اخبار داغ

مدیرعامل راه‌آهن ایران خبر داد:

ضرر 850 میلیارد تومانی شرکت راه‌آهن

ضرر 850 میلیارد تومانی شرکت راه‌آهن
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: درآمد حاصل از شبکه باربری راه آهن استان همدان هزینه استان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمدزاده سه شنبه 20 آذر در آئین معارفه مدیرعامل راه آهن غرب کشور به مرکزیت همدان، با اشاره به درآمد بالای هزینه‌های باربری در شبکه‌ریلی کشور، اظهارکرد:  طرح ملی شبکه خطوط راه‌آهن تهران- همدان- سنندج از جمله مهمترین طرح‌های ملی بوده که باید با بررسی اهمیت آن و میزان عملکرد خطوط به بهره‌برداری برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی کشور به ویژه‌انتقال زائران اربعین در منطقه غرب کشور، خاطرنشان کرد: درسال 97 برای انتقال زائران از تهران به مهران 110 قطار خدمات رسانی کردند همچنین  به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم و پیگیری‌های انجام شده تصماتی اتخاذ شد تا بتوان انشعابات گسترده تری در توسعه شبکه ریلی صورت گیرد.

,

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پیگیری در زمینه شبکه ریلی در منطقه غرب کشور نیازمند توجه است، اظهارکرد: تأمین ناوگان و مدیریت شبکه در منطقه غرب کشور نیازمند خدمات رسانی ویژه ای بود که با توجه به سوابق مدیریتی تقی زاده برآن دانستیم که مدیریت راه آهن در منطقه غرب کشور به وی اعطا شود.

,

خطوط ریلی همدان به تهران فعال است

,

وی در ادامه با بیان اینکه خطوط ریلی همدان به تهران کاملا فعال و نوسازی شده است، عنوان کرد: خطوط رآه آهن همدان تهران در حال پیشروی بوده و از 90 قطعه پیش بینی شده 88 قطعه به طور کامل قابل بهره برداری است.

,

محمدزاده خاطرنشان کرد: در همین دوره خشکسالی در نظر بودجه در کشور، ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با حمایت های دولتی به صورت نقدی در راستای تشکیل شبکه های ریلی در تلاش است.

,

وی با اشاره به تلاش شرکت های خصوصی و همکاری راه آهن کشور، گفت: تلاش های وزارت راه و شهرسازی در 15 سال گذشته بی نظیر بوده و استان همدان در شبکه ریلی کشور جزء 5 استان برتر در کشور محسوب می شود.

,

وی افزود: نیاز استان همدان در حال حاضر به حضور راه آن در داخل شهر است که تا کنون طرح های بسیاری در این زمینه ارائه شده و نیازمند کارشناسی در حوزه معاونت عمرانی استانداری است.

,

مدیرعامل راه آهن کشور به بیان اینکه برقی کردن خطوط ریلی امری قابل اجرا بوده و برای اجرایی شدن نیازمند کارشناسی بیشتر است، گفت: در انجام پروژه های استانی در سراسر کشور اصل اولویت و بودجه بوده و هیچ گونه تبعیضی نداریم.

,

وی راه آهن را درآمدزا دانست و گفت: در حوزه باربری در راه‌آهن کشور اصل بر درآمدزایی بوده و اقتصاد در ازدیاد بار است.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: واگن‌های مسافربری در کل‌کشور مربوط به شرکت های خصوصی بوده و هزینه ای به راه‌آهن تعلق نخواهد گرفت و در حوزه مسافر به جز مسافرهای تهران به مشهد که درآمد و هزینه با یکدیگر برابر است، سایر شبکه‌های مسافر بری شامل زیان می‌شود.

,

وی عامل زیان در شرکت راه آهن را عدم دریافت حق دسترسی دانست و گفت: درآمد لوکوموتیو ها حدود یک‌هشتم مبلغ تمام شده بوده و همین عامل باعث ضرر 850 میلیارد تومانی در شرکت راه ‌آهن شد.

,

وی از عدم همکاری شرکت‌های واگن خبرداد و گفت: شرکت رجا به عنوان بزرگترین شرکت مسافر بری در شبکه ریلی کور خود را مستحق ضرر نمی داند و در صورت عدم منافع از تردد واگن های خود جلوگیری می کند.

,

محمدزاده با اشاره به عدم ناوگان  همه روزه از همدان به تهران،  عنوان کرد: اگر استان همدان بتواند شبکه ریلی خود را به 5 ست ریل باس تجهیز کند می تواند شاهد سفرهای 90 دقیقه به 90 دقیقه به صورت شاتلی از همدان به تهران باشد.

,

یک قطار رجا به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

,

وی از حضور یک قطار رجا در شبکه ریلی استان خبر داد و گفت: در کشمکش‌های انجام شده با شرکت رجا، برآن هستیم تا یک قطار رجا به  شبکه ریلی همدان اضافه کنیم.

,

وی نشدنی‌ترین بخش شبکه ریلی را زیرزمینی کردن ایستگاه درون شهری دانست و گفت: روسازی ایستگاه درون شهری و اتصال آن به محورهای مواصلاتی یک نعمت بزرگ برای همدان بوده تا بتوانیم راه آهن و ترمینال مسافربری را به یکدیگر نزدیک کنیم. 

,

به گزرش ایسنا، تقی‌زاده به عنوان مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور معرفی شد.

,

روند تکمیل خط راه آهن تهران- همدان سرعت گیرد

,

استاندار همدان هم گفت: بهره برداری ازخطوط  ریلی، آغاز سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت استان همدان است.

,

به گزارش ایسنا، ‌سیدسعید شاهرخی ‌اظهار کرد:  با توجه به نوپا بودن شبکه ریلی استان همدان و مرکزیت آن به عنوان راه آهن غرب کشور نیاز به پیشرفت بیشتر  و برداشتن موانع است.

,

وی در ادامه با اشاره به تکمیل 303 کیلومتر از از راه آهن غرب در استان همدان عنوان کرد: به زودی هیچ گونه محدودیتی در تردد وجود نخواهد داشت.

,

وی افزود: سرعت بخشیدن به روند تکمیل خط راه آهن تهران- همدان مورد تأکید و مطالبه مردم است و باید مدنظر مسئولان استانی نیز قرار گیرد.

,

مدیرعامل راه آهن غرب کشور نیز در ادامه خاطرنشان کرد: با افتتاح شبکه ریلی غرب کشور می توان گامی موثر در صنعت ریلی کشور برداشت.

,

 روح‌الله تقی‌زاده افزود: در حال حاضر در تلاشیم با  استخدام نیروهای مجرب بتوانیم مجوز استخدامی را با کارآمد کردن شبکه مسافر بری و باربری به صورت سالانه تمدید کنیم‌.

,

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه