اخبار داغ

ترجمه اصول کافی در پی دیدن یک خواب

ترجمه اصول کافی در پی دیدن یک خواب
استاد حسین انصاریان ضمن اشاره به این‌که اصول کافی معجزه فکر و عقل ائمه‌الطاهرین(ع) است، اعلام کرد: بعد از خوابی که دیدم ملهم به نوشتن ترجمه اصول کافی شدم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین استاد حسین انصاریان امروز ۲۲ آذرماه در آیین «رونمایی از کتاب ترجمه اصول کافی» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که هویت خود را با اعتقاد و یقین از وجود مبارک امام علی(ع) گرفتم، گفت: بر اساس عرفان شیعه کل ظاهر و باطن جهان از چهره‌های صفات پروردگار عالم است و هیچ موجودی از خودش چیزی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: از دوران جوانی معرفی‌نامه من مبنی بر «... انا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین» است و کارهایی که انجام دادم، بدون توجه و لطف او امکان‌پذیر نبود.

,

استاد حسین انصاریان بیان کرد: شبی خواب دیدم که از دنیا رفتم و حس می‌کردم که مرا در قبر بزرگی گذاشتند و زمانی که لحد را روی من قرار دادند و رفتند، من در درون خودم برای پاسخ‌گویی به رسولان الهی آماده می‌شدم که دیدم هنوز نیامدند و یک مرتبه متوجه نرمی خاک زیر بدنم شدم. قبر وسیعی بود و از جایم بلند شدم و با انگشتم رو سطح نرم خاک مقاله‌ای در وصف اباعبدالله الحسین(ع) نوشتم که بار ادبی و عاطفی بالایی داشت و در پایان مقاله با نام امام حسین(ع) امضا کردم و صدایی را شنیدم که گفت به شما اجازه دادند به دنیا برگردید و کارهای خود را انجام دهید.

,

استاد انصاریان اضافه کرد: بعد از خوابی که دیدم ملهم شدم که کتاب باعظمت شفابخش اصول کافی را که معجزه فکر و عقل ائمه طاهرین(ع) است ترجمه کنم؛ به این امید که ترجمه به خانه‌های مردم راه پیدا کند و شیعه تا جایی که این کتاب به چاپ می‌رسد از فرهنگ اهل‌بیت(ع) آگاه شود.

,

وی با بیان این‌که حدود چهار هزار روایات در این کتاب وجود دارد، اظهار کرد: ائمه طاهرین دستورعمل برای انسان‌ها تا روز قیامت را در این کتاب قرار دادند و تا شیعه یا مرجع تقلید یک‌بار این کتاب را نخواند متوجه معنی تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) نخواهد شد.

,

استاد انصاریان ضمن تاکید بر اهمیت کتاب اصول کافی، گفت: در اجازه‌نامه‌های فقهای گذشته به شاگردان خود که در حد مرجعیت بودند از نقل روایات کتاب اصول کافی استفاده می‌کردند و ارتباط عمیقی با این کتاب داشتند لذا حیف است اگر امروز از چنین کتابی باعظمتی غافل باشیم.

,

وی خاظرنشان کرد: امام علی(ع) زمان قرائت دعا برای کمیل بن زیاد نخعی سر بر خاک گذاشتند و تا پایان دعا گریستند و خستگی برای ایشان معنا نداشت و برای بار دوم صبح روز بعد برای کمیل قرائت کردند و تاکید کرد که ای کمیل این دعا را شب ۱۵شعبان و شب‌های جمعه تلاوت کن و اگر نمی‌توانی حداقل یک‌بار در زندگی‌ات شب جمعه این دعا را قرائت کن لذا با پرونده‌ این دعا وارد بر پرودگار شوی.

,

استاد انصاریان با بیان‌که مورد لطف و عنایت الهی قرار گرفته‌است، افزود: مسئله مهم در ترجمه کتاب موضوع فقه‌الحدیث و اصطلاح‌شناسی روایات بود که در این کتاب به کار رفته‌است و با دقت فراوانی که در روایات استفاده کردم متوجه غیرمعتبر و دروغ بودن یکی از روایات شدم. این روایت معروف به روایت حماویه است و به کمک  بهراد جعفری که سی جلد تحلیل الکافی را نوشتند متوجه شدیم که یک کاتب مرجعی مسلک این روایت را به اصول کافی اضافه کرده‌است و اعتباری ندارد.
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه