اخبار داغ

مسئول بسیج اصناف استان کرمان:

مردم و رسانه ها نسبت به عملکرد مسئولان مطالبه گر نیستند/پرهیز از مصرف کالاهای خارجی کمک به اقتصاد کشور است

مردم و رسانه ها نسبت به عملکرد مسئولان مطالبه گر نیستند/پرهیز از مصرف کالاهای خارجی کمک به اقتصاد کشور است
مسئول بسیج اصناف استان کرمان گفت: مردم برای خرید کالا و انبار کردن آن که قیمتش بالارفته به جای اینکه تقاضای آن کم شود هجوم می آورند و این رفتار در چارچوب اقتصاد مقاومتی یک رفتار ناصحیح است متاسفانه مردم و رسانه ها نسبت به عملکرد مسولان مطالبه گر نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا رهرو مسئول بسیج اصناف در گفتگو با  راه آرمان در خصوص نحوه ی حمایت از کالای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز ما در وضعیت جنگ اقتصادی و در دل یک جهاد اقتصادی قرار داریم که بار این جهاد اقتصادی بر دوش همه مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مسئول بسیج اصناف استان کرمان ادامه داد: مردم در این جنگ همانند جنگ هایی که پشت سرگذاشتند ازجمله دفاع مقدس باید خوب سربازی کنند تا بازهم پیروز نهایی باشند و از این رو مردم نیازمند این هستند که ما در سیاست های خودمان در خصوص مردم که بار جهاد اقتصادی را به دوش می‌کشند و همه ی آنها لباس رزم اقتصادی به تن می‌کنند نقش جداگانه ای را ببینیم.

,

رهرو با بیان اینکه باید روشی از پیشرفت و رشد اقتصادی برگزیده شود که معیشت عمومی را بهتر تامین می کند؛ عنوان کرد: اولویت دادن به مصرف تولیدات ایرانی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولات و کالاهای خود و تعیین قیمتی مناسب باید نظر مردم را به مصرف کالاهای ایرانی جلب کنند؛ وقتی درکشور ما ظرفیت تولید بسیاری تکنولوژی ها وجود دارد؛ چرا در بسیاری از تولیدات دیگر کالاهای صددرصد ایرانی تولید نکنیم تا اگر در برخی قطعات دچارتحریم شدیم تولید کالا متوقف نشود.

,

مسئول بسیج اصناف استان کرمان تاکید کرد : در کنار همه مولفه ها و سرفصل های اقتصاد مقاومتی آن چه بیشتر اهمیت می‌یابد مسئله وحدت و انسجام ملی و اتحاد همه عرصه های دولتی و خصوصی و مردمی جامعه است و با اتحاد و ارتباط متقابل و همبستگی ،کارایی و کارکرد اقتصاد جامعه افزایش می یابد.

,

رهرو با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی کشور مهمترین موضوع تقویت تولید است خاطر نشان کرد: در شرایطی که تحریم و تهدید و دشمنی در سطح بین‌المللی وجود ندارد مطلوب است که ملت ها از تولیدات یکدیگر بهره‌مند و برخوردار شوند اما در شرایط دشمنی های فعلی لازم است که مصرف کننده در الگوی مصرف خود تا جایی که می شود مصرف کالاهای خارجی را کاهش دهد و با کالاهای داخلی جانشین کند.

,

وی بیان داشت: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که یک کالایی که به هر علت گران شده است به جای اینکه تقاضا برای آن کالا کاهش پیدا کند تا در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت آن کالا شود برعکس مصرف کنندگان برای خرید آن کالا و انبار کردن آن هجوم می آورند و از این می ترسند که مبادا در آینده قحطی به وجود آید و این رفتار در چارچوب اقتصاد مقاومتی یک رفتار ناصحیح است.

,

رئیس سازمان بسیج اصناف کرمان با تاکید به مطالبه گری مردم و رسانه ها تصریح کرد: متاسفانه مردم و رسانه ها نسبت به عملکرد مسولان مطالبه گر نیستند و این عدم مطالبه گری منجر به فضای امن برای مسئولان شده است.

,

وی افزود: در هر کجای دنیا ، مسئولین مجبورند بواسطه مطالبه گری مردم و رسانه ها، وظیفه خود را بدرستی انجام دهند، مسئولان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگوی مردم و رسانه ها باشند و از فضای امنی که برای خود درست کرده اند خارج شوند.

,

رهرو در پایان گفت: نقش فرهنگ سازی و افزایش آگاهی بین مردم جامعه را به مصرف بهینه و سنجیده نزدیک می سازد که رسانه های عمومی و صدا و سیما و مطبوعات باید در زمینه ی مصرف بهینه، فرهنگ سازی کنند و ما در راستای تحقق اهداف این نظام مقدس در کنار دولت خواهیم بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و امورات رانیز به طور جدی از دولت محترم مطالبه گری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه