اخبار داغ

صفت‌هایی که عیسی (ع) را اولوالعزم کرد/ پیامبری که مرده را زنده می‌کرد از چه چیزی می‌ترسید؟

صفت‌هایی که عیسی (ع) را اولوالعزم کرد/ پیامبری که مرده را زنده می‌کرد از چه چیزی می‌ترسید؟
خداوند درآیات 30 تا 35 سوره مریم از حضرت عیسی مسیح (ع) با هفت صفت برجسته یاد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه حضرت عیسی (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم بوده و در قرآن کریم از ایشان به بزرگواری و عظمت یادشده است، اظهار کرد: خداوند درآیات 30 تا 35 سوره مریم از حضرت عیسی مسیح (ع) با هفت صفت برجسته یاد می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل مذهبی گفت: به دنیا آمدن حضرت عیسی معجزه بود که به‌طور معجزه‌آسایی در گهواره صحبت می‌کنند و می‌گویند که من بنده خدا هستم.

,

وی افزود: مقام بندگی است که انسان از آن دیگر مقامات را کسب می‌کند؛ حضرت در گهواره به پیامبری خود از طرف خدا اذعان می‌کند و می‌فرمایند که خدا به من کتاب داده است که قبل از تولدشان خداوند کتاب را به قلب حضرت عیسی (ع) نازل می‌کند.

,

حجت‌الاسلام صغیرا با اشاره به دیگر ویژگی‌ها حضرت عیسی (ع) بیان کرد: بابرکت بودن ایشان، نیکی و توجه به مادر، جبار و شقی نبودن و متواضع و حق‌شناس بودن ایشان از ویژگی‌های برجسته حضرت است که در قرآن به آن اشاره‌شده است.

,

وی با اشاره به مناظره امام رضا (ع) با جاثلیق که ادعای خدا بودن حضرت عیسی (ع) را داشتند، ادامه داد: امام رضا (ع) فرمودند که حضرت مسیحی مؤمن بودند و ما به ایشان ایمان‌داریم اما حضرت در نماز و روزه کمی ضعف داشتند.

,

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: جاثلیق گفت که فکر می‌کردم شما عالم‌ترین فرد در بین مسلمین هستید، امام (ع) فرمودند چرا این حرف را می‌گویی؟

,

وی اضافه کرد: جاثلیق ادامه داد که شما معتقدی که عیسی (ع) ضعیف بود و کم روزه می‌گرفت و کم نماز می‌خواند و آن حضرت حتی یک روز هم بدون روزه سپری نکرد و یک‌شب نیز بخواب نرفت و همیشه روزها روزه بود و شب‌ها شب‌زنده‌دار! امام فرمودند که برای نزدیکی و تقرّب به چه کسی روزه می‌گرفت و نماز می‌خواند؟! و جاثلیق نتوانست جوابی دهد و ساکت ماند.

,

حجت‌الاسلام صغیرا بابیان اینکه حضرت عیسی کور مادرزاد را شفا می‌داد، مرده را زنده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در روایتی حضرت (ع) می‌فرمایند که مرده بیاورید من زنده می‌کنم اما از احمق می‌ترسم.

,

وی گفت: قرآن کریم از دو برنامه، نماز و زکات که حضرت عیسی علاوه بر پیامبری به آن‌ها می‌پرداخت، خبر می‌دهد و بیش از 42 کلمه عیسی و مسیح در قرآن آمده و که عظمت این پیامبر اولوالعزم را می‌رساند.

,

کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه بنا بر آیات قرآن حضرت مسیح زنده هستند و به آسمان عروج کردند، افزود: بیش از دو هزار سال است که حضرت زنده است و زمانی که حضرت مهدی ظهور می‌کنند، حضرت مسیح با ایشان بیعت و پشت ایشان نماز می‌خوانند.

,

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم که اهل‌بیت معدن رسالت هستند، اظهار کرد: حضرت مسیح (ع) یکی از یاری کنندگان اصلی حضرت مهدی (عج) و تعداد زیادی از مسیحی‌ها به دلیل بیعت حضرت مسیح با حضرت مهدی، به یاری حضرت مهدی می‌آیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه