اخبار داغ

نماینده مردم مرند و جلفا؛

دلار 5 هزار و 700 تومانی فساد می‌آورد/ باید یارانه بنزین را حذف کنند/ مگر مردم پولی هم دارند که مالیات دهند؟

دلار 5 هزار و 700 تومانی فساد می‌آورد/ باید یارانه بنزین را حذف کنند/ مگر مردم پولی هم دارند که مالیات دهند؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که نرخ دلار در بودجه سال ۹۸ باید با نرخ دلار نیمایی یکسان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد حسن نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعیین نرخ دلار در لایحه بودجه سال 98 اظهار داشت: در ابتدا نرخ دلار برای سال آینده را 8 هزار تومان اعلام کردند، اما بعد از گذشت چند روز مشخص شد که این نرخ به 5 هزار و 700 تومان کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعیین نرخ 5 هزار و 700 تومانی، بیان کرد: این نرخ  باعث ایجاد رانت می‌شود و مجدد شاهد فساد خواهیم بود، دو نرخی کردن دلار به نفع اقتصاد کشور نیست، باید یک نرخ در نظر گرفته شود.

,

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به نرخ دلار نیمایی، متذکر شد: باید نرخ دلار نیما را برای نرخ دلار در بودجه سال 98 در نظر گرفت، اگر 2 نرخ وجود داشته باشد، برخی از رانت و قدرت خود برای دست یابی به نرخ دولتی تلاش می‌کند که باعث فساد در کشور می‌شود.

,

, ,

وی تاکید کرد: دو نرخی بودن دلار آن هم تفاوت بین دلار نیما و دلار بودجه باعث ایجاد فساد و رانت می‌شود.

,

حسن نژاد، با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشور در سال آینده، خاطرنشان ساخت: دولت برای جبران کاهش درآمد نفتی کشور به دنبال افزایش درآمد مالیاتی است که باتوجه به شرایط اقتصادی امکان افزایش درآمد مالیاتی نیست.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات یعنی به رگ نگاه می‌کنی خون بگیری، موضوع این است که دیگر در رگ های مردم خونی باقی نمانده که بخواهیم از آن خون بگیریم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکید بردرآمد مالیاتی غلط است مگر اینکه از فرار مالیاتی جلوگیری شود و از آنهایی که فرار کرده‌اند مالیات بگیریم.

,

وی همچنین تاکید کرد: تنها راه حل جبران کاهش درآمد نفت، واقعی کردن نرخ دلار و حذف یارانه‌ها است، با حذف یارانه بنزین و آزادسازی نرخ سوخت 200 میلیارد اعتبار آزاد می شود.

,

این نماینده مجلس ابراز داشت: 200 میلیارد تومان 5 برابر بودجه عمرانی و به اندازه بودجه جاری کل کشور است، این عدد بزرگ می تواند مشکل کاهش درآمد کشور را برطرف کند.

,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه