اخبار داغ

مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان خبر داد؛

راه اندازی نخستین واحد ذوب آزمایشی و احداث فولاد سه میلیون تنی در ماه آینده

راه اندازی نخستین واحد ذوب آزمایشی و احداث فولاد سه میلیون تنی در ماه آینده
تقی زاده گفت : تا یک ماه آینده نخستین ذوب آزمایشی یک میلیون تنی ، راه‌اندازی می‌شود و سومین طرح احداث فولاد سه میلیون تنی جهت تولید ورق از ۰٫۸ تا ۲۰ میلی‌متر است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا را در اختیار دارد و اصلا قرار نیست با ایجاد تحریم‌ها زانو بزنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر تقی زاده مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان در گفتگو با  راه آرمان  در خصوص طرح های توسعه ایی و عملکرد ۹ ماهه این واحد تولیدی در سال ۹۷ گفت : تا یک ماه آینده پروژه‌های بسیاری از بخش معدن تا تولید محصولات نهایی ، زیست محیطی و زیرساخت‌ها توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر احداث و یا به بهره‌برداری خواهند رسید .
وی با اشاره به این امر که مگامدول خط ۲ آهن اسفنجی به ظرفیت ۱٫۸ میلیون تن آماده افتتاح است ، گفت : تا یک ماه آینده  نخستین ذوب آزمایشی یک میلیون تنی ، راه‌اندازی می‌شود  و سومین طرح  احداث فولاد سه میلیون تنی جهت تولید ورق از ۰٫۸ تا ۲۰ میلی‌متر است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا را در اختیار دارد و اصلا قرار نیست با ایجاد  تحریم‌ها زانو بزنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,

تقی زاده عنوان کرد : اقدامات اجرای احداث طرح فولادی آغاز شده و مهندسی پایه طرح به اتمام رسیده است ، در حالی که ۵ هزار تن سازه فلزی آن نصب شده است و اعتبار لازم برای واحد اکسیژن گشایش شده است و در این طرح شرکت گل ‌گهر سه سناریو جهت اجرا دارد که  با ۹۰۰ میلیون یورو از اوبر بانک اتریش فاینانس شده است.

,

وی با اشاره به این که طرف خارجی  قرارداد منتظر ارایه بسته مالی اروپا برای ایران است ، اما گل‌گهر تنها معطل این نشده است و  با صندوق توسعه ملی برای تامین ۴۶۰ میلیون یورو پرونده تشکیل داده ایم  علاوه بر این روش سوم  تامین مالی به روش آف‌تیک از محل صادرات است که اولین محموله نیز به وزن ۵۵ هزار تن و به  ارزش ۱۵ میلیون یورو به‌ زودی صادر می‌شود.

,

تقی زاده به طرح تولید کنسانتره اشاره  و تاکید کرد :  عملیات اجرایی اصلاح خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره برای افزایش ظرفیت ۲٫۱ میلیون تن نیز به زودی  آغاز می‌شود ، در این رابطه پیمانکاران نیز انتخاب و مسائل مالی آن به میزان ۴۲ میلیون یورو و ۱۷۸ میلیارد تومان تقریبا حل شدند ، خط ۴ کنسانتره نیز افزایشی حدود یک میلیون تنی از نظر حجمی و همچنین افزایش کیفیت و راندمان خواهد داشت. بودجه این طرح ۲۹ میلیون یورو معادل  ۶۴ میلیارد تومان است ،  زمان خاتمه دو طرح پایان سال آینده خواهد بود.

,

مدیر عامل شرکت گل گهر  از دیگر پروژه های این واحد صنعتی نام برد و ابراز کرد : طرح  بسیار مهم، اقتصادی و از نظر زیست محیطی با اهمیت، تبدیل گاز سولفور به سولفات آمونیوم به‌عنوان کود شیمیایی است ، این طرح هم باعث کاهش آلودگی‌های هوا و هم برداشتن جرائم محیط زیستی می‌شود.

,

وی ادامه داد : از پروژه زیست محیطی تبدیل گاز سولفور سالانه ۲۰۰ هزار تن سولفات آمونیوم تولید می شود ، البته آمونیاک مورد نیاز از شیراز تامین خواهد شد و عملیات اجرایی این طرح نیز به‌زودی آغاز می‌شود، علاوه بر این نیز  قرار است در راستای حفاظت از محیط زیست ۵ هزار هکتار فضای سبز اطراف مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر ایجاد شود که خوشبختانه تا کنون ۲۵۰ هکتار آن محقق شده است.

,

تقی زاده به طرح انتقال آب خلیج فارس اشاره کرد و گفت : همواره در کشور طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودهای مختلف در دستور کاراست و خط اول دارای ظرفیت ۵٫۴ متر مکعب بر ثانیه معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب شیرین در سال خواهد بود. امیدواریم اواسط سال آینده خط اول انتقال آب خلیج فارس راه‌اندازی شود و آب شیرین به شهر سیرجان برسد.

,

مدیر عامل گل گهر تاکید کرد : موافقت کلی خط دوم طرح انتقال آب با ظرفیت ۷ مترمکعب بر ثانیه گر فته شده است که می‌تواند آب شهرهای مسیر مانند کرمان، یزد و اصفهان را تامین کند این در حالی است که تمام زیر ساخت های متعلق به این پروژه اعم از ایستگاههای پمپاز ، تاسیسات برق و نقشه برداری تامین شده است لذا اگر همتی  جدی از سوی مسئولان اجرایی صورت گیرد ، ظرف ۳ تا ۴ سال امکان تامین ۷ هزار لیتر آب از خلیج فارس وجود دارد.

,

وی تاکید کرد : در طرح نهایی تاسیسات برداشت ۱۷ هزار لیتر بر ثانیه آب از دریا دیده شده که در حال ساخت است لذا سهم گل‌گهر  تا کنون در این پروژه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد ، بوده است.

,

ناصر تقی زاده تاکید کرد : گرچه تحریم‌های خابثانه و یک سویه از طرف آمریکا  باعث ایجاد شرایط دشواری در کشور شده‌انداما مدیران می توانند از این برحه با تدبر عبور کنند  ، لذا  مدیران شرکت‌های صادراتی باید مراقب باشند و در این شرایط با دقت نظر عمل کنندزیرا شرکت‌های بزرگ هنگامی که با بحران مواجه شوند و به هر دلیلی دچار  ورشکستگی گردند دیگر یارای بلند شدن نخواهند داشت .

,

مدیر عامل واحد صنعتی و معدنی گل گهر خاطر نشان کرد : با سقوط هر واحد تولیدی بزرگ مشکلات اجتماعی بسیاری پدید خواهد آمد ، اما این شرایط تنها برای شرکت‌های بزرگ نیست به دولت هم تعلق دارد زیرا این شرکت ها بدون پشتوانه دولتی و سیاست های بزنگاه در حربه های اقتصادی عملا نا توان هستند لذا باید دولت به این امر ورود کنند ، بنابراین نباید اجازه داد که این شرکت‌ها زمین بخورندلذا پیشنهاد ما این است شرکت‌ها تا حد امکان اختیار عمل را در زمینه‌های مختلف  را در دست گیرند تا در صورت لزوم برای مقابله با شرایط تحریمی و مشکلات اقتصادی، بتوانند سرعت عمل لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه