اخبار داغ

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

رشد ۳ درصدی صادرات از مرز ماهیرود طی ۸ ماه/ توجه به مرز تاثیرمستقیم بر معیشت و امور اجتماعی دارد

رشد ۳ درصدی صادرات از مرز ماهیرود طی ۸ ماه/ توجه به مرز تاثیرمستقیم بر معیشت و امور اجتماعی دارد
رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی گفت: اهمیت توجه به امورات مرزی ، مبادلات مرزی، تاثیر مرز بر معیشت و امنیت اجتماعی را می‌رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا فخر رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو باخاورستان، با اشاره به فعالیت تنها بازارچه مرزی استان اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون بازارچه ماهیرود در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در بازارچه ماهیرود شرایط عادی است ، کارهای زیرساختی انجام شده و امیدواریم به رِنج آرمانی نیز برسیم .

,

 

,

رئیس بازارچه های مرزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 300 دستگاه کالاهای غیر نفتی و حدود 100 دستگاه کالاهای نفتی از این پایانه صادر می‌شود.

,

 

,

فخر عنوان کرد: عمده اقلام صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود سیمان ، خوراک کامل طیور، کاشی، سرامیک، گازوئیل ، صیفی‌جات و نمک است.

,

 

,

وی با بیان این که آمار هشت ماهه صادرات از بازارچه ماهیرود بیش از سه درصد رشد داشته است،گفت: آمار هشت ماهه، مجموع صادرات بازارچه‌های مرزی از لحاظ دلاری 137 میلیون و 760 هزار و 615 دلار و از لحاظ تناژی 631 هزار و 717تن بوده است.

,

 

,

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی به سفر آقای استاندار به بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و گفت: سفر استاندار خراسان‌جنوبی به پایانه‌های مرزی را در دو بخش می‌توان دید.

,

 

,

فخر ادامه داد: با توجه به این‌که استاندار هنوز کمتر از دو هفته از انتصابش گذشته اما از سه بازارچه مرزی بازدید کرد که این کار بسیار عالی است و امیدواریم با این رویکردی که استاندار دارد هرچه زودتر سه بازارچه دیگر بازگشایی شوند.

,

 

,

وی افزود: بخش اول سفر استاندار اهمیت توجه به امورات مرزی ، مبادلات مرزی،  تاثیر مرز بر معیشت و امنیت اجتماعی را می‌رساند.

,

 

,

رئیس بازارچه های مرزی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: بخش دوم سفر استاندار برمی‌گردد به نقطه نظرات اجرایی خیلی خوبی که در این سفرها داده شد با توجه به تجربه‌های قبلی، استاندار نقطه نظرات اجرایی خیلی خوبی دارد که امید است بتوانیم این نقطه نظرات را به مرحله ظهور برسانیم.

,

 

,

فخر عنوان کرد: استاندار دستور کاری برای آماده کردن تامین زیرساخت ها، پیگیری‌های دیپلماسی و عملیاتی به خصوص تفاهم با کشور افغانستان برای بازگشایی سه بازارچه مرزی دادند.

,

 

,

وی به سه بازارچه غیر فعال دیگر اشاره کرد و گفت: در سه بازارچه دیگر، پروژه‌های عمرانی نظیر جدول گذاری، اصلاح شبکه برق رسانی، تعویض و نوسازی تابلوهای برق، بحث ایزوگام، شبکه آبرسانی داخلی اجرای آبیاری قطره‌ای در بازارچه یزدان ، اجرای شبکه فیبر نوری،بازسازی و ترمیم تجهیزات چاه آب بازارچه یزدان انجام شده است.

,

 

,

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کار مبادلات مرزی کار انقلابی است و برعهده یک دستگاه خاص نیست ما به عنوان دستگاه متولی و تامین کننده زیر ساخت ، بستر را برای حضور سایر دستگاه‌ها نظیر گمرک فراهم می‌کنیم و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم همکاری‌های لازم را با بازارچه‌ها انجام دهند.

,

 

,

فخر افزود: امیدواریم با این رویکرد و اهدافی که استاندار در خصوص مبادلات مرزی دارند ، سه بازارچه دیگر هر چه زودتر به چرخه تولید استان برگردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه