اخبار داغ

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

نرخ مالیات هرگز افزایش نمی‌یابد/ سرمایه‌گذاری در استان‌ها جزء اولویت‌هاست

نرخ مالیات هرگز افزایش نمی‌یابد/ سرمایه‌گذاری در استان‌ها جزء اولویت‌هاست
دژپسند گفت: در شرایط رکود اقتصادی نمی‌گذاریم نرخ مالیات افزایش یابد چرا که این امر بر رکود دامن می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند‌ وزیر امور اقتصاد و دارایی در چهل و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از ارائه پیشنهاد گسترش همکاری‌ها با بخش خصوصی به مجلس و دولت خبر داد و گفت: بخش خصوصی در شرایط نرمال پارت‌نر (شریک‌ اداره اقتصاد کشور) و در شرایط تحریم فوروارد‌ اقتصاد کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: بخش خصوصی به دلیل برخورداری از توانمندی‌ها، تجارب می‌تواند به یاری دولت و اقتصاد کشور بشتابد‌ و اینها تعارف نیست و نگاهی به انعکاس واقعیت‌هاست.
,
 
,
دژپسند‌ ادامه داد: بنده از سال 74 تاکنون که در دولت پست اجرایی گرفتم قابل و عامل به نگاه همکاری با بخش خصوصی هستم و خدا را شکر می‌کنم که تاکنون‌ فایده این نگاه را داشتم و امیدوارم هیچ وقت فراموش نکنم.
,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک برنامه تلویزیونی‌ گفتند که حرف‌هایی‌ را باید با وزیر اقتصاد بزنم که بنده این موضوع را قبول کردم و الان خوشبختانه فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها با چین ایجاد شده است.
,
 
,
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه دولت در ابتدای سال بسته‌ای را برای ارز تدوین و ابلاغ کرد بیان کرد: طبق روال معمول همیشه دیکته‌ای که نوشته می‌شود ایراداتی‌ به آن وارد است و این بار قصد داشتیم که نظرات بخش خصوصی را بگیریم و آن چه که پیش نویس تهیه شده بود با نظر بخش خصوصی تغییر محسوسی داشت که برخی از دوستان عبارت عقب‌نشینی را به کار بردند که بنده نسبت به این موضوع موضع گرفتم چراکه این امر تعامل با بخش خصوصی و باید ثمره آن با بخش خصوصی را پذیرفت.
,
 
,
وی ادامه داد: روز گذشته بازار نیما 60 میلیون یورو عرضه داشت که نسبت به برآورد اولیه خوب است و همواره نشان می‌دهد که بازار ارز به سمت نرخ تعادلی حرکت می‌کند چراکه ورود صادرکنندگان‌ برای عرضه ارز کمک می‌کند.
,
 
,
به گفته وی اگرچه بنده راجع به نرخ ارز کمتر حرف می‌زنم اما بر ثبات بازار ارز تأکید دارم چراکه صادرات ما واردات پایه است بنابراین اگر ثبات در بازار ارز ایجاد شود می‌توان از تمامی مزایای‌ آن بهره برد که بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای بسته شده که اگر شاخ و برگ پیدا کند به جریان با ثبات در بازار ارز و اساساً ثبات در اقتصاد کمک خواهد کرد.
,
 
,
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها اولویت‌ مهمی به شمار می‌رود، گفت: بنده در برنامه‌هام روی استفاده از مزیت‌ها و فرصت‌های استانی تأکید کردم و تفویض‌ اختیار دادم و هم در تحقق برنامه‌ها سرمایه‌گذاری خارجی را در دستور کار قرار دادم و همواره این فعالان بخش خصوصی هستند که مزیت‌های نسبی هر استانی را می‌شناسند و باید بر جاذبه‌های سرمایه‌گذاری کار کنند.
,
 
,
دژپسند‌ در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این موضوع که نرخ مالیات هرگز بالا نمی‌رود افزود: در شرایط رکود اقتصادی نرخ مالیات هرگز بالا نمی‌رود و همواره تلاش می‌کنیم تا نگذاریم نرخ مالیات بالا رود چراکه این امر بر رکود دامن می‌زند ضمن آن که بر سرمایه‌گذاری تولید و اقتصاد ایران اثر سوئی‌ دارد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه