اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

دولت باید تحت فرمان رهبری به ظرفیت های داخلی دقت کند/ احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند

دولت باید تحت فرمان رهبری به ظرفیت های داخلی دقت کند/ احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان, ؛ ,

امام جمعه کرمان:دولت باید تحت فرمان رهبری به ظرفیت های  داخلی دقت کند/دانشجو باید دشمن و زمان شناس باشد

, امام جمعه کرمان:دولت باید تحت فرمان رهبری به ظرفیت های  داخلی دقت کند/دانشجو باید دشمن و زمان شناس باشد, امام جمعه کرمان:دولت باید تحت فرمان رهبری به ظرفیت های  داخلی دقت کند/دانشجو باید دشمن و زمان شناس باشد,

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فیقه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: برای انتقال از دنیایی به دنیای دیگر که ما آن را مرگ می‌نامیم نکاتی وجود دارد و خداوند می‌فرماید مرگ توقفگاه نیست و پلی است که می‌تواند شما را از ناراحتی‌ها و سختی‌های این دنیا عبور دهد.

,

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: مرگ دریچه‌ای است به سوی زندگانی بهتر و ما را به آخرتی ابدی منتقل می‌کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ابراز کرد:خداوند در قرآن فرموده است" خدا بعد از آنکه زمین دچار مرگ موقتی شد آن را حیات می‌بخشد و بعد از زمستان دوباره بهار می‌رسد و زمین دارای حیات می‌شود".

,

این مقام مسئول با بیان اینکه حیات قرآنی با تلقی بین مرگ و غیرمرگ تفاوت دارد ، عنوان کرد: خداوند فرموده است" ای پیامبر بعضی‌ها مردگانی هستند که حرف حق را نمی‌شوند و ظاهرا زنده هستند".

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود:شهدای ما از این جهت زنده‌اند که از حق دفاع کردند و برای همین است که خداوند می‌فرماید آنها زنده‌اند و در نزد پرودگار خود روزی می‌خورند.

,

وی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد:امروز برخی حرف از حمایت مردم در شعارهایشان می‌زنند اما در عمل خون مردم را می‌ریزند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه بین حرف تا عمل دشمنان اسلام که در راس آنها استکبار جهانی است فاصله زیاد است، عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر عوامل این حادثه و دست‌های پشت این حادثه به سزای عمل خود برسند که خون به ناحق را ریختند.

,

این مقام مسئول با اشاره هب اینکه نماز واعظ درونی است که روزانه چند بار آدمی را مورد خطاب قرار می‌دهد و بازدارنده گناه است تا انسان به پاکی و طهارت برسد، ابراز کرد:برنامه‌ها و جلسات اداری را باید با وقت نماز برنامه‌ریزی کرد و ساعات کلاس‌های درسی در مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید براساس زمان اذان تعیین شود.

,

امام جمعه شهر کرمان ضمن تبریک به مناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو ابراز کرد:از جمله جریان های استکبار ستیز جامعه بعد از انقلاب دانشجویان بوده اند و ماهیت شانزدهم آذر ماهیت استکبارستیز و ضداستعمار در کشور است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه امروزه دانشجو باید تحلیل سیاسی مناسبی از مسائل کشور و دنیا داشته باشند، اظهار کرد:دانشجو باید زمان‌شناس و دشمن‌شناس باشد و داشتن بصیرت بالا و بالابردن سطح آگاهی دانشجویان وظیفه دانشگاه است.

,

این مقام مسئول  بیان کرد: دانشگاه ما باید علم را به عمل تبدیل کند و در این شرایط اقتصادی نیازمند دانشگاه برای تبدیل کردن علم به عمل هستیم.

,

امام جمعه شهر کرمان تصریح کرد: هفت ماه از خروج آمریکا از برجام گذشت و اروپائی‌ها بعد از آن فقط حرف زدند و در گوشه کنار هم از آمریکا حمایت کردند.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد:دولت باید به داخل کشور توجه کند و تحت فرمان رهبری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور را به پیش ببرد.

,

امام جمعه ریگان:مرگ بوش پدر درس عبرتی برای ترامپ و نتانیاهو باشد/محور ریگان-نرماشیر قتلگاه شهروندان شده است

, امام جمعه ریگان:مرگ بوش پدر درس عبرتی برای ترامپ و نتانیاهو باشد/محور ریگان-نرماشیر قتلگاه شهروندان شده است, امام جمعه ریگان:مرگ بوش پدر درس عبرتی برای ترامپ و نتانیاهو باشد/محور ریگان-نرماشیر قتلگاه شهروندان شده است,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه احکام اسلام هنوز در جامعه به معنای صحیح کلمه اجرا و جاری نشده است‌،اظهار داشت:معضلات اخلاقی و فرهنگی تهدید کننده نسل جوان است.

,

امام جمعه ریگان در ادامه با بیان اینکه خبر مرگ بوش پدر خبر خوبی برای منطقه است و جای خوشحالی دارد،افزود:بوش پدر در حمایت از صدام متجاوز جنایات زیادی مرتکب شد، تا وقتی زنده بود آرزوی نابودی جمهوری اسلامی را در سر می پروراند و این آرزو را به گور برد.مرگ بوش پدر درس عبرتی است برای ترامپ و نتانیاهو و دیگر دشمنان که آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را دارند.

,

رنجبر ماهانی با اشاره به حادثه کور تروریستی چابهار که منجر به شهادت دوتن از عزیزانمان شد، گفت :حادثه کور تروریستی چابهار اگرچه دلهای ملت ایران را به درد آورد اما اتحاد و انسجام ملی را نسبت به مقابله با دشمنان جمهوری اسلامی بیشتر خواهد کرد و میکند.

,

وی در ادامه بیان داشت:ما در روزهای گذشته شاهد آتش سوزی و برخورد خودروهای حامل سوخت قاچاق با خودروی همشریانمان در محور ریگان-نرماشیر بودیم، حادثه تلخی بود که عده ای از همشهریانمان زنده زنده در آتش سوختند.

,

خطیب جمعه ریگان در ادامه تصریح داشت:این پیغام خانواده های مصیبت دیده است ؛ما سه شهرستان(ریگان-فهرج-نرماشیر) در مسیر جاده دوطرفه وجود دارد که شاهد تصادف های بسیار و آتش سوزی های زیادی در برخورد با خودرو های حامل سوخت قاچاق هستیم اگر هر فرمانداری سالانه پنج کیلومتر جاده را آسفالت میکرد امروز عزیزان ما زیر خاک نبودند و دغدغه دوبانده کردن مسیر ریگان- رستم آباد در اولویت کاری مسولین باشد و این محور قتلگاه همشهریان ما با خودروهای حامل سوخت قاچاق شده است.

,

وی با بیان اینکه شهرستان ریگان از لحاظ فرهنگی دچارآسیب شده است،عنوان داشت: ما گاهی اوقات برخی تصمیم گیری هایی در مورد برخی مدیران کارآمد داریم که اینها جنبه شایسته سالاری نیست ، حزب سالاری و خط سالاری است.

,

خطیب جمعه ریگان ادامه داد:در دوسال پیش که برخی به دنبال تکریم مدیر ارشاد اسبق بودند بنده تذکر دادم که سرور عزیزمان حاج اقا نعمتی یک مدیر ارشاد کار آمد است بگذارید کار کند و فعالیت داشته باشد.

,

رنجبر ماهانی افزود:امروز بعد از دوسال که این مدیر کارآمد را به خاطر شایسته حزبی و خطی کنار زدند و شاهد هستیم دوسال از تودیع و معارفه ایشان گذشته و اداره ارشاد مدیر ندارد و فرهنگ منطقه دچار آسیب شده است، دوسال عدد کمی نیست،اگر بخواهیم آمار آسیب ها پائین بیاید باید جوانان منطقه را در سایه فرهنگ و ارشاد مدیریت کرد.

,

وی تصریح داشت:مراسمات عروسی باید مدیریت شود و سوق و سو داد به سمت زندگی اسلامی ،هنوز بعد از ۹ ماه نتوانسته اند مدیری برای اداره ارشاد معرفی کنند.

,

ایشان افزود:در برخی از پست های دیگر هم همینطور.ما روزی مدیر کارآمدی در اداره کتابخانه ها داشتیم که از کارایی ایشان همه دیده و شنیده اید و به بهانه های واهی این مدیران را تکریم میکنند که این باعث پسرفت شهرستان است.

,

خطیب جمعه ریگان در پایان عنوان داشت:نصیحت من به مسئولین اجرایی این است که شایسته سالاری و کارآمدی را در اولویت قرار دهید،تعصب های بی جا نداشته باشید.

,

امام جمعه رودبار جنوب:۱۶آذر حرکت و جنبش ضد استکباری دانشجویان است/توان موشکی ایران اهداف آمریکا در منطقه را به خطر انداخت

, امام جمعه رودبار جنوب:۱۶آذر حرکت و جنبش ضد استکباری دانشجویان است/توان موشکی ایران اهداف آمریکا در منطقه را به خطر انداخت, امام جمعه رودبار جنوب:۱۶آذر حرکت و جنبش ضد استکباری دانشجویان است/توان موشکی ایران اهداف آمریکا در منطقه را به خطر انداخت,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر آغاز حرکت و جنبش ضداستکباری و ضد استبدادی دانشجویان است که با جان خود حرکت علمی و دینی را شروع کردند.

,

وی ادامه داد: به فرموده امام (ره)سعادت جامعه به دست دانشجو و معلم است.

,

خطیب جمعه شهرستان رودبارجنوب گفت: خداوندوقتی بنده ای را دوست بدارد او را در بلا غوطه ور می کندمومن در دنیا به اندازه دینش بلا و مصیبت می بیند.

,

وی با بیان نمازیک مسئله اساسی در دین ما است،خاطر نشان کرد: اگرنمازدرجامعه اقامه بشوددیگرکمترشاهدگناه و معصیت خواهیم بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی تصریح کرد: اقامه نماز با خواندن نمازتفاوت دارد اقامه نمازیعنی استمرار داشته باشد و تاثیرگذارباشد، خدا در آن دل جا پیدا می کند و آنجا محل نور و نورانیت می شود.

,

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب گفت : یک نفرت اساسی در دنیا علیه بن سلمان و آل سعود شکل گرفته است که بن سلمان با سفربه کشور ها می خواهد خود را بازسازی کند ان شاالله به زودی شاهد زوال و نابودی ظلم خواهیم بود.

,

وی در پایان افزود: آمریکاهایی اذعان دارند توان موشکی جمهوری اسلامی تمام اهداف آنها را در منطقه به خطر انداخته است.

,

امام جمعه رفسنجان:احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند

, امام جمعه رفسنجان:احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند, امام جمعه رفسنجان:احزاب سیاسی در دانشگاه جایی ندارند,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین ، با بیان اینکه مردم از سرقتها گله مند هستند اظهار داشت: در سطح شهرستان مشاهده می شود که برخی زغال سوزان اقدام به بریدن درختان پسته زنده می کنند و مردم از تعرض از باغات پسته خود شکایت دارند، این اقدام ناصحیح است که بادی مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروی محترم انتظامی از دادستان تقاضا داریم که دستور ویژه برای مقابله با چنین اقداماتی داده شود.

,

رمضانی پور در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو و تبریک این روز به جامعه دانشگاهی و دانشجویان شهرستان بیان داشت: عظمت کار دانشجویان را بیشتر درک می کنیم، دانشگاهیان باید تاثیر مستقیم در امر اشتغال زایی داشته باشند تولید علم و شغل در دانشگاه انتظار جامعه از دانشگاهیان است که البته قدم هایی در این راستا برداشته شده است.

,

وی با اشاره به حوادث سال 32 و شهادت دانشجویان تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس و در ایام انقلاب و پیروزی نهضت دانشجویان نقش موثر داشتند آن زمان فضای اختناق بود و کار دانشجویان ارزشمند بود.

,

خطیب جمعه رفسنجان نقش آفرینی در فراگیری گفتمان انقلاب اسلامی ، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی ، داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع بهنگام ، آگاه سازی جامعه نسبت به فساد و فسادستیزی در جامعه و مطالبه گری ، میدان داری در جنبش نرم افزاری، کمک به تحقق تمدن اسلامی در جامعه را ازجمله انتظارات از جنبش های داشجویی برشمرد.

,

رمضانی پور گفت: ایفای نقش ابزاری ، دور شدن از آرمان ها ، پشت کردن به آرمان ها، سطحی نگری ، افتادن در دام احزاب سیاسی و ورود بی هدف با مباحث از جمله آفت های متوجه جنبش های دانشجویی است.

,

وی افزود: اگر دانشجو آگاه به مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد بر فرض هم اگر استاد سکولار در دانشگاه نفوذ کند دانشجو میدان را از او میگیرد و اجازه نمی دهد میدان داری کند.

,

رمضانی پور خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی نباید جایی در دانشگاه پیدا کنند و میدان برای آنها ایجاد کرد، رئیس و مجموعه دانشگاه نباید اجازه دهند احزاب سیاسی به دانشگاه ورود پیدا کنند، دانشجو باید در خط ولایت ،نظام و انقلاب باشد و اگر کسی بخواهد به دانشجو خط بدهد توهین به اوست، اگر احزاب سیاسی به دانشگاه نفوذ می کنند باید بیرونشان کرد و ورودشان ناپاک است.

,

خطیب جمعه رفسنجان گفت:دانشگاهیان ارزشمند من به شما عرض می کنم خط تنها ولایت و رهبری است حتی اگر از وزارت خانه ها و جاهایی خط دهی بشود شما این خط را گم نکنید و اجازه ندهید بدعت ها و خرافات وارد محیط دانشگاه شود.

,

رمضانی پور در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: ایشان فرمودند قانون بازنشستگی قانون خوبی است برای میدان دادن به جوانان، اما یکسری استثنا دارد فردی که در سن بازنشستگی مفید است از طریق اجازه رهبری بکار گرفته شود که این کار درستی نیست که از رهبری هزینه کنند باید همان مجلس که قانون را مصوب کرده متممی برای این قانون به تصویب برساند که افرادی که وابسته به دولت مشمول این قانون می شوند اما نیاز حتمی و ضروری برای آنان است سازوکاری بگذارد.

,

وی به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 63 به دستور امام(ره) اشاره کرد و گفت: این شورا کارساز است به شرط انکه به موقع عمل کنند و راه نفوذ را ببندد، رهبری نسبت به اقدام این شورا در خصوص سند 2030 گله مند بودند و این از غفلت شورا بود و در گوشه کنار کشور شنیده می شود به این سند عمل می کنند .

,

رمضانی پور تصریح کرد: مسئولین آموزش و پرورش موظف هستندکه اجازه ندهند معلم و مدیری که فرهنگ ابتذال غرب را بخواهد تزریق کند که از سم برای جامعه خطرناک تر است.

,

وی همچنین در خصوص برگزاری آزمون های استخدامی در سطح کشور نیز بیان داشت: متاسفانه برخی سلیقه ای برخورد می کنند و به قانون توجهی ندارند و مایه دلخوری جوانان می شود دولتها باید زمینه اشتغال فراهم میکردند و نکردند شایسته است در این راستا نمایندگان مجلس عاجلانه وارد شوند  تا حق استفاده از جذب و استخدام از تحصیل کرده ای که سنش بالا رفته، ضایع نشود.

,

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت هفته مدارس و موسسات غیر دولتی بیان داشت: یک سوم جمعیت 60 هزار نفری دانش آموزان رفسنجان متعلق به مجموعه های غیر دولتی است که باسیلی صورتشان را سرخ می کنند معلمین با دریافتی اندک به فرزندان اموزش می دهند و باید دولت وعده ها و قانونی در قبال انها وجود دارد عمل کند تا صدر در صد رضایتمندی در اینگونه موسسات ایجاد شود.

,

رمضانی پور در بخش پایانی خطبه ها با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی چابهار و محکوم کردن این حادثه خاطر نشان کرد: دشمن از من و شما دست برنمی دارد اگر در طرحی شکست بخورد کار دیگری را آغاز می کند پول حرام نفتی آل سعود مایه درد ساز برای ایجاد ظلم و جنایت در کشورهای مسلمان و مسلمان کشی است.

,

وی تصریح کرد: ملت ایران از اینها نمی هراسد نگرانی ما از ضعف مسئولان است که پای کار نیستند به جدیت خدمت به مردم نمی کنند ، زیر ساخت امنیتی کشور در حد بالاست و دشمن جرات حمله ندارد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه