اخبار داغ

تعطیلی دارالقرآن به بهانه کمبود فضای آموزشی توسط مدیر آموزش و پرورش بیرجند/ اعتراض والدین دانش‌آموزان به این اقدام

تعطیلی دارالقرآن به بهانه کمبود فضای آموزشی توسط مدیر آموزش و پرورش بیرجند/ اعتراض والدین دانش‌آموزان به این اقدام
مدیر آموزش و پرورش بیرجند به بهانه کمبود فضای آموزشی در شهر تنها دارالقرآن فعال زیر نظر آموزش و پرورش را به فضای آموزشی تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، از ابتدای مهرماه سال‌جاری در شهر بیرجند شاهد نیمه‌تعطیل‌شدن تنها دارالقرآنی که زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان است و تبدیل آن به فضای آموزشی دبستان دوره اول بودیم. دارالقرآن صاحب‌الزمان (عج) در خیابان شهید مطهری بیرجند واقع شده که هم‌اکنون به مدرسه هئیت امنایی پسرانه علامه حلی دوره اول تبدیل شده است. مسئولان آموزش و پرورش علت این اقدام را کمبود فضای آموزشی بیان کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان، ,  خاورستان،,  خاورستان, از ابتدای مهرماه سال‌جاری در شهر بیرجند شاهد نیمه‌تعطیل‌شدن تنها دارالقرآنی که زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان است و تبدیل آن به فضای آموزشی دبستان دوره اول بودیم. دارالقرآن صاحب‌الزمان (عج) در خیابان شهید مطهری بیرجند واقع شده که هم‌اکنون به مدرسه هئیت امنایی پسرانه علامه حلی دوره اول تبدیل شده است. مسئولان آموزش و پرورش علت این اقدام را کمبود فضای آموزشی بیان کردند.,

 

,

تغییری که از طرف مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ایجاد شد، اعتراض و گلایه والدین دانش آموزانی که در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کردند را در پی داشت.

,

, ,

یکی از مربیان پرورشی شهرستان بیرجند که از برنامه‌های دارالقرآن مطلع است در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: در سال گذشته صبح‌ها دارالقرآن برای بازدید، برگزاری نمایشگاه و برگزاری مسابقات قرآن باز بود و بعدازظهر برای دانش‌آموزان در این مکان کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار می‌شد.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: اما امسال که آموزش و پرورش شهرستان بیرجند دارالقرآن را در اختیار گرفته است، بسیاری از برنامه‌های آن نیمه‌تعطیل و به عبارتی تعطیل شده و فقط دو روز در هفته، بعدازظهرها و روزی دو ساعت در دارالقرآن کلاس آموزشی برگزار می‌شود.

,

 

,

این مربی پرورشی گفت: زمانی‌که قرار شد دارالقرآن به فضای آموزشی تبدیل شود، مدیر دارالقرآن و مربیان با آقای ضیایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند صحبت کرده و در واقع خواستند مانع این کار شوند اما آقای ضیایی مدیر دارالقرآن را مجبور به استعفا کرد.

,

 

,

وی گفت: متأسفانه آقای ضیائی با در اختیار گرفتن فضای دارالقرآن برای فضای آموزشی، اغلب برنامه‌هایی که در سال گذشته صبح‌ها از جمله مسابقه قرآن، کارگاه آموزشی، جلسات، گردهمایی مدیران دارالقرآن و جشن تکلیف برای دانش‌آموزان برگزار می‌شد را تعطیل کرده است.

,

 

,

این مربی پرورشی اظهار کرد: اکنون برنامه‌های سال گذشته به دلیل عدم مکان مناسب و مجزا برای دارالقرآن برگزار نمی‌شود.

,

 

,

این مربی پرورشی با بیان این‌که سال گذشته حدود 5 هزار دانش آموز از دارالقرآن بازدید کردند و این باعث آشنایی دانش‌آموزان با دارالقران و حضور در برنامه‌های مختلف شده بود گفت: همچنین در سال گذشته 300 قرآن‌آموز در کلاس‌های ترم پاییز شرکت می‌کردند در حالی که امسال با شرایط موجود تقریبا تعداد قرآن‌آموزان در این ترم به کمتر از 100 نفر کاهش پیدا کرده است.

,

 

,

وی بیان کرد: این دارالقرآن حدود دو سال و نیم قبل راه‌اندازی شد و فعالیت داشت اما طی این مدت برنامه‌های بسیار خوبی در دارالقرآن برگزار شد که مهم‌ترین آن برگزاری نمایشگاه قرآنی بود که در سطح نمایشگاه‌های استانی برای برگزاری آن کار شده بود.

,

 

,

این مربی پرورشی خاطرنشان کرد: اما اکنون که دارالقرآن به مدرسه تبدیل شده 60 درصد مراجعات و فعالیت‌های آن کاهش پیدا کرده است.

,

, ,

وی با اشاره به وجود فضای آموزشی برای جبران کمبود فضا، گفت: قطعا فضای آموزشی مناسب برای مدرسه در سطح شهر وجود داشت اما آقای ضیایی دست روی این دارالقرآن که تنها دارالقرآن زیر نظر آموزش و پروش بود گذاشت و علی‌رغم همه مخالفت‌ها با خودرأیی تمام این مکان را به فضای آموزشی تبدیل کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد در مجموع آقای ضیایی احترام و ارزشی برای دارالقرآن و مباحث قرآنی قائل نیست، تصریح کرد: شنیده شده آقای ضیایی گفته است "اگر فضای مناسبی باشد به دارالقرآن نمی‌دهم". این حرف خود نشان می‌دهد که هدف مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند چه بوده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که با تبدیل دارالقرآن به مدرسه ظلمی در حق قرآن‌آموزان شد و با این کار همه افراد پراکنده شدند، اظهار کرد: تبدیل دارالقرآن به فضای آموزشی موجب اعتراض و گلایه والدین دانش آموزان شد.

,

 

,

وی ادامه داد: والدین دانش آموزان که در ابتدای سال شاهد غیرفعال‌بودن دارالقرآن شدند، همه تماس گرفته و نسبت به این شرایط معترض بودند.

,

 

,

یکی دیگر از مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ظاهرا دلیل تعطیلی دارالقرآن کمبود فضای آموزشی در بیرجند بوده و دارالقرآن را برای جبران کمبود فضا به فضای آموزشی تبدیل کرده‌اند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که اگر دلیل کمبود فضای آموزشی در شهر بوده، مکان‌های بهتری برای استفاده فضای آموزشی در شهر وجود داشت، افزود: درست نبود فضایی که به عنوان دارالقرآن در اختیار بود و بسیار زیاد برای آن زحمت کشیده شد و از ظرفیت کمک خیرین برای موکت فرش و سایر کارهای این فضا استفاده شده را به جای فضای آموزشی در نظر بگیرند.

,

 

,

این فرد اظهار کرد: در گذشته که این فضا به عنوان دارالقرآن مورد استفاده بود هر روز صبح درِ آن باز بوده اما اکنون که به فضای آموزشی تبدیل شده است به علت این‌که دوره ابتدایی است صبح در آن بسته است و والدین قرآن‌آموزانی که سال‌های قبل به این دارالقرآن مراجعه داشتند، زمانی‌که با در بسته مواجه می‌شوند گمان می‌کنند که دارالقران تعطیل است که در حقیقت اکنون هم فعالیتی ندارد.

, در حقیقت اکنون هم فعالیتی ندارد.,

 

,

وی گفت: از همه فضای فعلی فقط یک اتاق برای دارالقرآن در نظر گرفته شده است که با این شرایط و کمبود فضا عملا دارالقرآن صبح‌ها بدون فعالیت است.

, از همه فضای فعلی فقط یک اتاق برای دارالقرآن در نظر گرفته شده است,

, ,

این مربی پرورشی خاطرنشان کرد: آقای ضیایی از این‌که فضای دارالقرآن به فضای آموزشی تبدیل شده است خوشحال بوده و عنوان کرده که در کنار فضای آموزشی دانش‌آموزان از فضای دارالقرآن بهتر و تعداد دانش‌آموز بیشتری می‌توانند استفاده کنند اما این در صورتی است که تنها دو دانش‌آموز از این مدرسه در کلاس‌های دارالقرآن شرکت می‌کنند که این دو در سال‌های گذشته نیز در کلاس‌های دارالقرآن شرکت داشته و به جز این دو نفر هیچ دانش‌آموز دیگری در کلاس‌های دارالقرآن شرکت نمی‌کند.

, اما این در صورتی است,

 

,

مافندابی یکی از والدین قرآن‌آموزان دارالقرآن نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از تعطیل‌شدن دارالقرآن گلایه کرد و گفت: سال‌های گذشته که دارالقرآن صبح برنامه داشت، بسیار بهتر بود اما اکنون کلاس‌ها بعدازظهر است که به شب می‌خورد و زمان مناسبی نیست.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: هزینه‌هایی که برای حضور در کلاس‌ها از خانواده‌ها دریافت می‌شد بسیار مناسب بود و همه خانواده‌ها حتی خانواده‌های مستضعف نیز توانایی ثبت‌نام فرزندان خود در این کلاس‌ها را داشتند.

,

 

,

مافندابی گفت: از وضعیت و عملکرد مربیان دارالقرآن طی دو سالی که فعال بود بسیار راضی بودیم اما اکنون از این شرایط که فعالیت دارالقرآن کم شده و فضای آن به فضای آموزشی تبدیل شده ناراضی هستیم و درخواست داریم دارالقرآن به شرایط گذشته برگردد.

,

 

,

یکی دیگر از والدین قرآن‌آموزان نیز در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: بسیاری از والدین نیز از این‌که اکنون دارالقرآن به فضای آموزشی تبدیل شده و شلوغ است گلایه‌مند بوده و عنوان می‌کنند فرزندان خود را برای ادامه کلاس‌های آموزشی قرآن که از سال‌های قبل آغاز کرده‌اند و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، به دارالقرآن نمی‌فرستند چراکه امسال با توجه به وجود فضای آموزشی در محل دارالقرآن از تعداد و کیفیت کلاس‌ها کاسته شده است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی این اقدام مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند را ناپسند دانست و گفت: قطعا کمبود فضای آموزشی برای نیمه‌تعطیل‌کردن دارالقرآن بهانه بوده و بهتر است مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نسبت به این اقدام خود بیشتر فکر کرده و شرایط فعالیت دارالقرآن را به شرایط گذشته برگرداند.

, بهانه بوده ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه