اخبار داغ

ولایتی در نشست شواری مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع):

پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است

پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفه‌ای اسلامی - انسانی است
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با اشاره به هجوم ناجوانمردانه به یمن و محاصره ظالمانه مردم این کشور، تاکید کرد:پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر ولایتی صبح امروز با حضور در جمع شخصیت ها، علماء و اندیشمندان جهان اسلام، در نخستین نشست شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع)  با اشاره به عامل مهم وحدت در جهان اسلام افزود: آنچه همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی به وجود تنوع دیدگاه ها و تفکرات در جهان اسلام و خدمات ارزشمندی که فرهنگ و تمدن اسلامی داشته اند، اشاره کرد و گفت: جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقتهای عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای دادهاند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدهاند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.
,
 
,
ولایتی به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت : امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است و «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش میکشند و این ملت که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت.
,
 
,
وی به سیاست های آمریکا دردوران ترامپ هم پرداخت و تصریح کرد : در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکار تر نموده است.مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفته‌های این فرد، عیان و آشکار گشته است و گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.
,
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه ها و مشکلاتی که امت اسلامی را دچار مشکلات و معضلات نموده است تاکید کرد : پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفهای اسلامی - انسانی است، فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنایت های خود قرار داده است.
,
 
,
متن کامل سخنان علی‌اکبر ولایتی به شرح زیر است:
,
 
,
بسم الله الرحمن الرحیم.
,
 
,
ضمن عرض سلام، در ابتدا لازم میدانم تشریف فرمائی شما شخصیتهای گرانقدر جهان اسلام را به این کنفرانس ارزشمند خوش آمد بگویم و از این که زحمت و مشقت سفر را متحمل شدید، سپاسگذاری نمایم.
,
ایران خانه شما و همه مسلمانان جهان است که محبت اهل بیت (ع) را در دل دارند.
,
جهان اسلام دارای گرایش ها و تفکرات متنوعی است که هر یک دارای جایگاه ویژه ای هستند و زیدی، علوی، حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، جعفری، اباضی، اسماعیلی، تصوف و طریقتهای عرفانی و...، هر یک گروه هایی از مسلمانان را در خود جای دادهاند و البته در رهگذر تاریخ کوشیدهاند خدمات ارزندهای را نیز به فرهنگ و تمدن اسلامی ارائه دهند.
,
آنچه در این میان، همه این دیدگاه ها را به صورتی عمیق و مستحکم به یکدیگر پیوند داده است، کتاب خدا، نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص) و محبت اهل بیت(ع) است. قرآن، کتابی است که رحمت للعالمین است و شفای دلهای همه مسلمانان و مؤمنان و تنها کتاب آسمانی مصون از انحراف و تزویر است. تلاوتش دلهای مؤمنان را به نشاط میآورد و قلوب ایشان را به رب العالمین نزدیک میگرداند. بعد از آن، این محبت حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که حقیقت معنای قرآن کریم است. محبت اهل بیت (ع) اساس عرفان و تصوف و بخش لاینفکی از محبت به رسول الله است.
,
 
,
اساتید معظم، سروران گرامی، خواهران و برادران عزیز.
,
امت اسلامی این روزها، از رنج و محنت بسیار در عذاب است. «فلسطین»، همچنان در اسارت است و مردم بزرگ آن، پرچم دفاع از امت اسلامی را مظلومانه بر دوش می‌کشند.
,
مسئله فلسطین، این روزها با توطئهای دیگر از سلسله توطئههای جهانی دست و پنجه نرم میکند. «معامله قرن»، عنوان خیانت دیگری است که در حق این ملت روا داشته شده است و البته با این تفاوت که گویی همکاری برخی با آن خیانت، از خفا به علن بدل شده است.
,
امت اسلامی، شراکت در این خیانت را از سوی هر کسی که باشد نخواهد بخشید، فراموش نخواهد کرد و خائنان به مسئله فلسطین را در همیشه تاریخ، مجازات خواهد نمود، هرچند که کید دشمنان و خیانت برخی کوته خردان، هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ملت فلسطین که چندین دهه، پرچم مبارزه و مقاومت را بر دوش کشیده است، همچنان آن را بر افراشته نگه خواهد داشت و فرجام کار از آن مؤمنان و متقیان خواهد بود.
,
از سوی دیگر در آمریکا فردی به عنوان رئیس جمهور حضور دارد که واقعیت سیاست توطئه آمیز این دولت را از همیشه آشکار تر نموده است.
,
مجموعه اقدامات ترامپ، نه بیانگر اقدامات شخصی نابخرد و نا آشنا به سیاست، بلکه نمایش سناریویی است که نظام حاکم بر آمریکا آن را به رشته تحریر در آورده است هر چند که باید دانست پرده تزویر فروافتاده و حقیقت این نظام، در اقدامات و گفتههای این فرد، عیان و آشکار گشته است.
,
ایالات متحده آمریکا، دیر زمانی است که دیگر نمی تواند، سیطره خود بر روند امور را حفظ کند و به اهداف خود در عرصه بین الملل و البته به طور خاص در منطقه خاورمیانه دست یابد و لذا اقدامات خود را در راستای «النصر بالرعب» پیش می برد و در واقع میخواهد با ایجاد هراس و وحشت در میان رقبا و مخالفان، ایشان را به تسلیم وادارد، حال آنکه این رعب انگیزی مانند کوبیدن بر طبل است، آوازهای بلند، اما درونی تهی دارد.
,
گذر زمان نشان داد که در چهل سال گذشته، این مدعی جهانی، نتوانسته است سیاستهای خود را بر دیگران تحمیل کند و زین پس نیز چنین خواهد بود.
,
 
,
برادران گرامی و خواهران عزیز؛
,
امت اسلامی، هم اینک در فتنههای مختلف درگیر است. پایان دادن به خونریزی میان مسلمانان، امری واجب و وظیفهای اسلامی - انسانی است، فتنه ای که با جنگ های نیابتی و به راه انداختن گروه های تروریستی و افراطی و تکفیری برای تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی از سوی دشمنان به راه افتاده هست و هر چند که به اهداف خود دست نیافته و نخواهد یافت اما کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان منطقه را مورد هجمه و انواع جنابت های قرار داده است.
,
در این میان، مسئله یمن هم بیش از هر موضوع دیگری دلهای مسلمانان و البته همه جهانیان آزادی خواه را به درد آورده است.
,
هجومی ناجوانمردانه و البته نابخردانه و محاصرهای ظالمانه بر ملت یمن تحمیل شده است. فاجعهای انسانی در این کشور به وجود آمده که میلیونها انسان مظلوم را در آتش کینه آن نابخردان، گرفتار کرده است.
,
پایان دادن به این تجاوز ظالمانه وظیفه همه جهان اسلام است و تنها از طریق گفتگو میان طرفهای مختلف یمنی حل و فصل می گردد و البته پیروزی برای ملت یمن خواهد بود.
,
بار دیگر از حضور شما تشکر می‌کنم و برای همه شما آرزوی سلامت و سربلندی دارم و امیدوارم این کنفرانس بتواند به اهداف خود به نحو شایسته و دقیق دست یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه