اخبار داغ

به مناسبت روز دانشجو بررسی شد؛

جنبش‌های دانشجویی شریان‌های تاثیر گذار جامعه

جنبش‌های دانشجویی شریان‌های تاثیر گذار جامعه
دانشجویان و جنبش های دانشجویی باید بر اساس منطق، تفکر و بینش صحیح و بر اساس مبانی استدلالی و منطقی برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند و این‌ها شریان‌های تاثیر گذار جامعه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در ابتدا بایستی گفت جنبش دانشجویی باید دارای شاخصه هایی باشد، حق طلبی و استکبارستیزی شاخصه اصلی جنبش دانشجویی، دانشجو باید جریان ساز باشد ، دانشجو باید امید داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


دانشجو باید احساس و درک سیاسی داشته باشد تا بتواند ویژگیهای آرمانگرایی و استکبارستیزی خود را با توجه به اخلاص، بینش و تفکر صحیص و با آگاهی از سیاست داخلی و خارجی کشور به یک راهبرد و یک فرآیند مشخص تبدیل کند. دانشجوی مسلمان باید در راستای فرمایشات ولایت فقیه باشد تا از مسیر درست منحرف نشود

دانشجویان و جنبش های دانشجویی باید بر اساس منطق، تفکر و بینش صحیح و بر اساس مبانی استدلالی و منطقی برای رسیدن به هدف خود تلاش کنند.

دانشجویان باید با کمک اساتید خویش به بومی سازی علوم بویژه علوم انسانی توجه داشته باشند و فعالیت خود را در حوزه اخلاق و معنویت بیشتر کنند و در مطالبات در زمینه های مختلف اخلاق و انصاف را اساس کار خود قرار دهند  چرا که اخلاق و معنویت زیر بنای همه فضاهای علمی، ورزشی، هنری و ... خواهد بود.

مسولان ما باید به این قشر توجه ویژه داشته باشند و به میان دانشجویان بیایند و به حرف های آنها گوش بدهند و در عین حال نیز از تحمل بالایی برخوردار باشند و با انتقادات دانشجویان که افرادی آرمانگرا هستند با تندی برخورد نکنند و به آنها را بزدل ، بی سواد و بی شناسنامه خطاب نکنند

صدق و صفا و خلوص  از دیگر شاخص های جنبش دانشجویی است. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: «در حرکت دانشجویى، کلک، تقلّب، حیله و شیوه‌هاى غیرانسانى‌اى که معمولاً در محیطهاى زندگىِ رایج به کار مى‌رود، کمرنگ است و یا به‌طور طبیعى نیست.

رهایى از وابستگی‌هاى گوناگونِ حزبى و سیاسى" شاخص دیگری است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره جنبش های دانشجویی برشمرده‌اند.

مقام معظم رهبری در این باره خطاب به دانشجویان فرموده‌اند: «در این مجموعه حرکت دانشجویى، انسان مى‌تواند این خصوصیت را مشاهده کند که این هم یک شعبه از همان مصلحت‌گرایى است. غالباً در این‌جا از تقیّداتى که معمولاً مجموعه‌هاى گوناگون سیاسى و غیرسیاسى براى افراد خودشان فراهم مى‌کنند، خبرى نیست و جوان حوصله این قید و بندها را ندارد. 

البته آفت هایی وجود داد :  یکى از آفات حرکت دانشجویى این است که  عناصر و مجموعه‌هاى ناباب به آن طمع بورزند و بخواهند از آن سوءاستفاده کنند و دیگری دور شدن از آرمانگرایى و آرمان‌ها . البته آفات مهمّ جنبش دانشجویى، سطحى شدن است و به دام احزاب و گروهها افتادن هم بدنه دانشجویی را تخریب می‌کند

در آخر هم باید گفت مطمئنا جریان اصیل دانشجویی از حرکت هایی که شعار های آن در راستای منافع دولت های مستکبر (آمریکا و اسرائیل) باشد و یا باعث هتک حرمت ارزش ها و آرمان های انقلای اسلامی شود مبری است و انتساب این گونه موارد به جریان دانشجویی ظلمی بزرگ و نابخشودنی در حق آرمان های اصیل جنبش دانشجویی و خون های ریخته شده به پای آن است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نویسنده:  ‏امین اسدی، فعال دانشجویی و دبیر کل جمعیت حامیان صلح پایدار

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه