اخبار داغ

چرا بازار هنوز رونق نگرفته است؟

چرا بازار هنوز رونق نگرفته است؟
با سقوط قیمت ارز در روزهای اخیر، مردم منتظر کاهش قیمت کالاها و رونق گرفتن بازار هستند، اما چرا هنوز این مسئله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوسانات نرخ ارز بر بسیاری از اقلام همچون طلا و سکه، پارچه، خودرو و غیره تأثیر گذاشته است و  این درحالی است که بسیاری از رؤسای اتحادیه‌ها بر این باورند تا زمانی که نرخ ارز ثبات نداشته باشد، بلاتکلیفی قیمت‌ها در بازار ادامه‌دار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طی ماه‌های اخیر هیجان بازار ارز قیمت بسیاری از اقلام را تحت تاثیر خود قرار داد و نگرانی هایی برای مصرف کنندکان ایجاد کرد چرا که قیمت اقلام به یکباره سیر صعودی را در بازار تجربه کرد.
,
 
,
اگرچه با کاهش ۷ تا ۸ هزار تومانی قیمت دلار بسیاری از مردم به روند نزولی قیمت‌ها امیدوار شده بودند، اما انگار بازار حرف دیگری برای گفتن دارد.
,
 
,
حال جای این سوال مطرح است که چرا افزایش قیمت دلار بر روند کالاها به سرعت تأثیر گذاشته و قیمت اقلام را چراغ خاموش بالا برده اما کاهش نرخ دلار هیچ تاثیری بر کاهش قیمت کالاها نداشته است.
,
 
,
ناگفته نماند که بسیاری از رؤسای اتحادیه‌ها و قروشندگان از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند، چرا که به سبب رکود حاکم بر بازار و نبود مشتری در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
,
 
,
برای روشن شدن موضوع  با رؤسای اتحادیه‌ها  در خصوص وضعیت کالاها در بازار به گفت‌وگو پرداختیم.
,
 
,
با ترخیص خودرو از گمرک، قیمت‌ها فروکش خواهد کرد
,
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودروهای داخلی و خارجی با سیر نزولی قیمت روبه‌رو است.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه طی دوماه گذشته خودرو‌های خارجی افزایش قیمت نداشته است، تصریح کرد: هم اکنون روند قیمت خودروهای خارجی کاهشی بوده است.
,
 
,
به گفته موتمنی، در حال حاضر خودرویی به بازار عرضه نمی‌شود و اگر خودرو‌های وارداتی که در گمرک به جا ماندند ترخیص شوند به طور قطع شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
,
 
,
قیمت طلا از امروز به تعادل می‌رسد
,
محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دلایل افزایش انس جهانی را کاهش عرضه نفت و ارزش سهام در بازار‌های مالی دانست و افزود: قیمت نفت کاهش یافته و همین امر موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
,
 
,
کشتی آرای بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد، افزایش قیمت جهانی طلا و نفت همانند سال‌های گذشته در روز‌های پایانی سال رخ دهد، البته امسال این نوسانات به شدت افزایش یافت و همین موضوع سبب شد که قیمت طلا طی ۱۵ ماه گذشته به بالاترین سطح خودش برسد.
,
 
,
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، تأکید کرد: افزایش قیمت جهانی طلا و ارز موجب شد که قیمت طلا و سکه در داخل کشور طی یک هفته اخیر ۱۱ درصد افزایش داشته باشد و این میزان افزایش، طی یک هفته اخیر بی سابقه بوده است.
,
 
,
به گفته وی، امید می‌رود که نرخ‌ها به یک ثبات قیمتی برسد، چرا که سیاست بانک مرکزی آن است که اقداماتی را برای تثبیت نرخ ارز و کاهش التهابات انجام دهد.
,
 
,
بیشتر بخوانید: روند ترخیص پارچه از گمرک، طولانی است 
,
 
,
۵۰۰ واحد صنفی در تولید کاغذ درگیر مشکلات هستند
,
حسین میرباقری رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: درحال حاضر مشکلات کاغذ حل نشده و نمی‌توان اظهار نظری درمورد آن داشت.
,
 
,
وی ادامه داد: از ۶۰۰ واحدصنفی فعال در تولید کاغذ، تعداد ۱۰۰ واحد صنفی تعطیل شدند.
,
 
,
مهرآبادی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط درمورد کاغذ بسیار است، یادآور شد: باتوجه به اینکه وزارت ارشاد مسئول تولید کاغذ است، بنابراین پرداخت مالیات هم باید از طریق همین وزارتخانه صورت گیرد، چرا که اتحادیه‌ها در زمینه تولید و خرید و فروش آن نقشی ندارند.
,
 
,
تولیدکنندگان پارچه با کمبود مواد اولیه روبه‌رو هستند
,
امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هم اکنون پروسه زمانی ترخیص کالای پارچه در گمرک بیش از حد معمول شده است و این امر می‌تواند صدمات زیادی را بر واردکننده به همراه آورد، چرا که پارچه، با دیگر اقلام متفاوت است و اگر به فصل خودش به بازار عرضه نشود مورد استفاده چندانی نخواهد داشت و معضلاتی را برای تجار به همراه می‌آورد.
,
 
,
وی ادامه داد: درحال حاضر برای تکمیل پارچه و مشتقات آن، با کمبود‌هایی همچون تأمین مواد اولیه روبه‌رو هستیم.
,
 
,
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان بیان کرد: بیش از ۴ هزار واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیت است و از این تعداد بیش از ۳ هزار واحد، دارای مجوزند و مابقی به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.
,
 
,
مجوز صدور کالاهای دست دوم، معظل افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی
,
محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به آنکه در حال حاضر رکود کامل در بازار لوازم خانگی حاکم است، بسیاری از افراد، کالاهای مورد نیاز خود را دست دوم  خریداری می‌کنند.
,
 
,
وی، گرانی را از دیگر عوامل عدم خرید مردم در بازار لوازم خانگی دانست و افزود: قدرت خرید مردم در بازار، کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، تصریح کرد: متأسفانه وزارت صمت، طی چند روز گذشته، مجوز واردات کالاهای دست دوم را صادر کرده است و همین امر موجب شده بسیاری از شرکت‌ها، قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.
,
 
,
وضعیت بازار مواد غذایی، متعادل است
,
محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر وضعیت بازار مواد غذایی متعادل است.
,
 
,
وی، تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی برای تأمین نیاز مردم در بازار احساس نمی‌شود و امیدواریم قیمت‌ها کاهش یابد.
,
 
,
به گفته آقاطاهر، امید می‌رود طی هفته‌های آینده  قیمت بسیاری از اقلام مواد غذایی کاهش یابد تا مردم توان خرید بیشتری از این اقلام را داشته باشند.
,
 
,
واردات گوشی همراه با ارز نیمایی
,
ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در گفت‌وگو با دیگر رسانه‌ها گفت:  اکنون ۶۰۰ هزار دستگاه موبایل در گمرک توقیف است که در صورت عرضه و اختصاص ارز نیمایی به واردکنندگان شاهد بازگشت قیمت موبایل به نرخ اولیه خواهیم بود.
,
 
,
وی ادامه داد: درخصوص پرداخت ارز نیمایی به واردکنندگان مذاکراتی صورت گرفت که اطلاعات خوبی در این زمینه رد و بدل شده است، در نهایت بانک مرکزی باید مسئولیت پرداخت ارز به واردکنندگان را در دستور کار خود قرار دهد.
,
 
,
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تهران با تأکید بر اینکه اکنون به دلیل وضعیت موجود کشور بازار موبایل راکد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است، گفت: به نظر می‌رسد در صورت چاره‌اندیشی برای بازار این کالا و اختصاص ارز نیمایی به واردکنندگان روند بازار بهتر و میزان معاملات افزایش خواهد یافت، در این زمان است که می‌توان شاهد کاهش چشمگیر قیمت موبایل در بازار بود.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه