اخبار داغ

مدیر کل سازمان صمت استان کرمان مطرح کرد؛

نبود کنسرسیوم صاداراتی؛مانعی بزرگ در مسیر صادارت فرش کرمان

نبود کنسرسیوم صاداراتی؛مانعی بزرگ در مسیر صادارت فرش کرمان
حسینی نژاد گفت : هنوز یک کنسرسیوم واقعی متشکل از بخش خصوصی با نظارت دولتی شکل نگرفته است در حالی که ۴.۸ رقم از صادارات کل کشور متعلق به استان کرمان است و جزو استان های صادراتی محسوب می شویم ولی در صنعت فرش بسیار نا موفق بوده ایم و تمام طرح های ما در حد شعار باقی مانده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛  مهدی حسینی نژاد مدیر کل سازمان صمت استان کرمان ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب صنعت فرش کرمان گفت : سال هاست بحث فرش را مطرح می کنیم طرح و برنامه های مدون طراحی می کنیم اما هنوز هم  سیر نزولی صادرات فرش را شاهد هستیم لذا باید به دنبال راه حل جدیدی باشیم تا بتوانیم صادرات را رشد دهیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی با بیان اینکه در عرصه فرش کرمان برند شده ایم اما صادرات خوبی نداشتیم  ، گفت : در سال گذشته ۱۵ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات داشتیم با اینکه امسال هم فرصت استثنایی وجود داشت اما نتوانستیم صادرات خوبی را شاهد باشیم .

,

وی به برنامه هایی که تنها در شعار باقی مانده اند گفت : هنوز یک کنسرسیوم واقعی متشکل از بحش خصوصی با نظارت دولتی شکل نگرفته است در حالی که ۴.۸ متعلق به استان کرمان است و جزو استان های صادراتی محسوب می شویم ولی در صنعت فرش بسیار نا موفق بوده ایم .

,

حسینی نژاد خاطر نشان کرد :  خوشه هایی شکل گرفت و طرح هایی ریخته شد اما در حد شعار باقی ماند زیرا نگاه دولتی ما نمی گذارد که د راین عرصه رشد کنیم و طرح های خلاق محور را با کمک بخش خصوصی اجرا کنیم در حالی که اگر نگاه ما خصوص شود و دولت تنها کمک به این بخش در بحث مالی و یا سیاست گذاری ورود کند و عملا کار اجرایی نداشته باشد این عرصه بسیار زود به اوج خواهد رسید .

,

وی به شرکت تعاونی پسته نیز اشاره کرد و گفت : اگر این بخش فعال نمی شد و از سرمایه های خرد همین پسته کاران و … در این شرکت ایجاد نمی شد ما در صادارت پسته هم به مشکل می خوردیم اما اکنون این شرکت موفق است گرچه تنها در بخش فله صادارت می کند و به فراوری آن توجه ندارد که اگر این عرصه هم رشد می کرد بی شک صادارات این محصول بسیار موفقیت آمیز می بود گرچه امسال صادارات پسته هم  به علت از بین رفتن محصول ناموفق بوده است .

,

مدیر کل سازمان صنعت به انجمن ذغال سنگ استان اشاره کرد و گفت : به چکش کاری ها و جلسات هم اندیشی متفاوت بالاخره بخش خصوصی وارد شد و توانست گام های موثری را در این عرصه ایجاد کند لذا به زودی این انجمن در صنعت فرش با تفویض اختیارات دولتی به بخش خصوصی به زودی خواهیم توانست مشکل فرش را با وجود صاحبان این صنعت رقم بزنیم لذا همگرایی اصلی باید شکل بگیرد تا موفق گردیم .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه