکثری از نیروها جزو اولویت‌هایم است».
,
 
,
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس سازمان خصوصی گفت: ما چندین بار پیگیر حضور آقای پوری حسینی در دانشگاه و در محیط تخصصی و گفتگو محور برای پاسخ‌گویی به این شبهات بودیم اما آقای حسینی هربار بهانه آورده و از این حضور امتناع کرده است. از طرف دیگر ما اسنادی داریم که نشان می‌دهد واگذاری‌ها غیر قانونی بوده و باید مسئول این وضعیت معلوم شود.
,
 
,
گفتنی است بسیج دانشجویی با انتشار نامه‌های به امام جمعه تبریز، معاون اول مجلس و رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیگیر موضوعات ماشین سازی شده‌اند. سنبلی در خصوص نتایج ارسال این نامه‌ها گفت: حجت الاسلام آل هاشم اخیرا در جلسه مجمع نمایندگان استان خواستار پیگیری قضییه شدند و ما نیز پیگیر هستیم دا از مسئولین ذی ربط جواب بگیریم.
,
 
,
حال باید پرسید، مسئولیت عدم نظارت و دقت کافی در واگذاری صنعتی با این اهمیت در آذربایجان‌شرقی، بلاتکلیفی و سردرگمی کارگران، هدر رفت منابع و تضعیف بیت‌المال با قربانعلیِ کارگرِ کارگران است یا با مسئول ستاد انتخابات روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96؟
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه