اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان خبر داد؛

آموزش ترافیکی ۱۰۰۰ مدرسه در حاشیه جاده های استان کرمان

آموزش ترافیکی ۱۰۰۰ مدرسه در حاشیه جاده های استان کرمان
طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها از سال ۸۳ با شناسایی ۱۱ مدرسه آغاز و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مدرسه از این مدارس در شمال و جنوب استان کرمان مورد آموزش ایمنی عبور و مرور قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان روز گذشته گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راهها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است و چون دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین گروه از میان عابران پیاده هستند آموزش ایمن سازی مدارس در استان به صورت تئوری و فیزیکی  انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حاج سید علیخانی تصریح کرد: برگزاری طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه راهها و ا رتقاء ایمنی پنجگانه نقش موثری در کاهش تصادفات داشته و با توجه به اینکه بخشی از تلفات جاده ای را عابرین پیاده بخصوص افراد زیر ۱۸ سال و محصلین تشکیل می دهند، این طرح با افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان توانسته تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

,

وی یادآور شد: ارتقاء فرهنگ و آگاهی های ترافیکی بین قشر آسیب پذیر و کاهش تلفات عابران پیاده بویژه دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها از اهداف اجرای این طرح می باشد.

,

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: ما معتقدیم بهترین راه فرهنگ سازی اجرای قوانین و مقررات، آموزش صحیح از دوران ابتدایی می باشد با اجرای این طرح از سال ۸۳ تاکنون تعداد تلفات دانش آموزی در حاشیه جاده ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

,

وی تصریح کرد: بدون شک دانش آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آنها، با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر تردد به مدارس دارای اهمیت زیادی است.

,

حسین حیدری یار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ناظر اجرای طرح نیزگفت: به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی از خطرات ترافیکی، این قشر بیشتر از دیگر کاربران جاده ای در معرض خطر قرار داشته و از گروههای بسیار آسیب پذیر به شمار می روند، لذا در سال جاری تعداد ۵۵ باب مدرسه از شهرستان های زرند، بم، بافت، سیرجان، ریگان، انار، ارزوئیه، بردسیر، راور، کوهبنان، رفسنجان و کرمان پیش بینی شده بود که آموزش های ایمنی  در این شهرستان ها با استفاده از توان بخش خصوصی و تحت نظارت عالیه این اداره کل اجرایی گردید.

,

حیدری یار با اشاره به این نکته که تصادف با دانش آموزان بیشتر در نقاطی رخ می دهد که سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر و مشکل دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش آموزان وجود دارد، یادآور شد: در این طرح دانش آموزان نسبت به خطرات ناشی از عبور از طول و عرض جاده آشنا شدند.که در این راستا آموزه های ترافیکی به صورت عملی و تئوری، همراه با نمایش های موزیکال با جذابیت خاصی به دانش آموزان اجرا گردید.

,

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان موضوعات آموزشی این طرح  را مفاهیم کلی ترافیکی و شناخت خطرات جاده، آموزش عبور از طول و عرض جاده، تجهیز و آموزش گذربانان مدرسه( پلیس مدرسه) ، آشنایی با رفتارهای غلط ترافیکی دانش آموزان، آشنایی با نقاط ایمن و مناسب برای عبور از طول و عرض جاده، شناخت تجهیزات راهنمایی و رانندگی از جمله چراغ های راهنمایی، تابلوها و خط کشی هاو…. عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه