اخبار داغ

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر‌داد

اجرای 56 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان

اجرای 56 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌ها مختلف فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود گفت: 56 برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه طرح‌‌ های متعددی را در این اماکن اجرایی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از برنامه‌ های شاخص، طرح بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه است که پذیرای مهمانان نوروزی و آغاز مراسم تحویل سال و دعای تحویل سال است.

,

وی با اشاره به برنامه بعدی افزود: سوگواری یاس نبوی در عزاداری دخت نبی اکرم (ص) که عزاداران از تمام نقاط تهران به صورت هیئت و دسته‌های عزاداری وارد بقاع متبرکه می‌شوند.

,

معاون فرهنگی اداره اوقاف امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی ویژه ایام تعطیلات تابستان در بقاع متبرکه و امامزادگان استان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی را با عنوان سفره ‌های کرامت و محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت داریم که در شب قدر برنامه احیا و خیمه معرفت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، همچنین طرح پاسخگویی به مسائل شرعی را در این ایام داریم.

,

موسوی با اشاره به طرح بعدی که بصیرت عاشورایی است، عنوان داشت: در ایام محرم نیز برنامه شهادت حضرت رسول(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌ هایی در بقاع متبرکه داریم که با عنوان بصیرت عاشورایی برگزار می شود.

,

وی افزود کارویژه پنجم اداره کل اوقاف استان جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی است که به مناسبت عید غدیر خم و اعلام وصایت و ولایت امیر المؤمنین حضرت علی (ع) در امامزادگان استان برگزار می گردد.

,

معاون فرهنگی اداره اوقاف امور خیریه استان زنجان گفت: در مجموع 56 برنامه شاخص و مهم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان اجرایی می شود که البته استقبال از آنها نیز مطلوب است.

,

گفتنی است؛ بیش از 120 امامزاده در استان زنجان وجود دارد که در شهرستان‌های مختلف مدفون هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه