اخبار داغ

هر چه مدرک بالاتر، آمار بیکاری و خانه نشینی بیشتر/ تحصیل « بیکاری» در دانشگاه

هر چه مدرک بالاتر، آمار بیکاری و خانه نشینی بیشتر/ تحصیل « بیکاری» در دانشگاه
جوانان فارغ التحصیل بعد از پایان دانشگاه به جمع بیکاران اضافه خواهند شد و همچون زندانی بدون دیوار با مرزهای نامریی خانه نشینی را به کارها و شغل های کاذب ترجیح می دهند ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  برای گفتن و نوشتن از دانشجو و نشستن پای درد دل های آنها یک روز که نه بلکه یک ماه هم کافی نیست، باید دانشجو باشی تا درک  کنی وقتی دانشجویی از هزینه های زندگی می گوید چه معنی دارد، باید دانشجو بود تا سختی های زندگی خوابگاهی را لمس کرد، باید دانشجو باشی تا بدانی ابهام در دوران بعد از فارغ التحصیلی تا چه اندازه زجرآور است، باید دانشجو باشی تا بدانی وقتی در میان هر جمله ای که از دغدغه های زندگی می گویی نفس عمیق می کشی چه دردی دارد، خلاصه باید دانشجو باشی تا مسایل دانشجویان را درک کنی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

 

,

16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شده است قشری جوان که بین سنین 18 تا 30 سال را تشکیل می دهند، جوانانی که شور و حال زیادی برای زندگی کردن و درس خواندن و ... را دارند، که اگر بخواهیم درباره ی تک تک آنها صحبت کنیم مجالی برای سخن اصلی باقی نخواهد ماند.

,

 

,


 از گذشته های نه چندان دور که بخواهیم بگوییم، شاید یادمان باشد زمانی که در خانواده ای می گفتند که پسر یا دختر فلان کس برای دانشگاه قبول شده است، همه از شانس و زرنگی و اقبالش می گفتند، اینکه دیگر کارو آینده اش تضمین شد و دیگر خوشبخت خواهد شد اما با گذشت زمان دیگر دانشگاه آنطور که باید نتوانست جوابگوی بسیاری از دغدغه ها و خواسته های دانشجویان شود، جوانان فارغ التحصیلی که بعد از پایان دانشگاه به جمع بیکاران اضافه خواهند شد و همچون زندانی بدون دیوار با مرزهای نامریی خانه نشینی را به کارها و شغل های کاذب ترجیح می دهند .

,
,

 

,


چندان نیازی به آمار و ارقام نیست، همین که به اطراف تان نگاه کنید، می بینید که تعداد داشجویان بیکارنسبت به نسل قبل چند برابر شده است. این موضوع را می توان با گذشتن از دانشگاه ها به عینه مشاهده کرد .

,
,

 

,

 

,

, ,


اشتغال و ازدواج 2 معضل اساسی فارغ التحصیلان

,
,


 اشتغال و ازدواج چند سالی است که به 2 معضل اصلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تبدیل شده است، هر سال بر تعداد دانش‌آموختگان بیکار افزوده می‌شود و به تبع بیکاری بالای دانش‌آموختگان، ازدواج این گروه نیز تأخیر افتاده‌است.

,
,

 

,


تحصیلات بالاتر معادل بیکاری

,
,


یکی از دانشجویان رشته عربی در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: متاسفانه بازار اشتغال به شکلی درآمده است که هرچقدر فرد تحصیلات بالاتری داشته باشد، احتمال بیکارشدنش هم بالاتر می‌رود و بارها با خودم فکر می کنم کاش در دوران نوجوانی صنعتی را یاد می گرفتم و ادامه تحصیل نمی دادم .

,
,

 

,


دولت به فکر اشتغال جوانان نیست

,
,


یکی دیگر از دانشجویان می گوید: بنده دانشجوی دکتری دانشگاه دولتی در تهران هستم وقتی به خودم نگاه میکنم میبینم که از یک طرف هنوز نه شغلی دارم ونه دولت به فکر اشتغال جوانهاست و از طرف دیگه دختر خانمها هم آنقدر توقعشان  بالا رفته است با کسی که بیکار باشد ولو سوادش هم بالا باشد، هیچ موقع جواب مثبت نمیدهد!!! در نتیجه مجبورم فعلا قید ازدواج را بزنم.

,
,

 

,

, ,


وی گفت: یعنی وقتی می‌بینند که در داخل کشور نمی‌توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی‌شان پیدا کنند، در نتیجه بهترین راه‌حل را خروج از کشور می‌دانند، تا شاید در آن سوی آب‌ها، هم معیشت‌شان تامین باشد و هم بتوانند فعالیت علمی‌شان را از سر بگیرند.

,
,


نامساعد بودن بازار اشتغال

,
,


ثریا امانی دانشجوی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی می گوید: نامساعد بودن بازار اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی باعث شده است که بسیاری از آنها برای پیدا‌کردن شغل هم که شده، تلاش کنند وارد مقطع تحصیلات تکمیلی شوند تا رقابت در بازار کار برای آنها کمتر شود.

,
,

 

,


اما با افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری ، بدون آن‌که فکری به حال اشتغال آنها بعد از فارغ‌التحصیلی شود شرایط طوری شده که درس خواندن در مقاطع بالاتر دانشگاهی، برای خیلی‌ها بیشتر شبیه کاری شده است که هر چه باشد از بیکاری بهتر است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه