اخبار داغ

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی:

نگاه اهل تسنن و تشیع نسبت به مهدویت مشترک است/ لزوم فعالیت نخبگان فرهنگی در امر مهدویت

نگاه اهل تسنن و تشیع نسبت به مهدویت مشترک است/ لزوم فعالیت نخبگان فرهنگی در امر مهدویت
مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی گفت: نگاه اهل تسنن و تشیع نسبت به مهدویت نگاه مشترکی است و باید این نگاه پررنگ‌تر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، نشست منطقه‌ای مدیران عامل بنیادهای فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف شرق کشور صبح امروز به میزبانی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  , نشست منطقه‌ای مدیران عامل بنیادهای فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف شرق کشور صبح امروز به میزبانی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی برگزار شد.,

 

,

مجید کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه هنری توجه به اهل بیت به ویژه مهدویت است که در همین راستا اقدامات زیادی مانند برگزاری شب شعر و خاطره مهدوی برگزار شده است.

,

 

,

وی با بیان این‌که مردم خراسان جنوبی همواره در صحنه های مختلف حضور دارند، افزود: برنامه های پیش رو برای نسل جوان جذابیت کافی ندارد و باید از تجارب دیگر استان‌ها استفاده شود‌.

,

 

,

تاکنون در وصیت نامه شهدا پژوهشی پیرامون مهدویت انجام نشده است

, تاکنون در وصیت نامه شهدا پژوهشی پیرامون مهدویت انجام نشده است, تاکنون در وصیت نامه شهدا پژوهشی پیرامون مهدویت انجام نشده است,

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: تاکنون در وصیت نامه شهدا پژوهشی پیرامون مهدویت انجام نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام علی محقی معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به نوع فعالیت‌ها که بیشتر جنبه آموزشی دارند شهر بیرجند به ۱۵ منطقه تقسیم شد تا گفتمان مهدویت را در مساجد با حضور روحانیون برگزار کنیم.

,

 

,

 وی افزود: یک دوره تربیت مربی مهدویت برای مهدهای کودک شهرستان برگزار شد.

,

, ,

 محقی به برگزاری نشست مهدویت با حضور آیت الله عبادی در شهرستان خوسف اشاره و تصریح کرد: آیت الله عبادی درخواست کرد طرح مهدویت در مراکز رسیدگی به مساجد نیز اجرا شود.

,

 

,

برگزاری حلقه‌های مهدویت در مساجد

, برگزاری حلقه‌های مهدویت در مساجد, برگزاری حلقه‌های مهدویت در مساجد,

 وی با بیان این‌که حلقه‌های مهدویت در مساجد برگزار می شود، افزود: با همکاری حوزه هنری خراسان جنوبی پویش وصیت نامه شهدا در حوزه مهدویت راه‌اندازی شده است.

,

 

,

 معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی گفت: بانوانی که در کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی کتاب نوشتند در بحث وصیت‌نامه شهدا نیز اعلام آمادگی کردند.

,

 

,

برگزاری شب شعر مهدوی در بیرجند 

, برگزاری شب شعر مهدوی در بیرجند , برگزاری شب شعر مهدوی در بیرجند ,

محقی به برگزاری شب شعر مهدوی در بیرجند اشاره کرد و گفت: نهم ربیع الاول پیاده روی مهدوی از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) با برنامه‌های فرهنگی برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

,

 

,

 موسی شهرکی مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به امر ترویج مهدویت در کشور می پردازد.

,

 

,

وی افزود: برای این‌که کارها بهتر و نهادینه شود استان‌ها را به چند منطقه تقسیم کردند که منطقه شرق کشور شامل استانهای خراسان رضوی، جنوبی، شمالی گلستان، کرمان و سیستان و بلوچستان است و تا کنون بیش از ۱۰ جلسه برگزار شده است.

,

 

,

 شهرکی با اشاره به این‌که مرکز بنیاد در اجرای مصوبات مناطق اهتمامی ندارد، افزود: نشست‌های مهدوی به صورت فصلی در استان‌ها برگزار می‌شود که جلسه قبل با 14 مصوبه در استان گلستان برگزار شد.

,

 

,

وی به برگزاری طرح رشد در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی نیز می تواند این طرح را همزمان برگزار کند تا هر دو استان از حضور اساتیدی که از قم و تهران اعزام می‌شوند بهره ببرند و هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند.

,

 

,

ظرفیت‌های استان‌های شرق کشور باید بیان شود

, ظرفیت‌های استان‌های شرق کشور باید بیان شود, ظرفیت‌های استان‌های شرق کشور باید بیان شود,

حجت الاسلام خوشرو مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان جنوبی در این جلسه با بیان این‌که ظرفیت‌های استان‌های شرق کشور باید بیان شود، گفت: با جدا شدن گلستان از منطقه شرق مخالف هستیم و حتی تعداد استان‌ها نیز در هر منطقه باید حداقل به ۱۰ استان برسد.

,

 

,

 خوشرو تصریح کرد: در شهرستان بیرجند نیز باید تعداد مناطق کمتر و مساجد بیشتری در هر منطقه در موضوع مهدویت فعالیت داشته باشند.

,

, ,

 حجت الاسلام سید جعفر موسوی مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: امروز با هجمه امپراطوری غرب مواجه هستیم و وظیفه ما نسبت به گذشته سنگین‌تر شده است.

,

 

,

وظیفه سنگین رسانه‌ها در امر مهدویت

, وظیفه سنگین رسانه‌ها در امر مهدویت, وظیفه سنگین رسانه‌ها در امر مهدویت,

وی افزود: در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های دیداری و شنیداری فعالیت‌های زیادی علیه مهدویت به راه افتاده که وظیفه ما و رسانه‌های داخلی در رساندن پیام مهدویت بعد از انقلاب سنگین‌تر شده است.

,

 

,

 موسوی تصریح کرد: نخبگان فرهنگی باید در امر مهدویت نیز فعالیت داشته باشند و به مهدویت نابی که در آیات و روایات به آن اشاره شده و از منویات مقام معظم رهبری است، بپردازند.

,

 

,

مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی گفت: در بحث مهدویت برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده تا به منویات مقم معظم رهبری و امام راحل برسیم.

,

 

,

موسوی با اشاره به این‌که با برگزاری نشست منطقه‌ای می‌توانیم به یک هم‌افزایی برسیم و از ظرفیت استان‌ها برخوردار شویم، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

,

 

,

 مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان رضوی گفت: نگاه اهل تسنن و تشیع نسبت به مهدویت نگاه مشترکی است و باید این نگاه پررنگ‌تر شود.

,

 

,

موسوی بر معرفی مهدویت در بین برادران اهل سنت و تشیع به صورت پررنگ‌تر تاکید کرد و یادآور شد: شهر مشهد از ظرفیت‌ها و اساتید توانمند و مجرب بسیار زیادی برخوردار است که با به‌کارگیری این اساتید در دوره‌های مختلف بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

,

 

,

وی افزود: از توانمندی‌های سازمان تبلیغات اسلامی در امر مهدویت نیز باید بهره ببریم.

,

 

,

ملکی نماینده بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) کرمان نیز در این جلسه، گفت: هر هفته جمعه‌ها برنامه پیاده‌روی جمعه تا ظهور در شهرستان کرمان با برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه