اخبار داغ

معاون بازرگانی سازمان صمت عنوان کرد؛

صادارات فرش کرمان در گرو مواد اولیه و طرح جدید نقوش در فرش مطابق سلیقه بازار جهانی

صادارات فرش کرمان در گرو مواد اولیه و طرح جدید نقوش در فرش مطابق سلیقه بازار جهانی
خواجویی گفت : چنانچه بتوانیم طراحان و بافندگان را گرد هم جمع کنیم و نقشه های جدیدی بر اساس سایق بازار پسند جهانی طراحی کنیم بی شک می توانیم در امر صادرات نقش موثری داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛  محمد رضا خواجویی معاون بازرگانی سازمان صمت ظهر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب صنعت فرش کرمان گفت : فرش دست باف کرمان قبل از انقلاب صنعتی بسیار پر رو نق بود اما اکنون از رونق افتاده است ادر حالی که  بیشترین صادرات را در دهه های ۶۰ تا ۷۰ داشته است و اکنون دوباره اندک  جایگاهی  را بدست اورده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی ادامه داد : در استان کرمان ۶۰ هزار بافنده داریم که ۱۵ هزار نفر بیمه شده هستند و ۸ اتحادیه فرش داریم  در سال گذشته ۳۵۳ هزار متر مربع فرش بافته می شود و به ۶۳ کشور صادرات می شود که از این تعداد آمریکا ،کاناد و کشور های اروپایی بیشترین در خواست فرش کرمان را داشته اند .

,

معاون بازرگانی تصریح کرد : در سال ۹۵ رقم ۳۵۹ میلیون دلار صادرات فرش کرمان را داشته ایم که ۱۳ درصد ارزشی و ۲۳ درصد ارزی  افزایش تولید داشته ایم .

,

خواجویی عنوان کرد : چنانچه بتوانیم  طراحان و بافندگان را گرد هم جمع کنیم و نقشه های جدیدی بر اساس سایق بازار پسند جهانی طراحی کنیم بی شک می توانیم در امر صادرات نقش موثری داشته باشیم .

,

وی ادامه داد : با توجه به اینکه ۱۵۰ طراح فرش داریم اما هنوز  طرح قدیم و سلیقه جدید با هم تلفیق نشده اند و فرش هایی بدون کیفیت و بدون تنوع جدیدی تولید می شوند که هم قیمت بالای فرش را ایجاد می کند و رواج و خواست کمتر را در بازار دارند  لذا با رفع این دو مشکل و حضور در نمایشگاه های تخصصی می توانیم در بحث صادارات هدفمند تر عمل کنیم .

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه