اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

آموزش دینی وارد دانشگاه و آموزش‌های تخصصی وارد حوزه شود

آموزش دینی وارد دانشگاه و آموزش‌های تخصصی وارد حوزه شود
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی آموزش دینی وارد دانشگاه و آموزش‌های تخصصی دانشگاه وارد حوزه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم سالروز وحدت دانشگاه که حوزه در محل حوزه علمیه عباسقلی خان مشهد برگزار شد اظهار داشت: روزی که بنا شد تحول انقلاب علمی و تمدنی در غرب با نام رنسانس صورت پذیرد و اجرایی شود، در کشورهای اسلامی نیز تلاش شد تا مثل غرب مسئله علم و تحصیل علم را سکولارسازی کنند و به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند در حوزه علوم تجربی و فناوری پیشرفت داشته باشند باید علم منهای دین بیاموزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: رضاخان هم بنای دین‌ستیزی و دین‌زدایی و مقابله با حوزه علمیه و جریان روحانیت را گذاشت و دانشگاه به عنوان یک جریان آموزش و تحصیل علمی جدای از تمام مظاهر دینی و فرهنگ دینی بر این اساس بنا شد اما حرکت امام راحل و تدبیر ایشان به خاطر براندازی این انحرافی بود که از دوره قاجار و رنسانس علمی اروپا و مدرنیته غرب در کشور ما ایجاد شده بود و این مختص ما نبود و در تمام بلاد اسلامی این مشکل به وجود آمده بود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: امام راحل در خط براندازی این مسئله فرمودند: «وحدت حوزه و دانشگاه» یعنی آموزش دینی وارد دانشگاه و آموزش‌های تخصصی دانشگاه وارد حوزه شود و جریان دین، علم و تخصص جامعه ما در یک رشد عظیم علمی و فکری در سایه این آمیزش قرار بگیرند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه، معبد و مسجدی است که بسیاری از اقدامات دینی و مجاهدت‌ها در راه اسلام در دانشگاه صورت می‌گیرد و حوزه ما نیز با حوزه قبل از انقلاب به مراتب تفاوت پیدا کرده و غیر از آموزش فقه و اصول، آموزش‌های تخصصی به طلاب ارائه می‌شود‌.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه