اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند:

کسب علم همسان جهاد است /16 آذر به نام روز آرمان گرایی و آزادی خواهی بر روی قلب دانشجویان نقش بسته است

کسب علم همسان جهاد است /16 آذر به نام روز آرمان گرایی و آزادی خواهی بر روی قلب دانشجویان نقش بسته است
امام جمعه موقت سنندج با تبریک روز 16 آذر به دانشجویان کشور، گفت: دانشجو و دانشگاه نماد علم و فرهنگ هر ملتی است و ملت ما توسط علما و دانشمندان معرفی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ماموستا سیداحسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج از مردم متدین کردستان در خصوص گرامیداشت ایام مبارک میلاد رسول الله(ص) تقدیر کرد و گفت: امید است روز به روز شاهد تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی در جامعه باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات و توطئه‌هایی که دشمنان علیه مسلمانان انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: بدون شک آنهایی که مجرم و بی‌تعهد هستند نسبت به ایمان‌داران دشمن بوده و کینه دارند.

,

 

,

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: باید با تاسی از آیات قرآنی به این نتیجه برسیم که هر گاه افراد بی تعهد و بی دین مسلمانان را مورد هجمه و کینه قرار دادند بر مسیر خویش استوارتر باشیم.

,

 

,

ماموستا حسینی افزود: افراد با ایمان ضعیف، منافقین‌، کفار جنگجو، شیطان و نفس اماره دشمنان اصلی مسلمانان هستند.

,

 

,

امام جمعه موقت سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته از مسولان و مدیران خواست که با تمام توان از بیت‌المال محافظت نمایند.

,

 

,

ماموستا حسینی همچنین با تبریک روز 16 آذر به دانشجویان کشور اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه نماد علم و فرهنگ هر ملتی است و ملت ما توسط علما و دانشمندان معرفی می‌شود.

,

 

,

وی افزود: متاسفانه دانشگاه‌ها امروز از رسالت خویش دور شده‌اند و اخلاق اسلامی و کسب علم و معرفت به حاشیه رانده شده و مباحت بی‌حجابی در دانشگاه‌ها در حال گسترش است.

,

 

,

ماموستا حسینی اظهار داشت: کسب علم همسان جهاد است و نباید دانشجویان به شیوه‌ای عمل کنند که این جهاد بی‌ثمر شود.

,

 

,

16 آذر به نام روز آرمان گرایی و آزادی خواهی بر روی قلب دانشجویان نقش بسته است

,

 

,

حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین اجلاسیه نماز ، پیام مقام معظم رهبری در این خصوص را حاوی نکات ارزشمند بسیار دانشت و اظهار داشت: متاسفانه ما در امر نماز موفقیت نتوانسته ایم موفقیتی که مدنظر بوده است را کسب نماییم.

,

 

,


وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد افزود: اموزش و پرورش نقش موثری در فرهنگ سازی در این خصوص دارد و در این میان باید والدین کودکان و نوجوانان نیزبا اهمیت ویژه ای در این مقوله وارد شوند.

,
,

 

,

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: متاسفانه والدین دانش اموزان انگونه که به مسائل درسی فرزندان خود اهتمام دارند در توجه به نماز خواندن کودکانشان وارد نمی شوند.

,

 

,

وی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت: همه و همه باید در کنار یکدیگر در جهت تحقق این هدف بزرگ قدم بردارند.

,

 

,

خطیب نماز جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم باید روح اسلامی خود را در تمامی صحنه ها نشان دهند افزود: چرا جامعه ما که باید یک جامعه دینی، انقلابی و اسلامی باشد در مواقعی حساس که پرده ها کنار می رود خود را به خوبی نشان نمی دهد؟

,

 

,

وی ادامه داد: در روزهای گرانی دلارو ارز دیدیم که بسیاری از بازاریان به جای اینکه به فکر مردم و همنوعان خود باشند دست به احتکار زدند در حالی که در جامعه اسلامی نباید به اینصورت رفتار شود.

,

 

,

باباییان گفت: هم اکنون نیز شرکت های لبنی اصرار بر گران کردن لبنیات با کم کردن وزن دارند و این برای خریدار و مصرف کننده به صرفه نمی باشد.

,

 

,

امام جمعه قروه همچنین به فرارسیدن روز دانشجو اشاره نمود و با بیان اینکه خون 3 جوان غیور و شجاع دانشجو این روز را ماندگار ساخت افزود: 3 شهید والامقامی که غیرت دینی و عرق وطنی داشتند در چنین روزی به شهادت رسیدند و نام خود را در دنیای هستی ماندگار کردند.

,

 

,

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: 3 دانشجوی اگاه کشور در شرایطی که نیکسون وارد خاک ایران می شد تا حکومت را غلام حلقه به گوش خود سازد و کشور را تحت تسلط خود داشته باشد با نثار جان های خود نشان دادند که دانشجویانی صاحب ایده و اندیشه و تفکر بودند.

,

 

,

باباییان بیان داشت: امروز نیز بسیاری از دانشجویان صاحب ایده و اندیشه و تفکر هستند و به جامعه خود ان را القا می کنند.

,

 

,

خطیب نماز جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه دشمن به دنبال ان بود تا یک ملت صاحب تاریخ و یک ملت اسلامی را به اضمحلال ببرد گفت: در چنین وقایعی است که باید عرق وطن خواهی و عرق دینی و آرمان گرایی یک جوان دانشجو بروز کند.

,

 

,

وی افزود: دانشجویان ما در شرایطی قیام کردند که خفقان بر جامعه حاکم بود و در برابر استکبار تا بن دندان مسلح ایستادند و صف آرایی کردند و صدای خود را به گوش جهانیان رساندند.

,

 

,

باباییان تصریح کرد: روز 16 آذر به نام روز آرمان گرایی و آزادی خواهی بر روی قلب دانشجویان نقش بسته است.

,

 

,

وی افزود: تا تاریخ وجود دارد 16 آذر در تارک ان می درخشد و این افتخاری است که تنها نصیب دانشجویان شده است.

,

اجرای مراسمات در ماه مولود نشانه حب و توجه ویژه مسلمانان به پیامبر (ص) است

,

نماز عبادی سیاسی جمعه امروز همزمان با سراسر کشور با امامت حاج ماموستا حیدری  در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

,


وی بیان کرد : نمونه این محبت را میتوان در اجرای مراسمات در ماه مولود نام برد که نشانه بارز حب به این شخصیت منحصر به فرد عالم هستی است.

,
,

 

,

ماموستا حیدری ضمن هشدار به کسانی که قصد تخریب و تحریف در مراسم مولودی خوانی را دارند گفت : متاسفانه سلفی ها و تفکر های کهنه و منحرف درصدد مخدوش کردن این مراسمات هستند و امامان جمعه باید هشیار باشند  و مردم را از این مشکل و خطر در پیش روی مسلمانان آگاه سازند.

,

 

,

امام جمعه بانه ادب هر فرد مسلمان را نسبت به پیامبر عظیم الشان اسلام را مورد بررسی قرار داد و اذعان کرد : نشانه های ادب به حضرت محمد (ص) اینست که همواره در زمان صحبت کردن و در مراسمات مولودی خوانی در مورد آن حضرت به نیکی سخن بگوییم و در مورد رفتار و شخصیت پیامبر آنچه واقعیت است به زبان آورده شود.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه