اخبار داغ

زادگاه معاون اول رئیس جمهور صدرنشین فقر و محرومیت!/ هرمزگان چشم امید به فرزند با تدبیرش دارد

زادگاه معاون اول رئیس جمهور صدرنشین فقر و محرومیت!/ هرمزگان چشم امید به فرزند با تدبیرش دارد
سفر اسحاق جهانگیری به بندرعباس که زاده هرمزگان است را باید به فال نیک گرفت تا شاید حضور معاون اول رئیس جمهور در کوهشاه احمدی نوید خبرهای خوش و آبادانی برای استان داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛هرمزگان در بیستمین روز از آذر ماه 97در حالی میزبان معاون اول رئیس جمهور می شود که تا پیش از این چندین بار زمزمه سفر جهانگیری در گوشه و کنار استان پیچیده و هر بار به بهانه ای مختلف کنسل و به تاریخی دیگر موکول شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

طبق زمان بندی اعلام شده از سوی استاندار هرمزگان، قرار بود که استان در مرداد ماه برای بهره‌برداری و بازدید از چند پروژه عمرانی در استان هرمزگان همچون منطقه ویژه پارسیان میزبان اسحاق جهانگیری شود که این برنامه همچون برنامه حضور جهانگیری در اجلاس سران نماز کنسل شد.

,

تا ساعاتی دیگر استان هرمزگان میزبان مردی از جنس تدبیر و امید است که طی سفر دو روزه خود علاوه بر افتتاح و بازدید از پروژه های عمرانی در زادگاهش کوهشاه احمدی حاضر می شود  و پای درد و دل مردم این منطقه محروم می نشیند.

,

کوهشاه احمدی با وجود ذخایر بی نظیر کرومیت مهم ترین قطب تولید این فلز با عیار بالاست که هم اکنون چندین معدن در منطقه نسبت به استخراج منابع آن اقدام می کنند اما به واسطه تملک غیربومیان بر ذخایر منطقه هیچ ارز آوری برای کوهشاه نداشته و حتی کارگران معادن نیز از استان های همجوار به کار گمارده می شوند.

,

محرومیت ذاتی در قلب اقتصاد کشور

, محرومیت ذاتی در قلب اقتصاد کشور,

توان بالای اقتصادی استان هرمزگان تنها به ذخایر کرومیت کوهشاه ختم نمی شود چرا که سرتاسر استان از ظرفیت های بکر و بی نظیری برخوردار است اما به واسطه ضعف های مدیریتی فقر و فلاک سایه شوم خود را بر سراسر نواحی استان گسترانده است.

,

استان هرمزگان در حالی رتبه نخست درآمدزایی از بخش گمرکات را به خود اختصاص داده که سالانه بالغ بر 16.5 هزار میلیارد تومان ارز آوری دارد و در اوج توان اقتصادی رتبه چهارم فقر مطلق را به خود اختصاص داده است.

,

جهانگیری در آخرین سفر خود به استان هرمزگان در مهر ماه 95 با تاکید بر جایگاه اقتصادی  استان هرمزگان گفت: قلب اقتصاد کشور در این استان می تپد و مهمترین واحدهای صنعتی کشور در این استان مستقر است و خداوند نعمت ها را برای هرمزگان تکمیل کرده و بهترین نقطه برای توسعه کشور است.

,

اهمیت و جایگاه والای اقتصادی هرمزگان موضوعی غیر قابل انکار است و درآمدزایی بندرعباس همسطح با 9استان کشور در اوج ضعف های زیرساختی و تجهیزات مدرن خبر از آن دارد که تمرکز بیشتر بر این خطه از کشور نوید بخش افزایش میزان درآمدزایی و ارزآوری در سطح ملی است.

,

جایگاه چهارم هرمزگان در فقر مطلق

, جایگاه چهارم هرمزگان در فقر مطلق,

علی ای حال عدم تخصیص اعتبار از محل درآمدزایی خاطر مردم هرمزگان را آزرده است و موجب شده تا این استان با نرخ 22درصدی بعد از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان،گلستان و قم بالاترین میزان جمعیت زیر خط فقر مطلق را در خود جای دهد و این موضوع با توجه به درآمدزایی های کلان هرمزگان قابل قبول نیست.

,

بحران های اقتصادی در ماههای اخیر تبعات شومی بر معیشت خانوارها نهاده که به طبع آن مردم هرمزگان به واسطه قرار گرفتن در پیشانی اقتصاد کشور متحمل بیشترین آسیب ها شده از این رو طبق آمار یک چهار از خانوارهای شهری و بیش از 18درصد روستانشینان در فقر به سر می برند.

,

خشکسالی های پیاپی و کمبود آب در بخش کشاورزی موجب تخلیه بسیاری از روستاها و نابودی صنعت آبا و اجدادی کشاورزی شده که در مقابل رشد جمعیت حاشیه نشینی را در مراکز شهرها رقم زده است.

,

دهها واحدهای اقتصادی و غول های تولیدی در سراسر استان هرمزگان برمدار فعالیت هستند که با این وجود درصدی برای بومیان از بازار کار و اشتغال آن لحاظ نشده مگر در بخش های خدماتی و کارهای پیش پاافتاده که بنا به سلیقه پیمانکاران به کار گمارده می شوند و مدتی بعد برکنار خواهند شد.

,

نمایندگان مجلس و استانداران هرمزگان در دوره های متعدد به کرات پیگیر اختصاص درصدی از بودجه حاصل از میزان درآمدزایی بوده اند که تاکنون بی اثر مانده و هیچ ارمغانی برای استان نداشته است.

,

علی ای حال خبر سفر اسحاق جهانگیری به بندرعباس که زاده هرمزگان است و مردم زادگاهش اوج فقر و محرومیت را چشیده اند را باید به فال نیک گرفت که شاید حضور معاون اول رئیس جمهور در کوهشاه احمدی که طلایه دار محرومیت و فقر است نوید خبرهای خوش و آبادانی را برای استان داشته باشد چرا که تا پیش از این تمام وعده های مقامات ارشد کشور بی نتیجه مانده و درصدی از سهم درآمدزایی هرمزگان به استان بازنگشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه