اخبار داغ

در اولین نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی مطرح شد؛

تکنولوژی٬ ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها /بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است

تکنولوژی٬ ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها /بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است
صبح امروز اولین نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ صبح امروز اولین نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , راه آرمان ؛, راه آرمان,
, ,
 
,
مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان : تکنولوژی ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها 
, مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان : تکنولوژی ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها , مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان : تکنولوژی ابزاری برای تقویت و تضعیف خانواده ها , مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان : ,

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت : امروز آسیب های متعددی خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و تکنولوژی  یکی از ابزارهای بسیار تاثیرگذار در تقویت و تضعیف خانواده است.

,

فاطمه سادات حسینی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان در این مراسم اظهار داشت : خانواده مقدس ترین نهادی است که در اسلام بر آن تاکید شده است و والدین دو رکن اصلی خانواده بوده و مادران نیز نقش بسزایی دارند.

,

وی گفت : امروز آسیب های متعددی خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است و تکنولوژی  یکی از ابزارهای بسیار تاثیرگذار در تقویت و تضعیف خانواده است.

,

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان خاطر نشان کرد : چگونه استفاده کردن از تکنولوژی های فضای مجازی با بهره برداری از آثار مثبت و جلوگیری از آثار سوء آن هنر زیستن است.

,

حسینی افزود: ما قرارگاهی برای برنامه ریزی در خصوص فضای مجازی ایجاد کردیم و اولین رویکرد ما وحدت رویه بود تا از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

,

وی ادامه داد : دومین رویکرد نیازسنجی جامعه است پس پایش و آسیب شناسی لازم بود و رویکرد بعدی سیاست گذاری و برنامه ریزی در بحث خانواده و فضای مجازی است .

,

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان یکی از اصلی ترین رسالت های این قرارگاه را تولید محتوای مفید در بحث خانواده دانست و توضیح داد : آموزش و آگاه سازی خانواده ها با شناسایی آسیب ها و تهدیدها باید صورت گیرد .

,

حسینی بیان کرد : باید سند راهبردی خانواده و فضای مجازی تدوین شود تا نقشه راهی در این زمینه باشد.

,

, ,

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان:شکاف دیجیتال بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است

, مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان:شکاف دیجیتال بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است , مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان:شکاف دیجیتال بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است ,

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان گفت : شکاف دیجیتالی بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است و باید مصرف رسانه فرزندان و دانش آموزان را بررسی کنیم تا تفکر انتقادی و سواد رسانه ای را به آنها بیاموزیم.

,

عباس تقی زاده مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان اظهار داشت : مادران بایستی رفتار رسانه ای فرزندان و همسران را تنظیم کنند.

,

وی گفت : اینترنت آزادی در انتخاب و فکر کردن به نسل جدید را داده است و اگر نتوانیم سواد استفاده از رسانه ها را یاد بگیریم و آموزش دهیم شهروند خوبی در جامعه جهانی نخواهیم بود.

,

مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومیاستانداری کرمان خاطر نشان کرد : ما نباید مخاطب منفعل باشیم باید محتوا را به زبان دیجیتال تولید کنیم و انتشار دهیم و با فضای مجازی مرزهای بین ما و کودکانمان در حال محو شدن است اما در عین حال مرزهای جدیدی در حال ایجاد است.

,

تقی زاده با بیان این که شکاف دیجیتالی بین ما و فرزندانمان در حال افزایش است ؛ یاداور شد : باید مصرف رسانه فرزندان و دانش آموزان را بررسی کنیم تا تفکر انتقادی و سواد رسانه ای را به آنها بیاموزیم.

,

وی در پایان افزود : باید اجازه اظهار نظر به نسل جدید را داد و رهبر آموزشی آنها باشیم تا خودشان بهترین را انتخاب کنند.

,

, ,

 

,

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان : بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است

, مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان : بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است, مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان : بهترین ابزار برای توانمندسازی افراد استفاده از ict است,

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان گفت : کیفیت زندگی خانواده ها مستقیما با اشتغال افراد خانوار وابسته است و اشتغال تک تک افراد به توانمندی آن ها وابسته می باشد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی استفاده از ابزار ict است.

,

مسعود الهامی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان امروز صبح در نشست تخصصی خانواده و فضای مجازی اظهار داشت : فضای مجازی و فرصتهای فناوری اطلاعات موقعیت ویژه ای برای ایجاد کسب و کار و اقتصاد جدید است .

,

وی با بیان این که فضای مجازی سهولت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و توسعه مشاغل سنتی است ، خاطر نشان کرد : با توسعه بخش ict و کسب و کارهای اینترنتی که استفاده می کنیم باید راه و روش کسب و کار اینترنتی را تا دورترین روستاها در استان ترویج دهیم.

,

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان افزود : کیفیت زندگی خانواده ها مستقیما با اشتغال افراد خانوار وابسته است و اشتغال تک تک افراد به توانمندی آن ها وابسته می باشد و امروز بهترین ابزار برای توانمندسازی استفاده از ابزار ict است.

,

الهامی ادامه داد : همه ما باید خودمان را مسوول بدانیم و خودمان و محیط اطرافمان را با تحول دیجیتال مطابقت بدهیم .

,

وی با اشاره به این که فناوری اطلاعات می تواند ابزار بسیار قوی برای توانمندسازی جامعه باشد ؛ توضیح داد : دغدغه همه ما اشتغال است و بویژه اشتغال روستایی که باید حرکت بزرگ و هماهنگی انجام دهیم.

,

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان عنوان داشت : مهاجرتی که از روستا اتفاق افتاده و روستایی که خود مولد اشتغال بوده امروز باید در شهر دنبال شغل باشد و این دردناک است بایستی از ظرفیت های روستا برای توانمندسازی روستاییان استفاده کرد که فناوری اطلاعات در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

,

, ,

مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان : باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بدانیم 
مرتضی کاراموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان در این نشست اظهار کرد : ما سعی کردیم آغاز جنبش سواد رسانه ای در کرمان را با بهترین اساتید برای خانواده ها برگزار کنیم.

, مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان : باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بدانیم , مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان : باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بدانیم ,
,

وی گفت : در چند سال اخیر به شدت ضریب نفوذ استفاده از اینترنت افزایش یافته است و چند دیدگاه وجود دارد که یکی حذف فضای مجازی می باشد که دیدگاه بدبینانه است.

,

مسئول سازمان بسیج رسانه کرمان خاطر نشان کرد : دیدگاه دوم خوشبینانه می باشد که استفاده ولنگارانه است و دیدگاه سوم  واقع بینانه است و این بدان معناست که تکنولوژی رشد پیدا کرده و ما باید آن را بپذیریم.

,

کارآموزیان ادامه داد : دیدگاه رهبری در خصوص فضای مجازی نگاه سوم است یعنی تکنولوژی خوب است اما فرهنگ استفاده از آن را هم بدانیم.

,

وی در پایان افزود : ما قرار نیست فضای مجازی را حذف کنیم بلکه باید توانمند شویم اول والدین بایستی تفکر انتفادی بیاموزند سپس به فرزندان تسری دهند.

,

, ,

دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران : وظیفه رسانه ها تصویرسازی است
سید بشیر حسینی دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران در این نشست اظهار داشت : کارکرد رسانه ها اتفاقی نیست؛ رسانه ها با هدف و برنامه بر روی مخاطب اثر می گذارند.

, دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران : وظیفه رسانه ها تصویرسازی است, دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران : وظیفه رسانه ها تصویرسازی است,
,

وی گفت : کمرنگ‌کردن و پررنگ کردن اتفاقات یا بازنمایی اتفاقات از روشهای رسانه ای است و وظیفه رسانه ها تصویرسازی می باشد .

,

دبیر علمی انجمن سواد رسانه ای ایران خاطر نشان کرد : رسانه ها آن چیزی را که بخواهند نمایش می دهند و در صدر قرار می دهند و واقعیت اجتماعی با واقعیت رسانه ای چقدر متفاوت است؟

,

حسینی بیان کرد : قبلا مردم در فضاسازی رسانه ای تاثیرگذار نبودند چون رسانه یکطرفه بود اما امروز اینطور نیست و تک تک افراد در تصویرسازی های رسانه ای در شبکه های اجتماعی دخیلند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه