اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

تقویت ارزش پول ملی با مد نظر قرار دادن انضباط مالی/وجود رانت به دلیل چند نرخی بودن ارز

تقویت ارزش پول ملی با مد نظر قرار دادن انضباط مالی/وجود رانت به دلیل چند نرخی بودن ارز
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید قیمت ارز واحدی داشته باشیم چرا که بسیاری از رانت ها و مشکلات پیش آمده به دلیل چند نرخی بودن قیمت ارز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به بانک مرکزی جهت تقویت ارزش پول ملی کشور گفت: امسال به دلیل تحریم هایی که علیه کشور صورت گرفت اوضاع به گونه ای شده است که قیمت ارز با نوسانات بسیار زیادی دچار تغییر شد و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم و پائین آمدن ارزش پول ملی اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه در ابتدا شاهد بودیم که با رشد اقتصادی در کشور،ارزش پولی ملی کشور نیز افزایش پیدا می کند، عنوان کرد: اما با اعمال تحریم ها بر کشور ارزش پول ملی کشور کاهش پائین آمده است که بخشی از این مسئله به بی تدبیری ها باز می گردد که مقام معظم رهبری هم در این زمینه مطالبی را فرموده اند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اساس کار انضباط مالی است، تصریح کرد: تا انضباط مالی نداشته باشیم؛ قطعا این مشکلات را خواهیم داشت و در این زمینه باید قیمت دلار را ثابت نگه داریم.

,

این مقام مسئول افزود: وقتی قیمت ها مانند امسال افزایش پیدا می کنند و ما نمی توانیم قیمت های را ثابت نگه داریم؛ ارزش پول ناگهان کاهش می یابد.

,

انارکی محمدی تأکید کرد:ثبیت قیمت ارز باید مشخص باشد و برای افزایش معقول ارز باید تقویت صادرات را داشته باشیم و برای تقویت صادرات باید قیمت ارز را تک نرخی کنیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید قیمت ارز واحدی داشته باشیم چرا که بسیاری از رانت ها و مشکلات پیش آمده به دلیل چند نرخی بودن قیمت ارز است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون ارز دولتی، نیمایی، بازار سیاه و صنایعی وجود دارد، اظهار کرد:باید اساس کار را بر  انضباط مالی بگذاریم که با این کار تمامی دغدغه ها برداشته شود.

,

وی با اشاره به اینکه در دهه هفتاد مردم در رفاه خوبی بودند، خاطر نشان کرد: ما نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم چرا که وابستگی ما به واردات زیاد شد و زمانی که تحریم ها شکل می گیرند کشور صدمه می بیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه