اخبار داغ

چرا بودجه شرکتهای دولتی ۵۰ درصد بیشتر شد؟

چرا بودجه شرکتهای دولتی ۵۰ درصد بیشتر شد؟
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمومی، ۵ درصد اما بودجه شرکت ها، ۵۰ درصد رشد کرده است یعنی شرکت های دولتی از این وضع به هم ریخته اقتصادی و تورم سودکرده اند در حالی که رشد اقتصادی منفی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های جاری کشور کل منابع کشور را به گروگان گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در نوشتن بودجه‌های سنواتی مشکل مزمنی داریم، افزود: امسال این مشکل به علت تهدیدهای خارجی، بیشتر است.
,
 
,
وی با اشاره به وابستگی بخشی از بودجه به نفت، گفت: باید سهم صندوق توسعه ملی را به گونه‌ای افزایش می‌دادیم تا سهم در آمدهای نفتی در هزینه‌های جاری کشور، کم شود اما این میزان وابستگی در حال افزایش است.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی افزود: برخی برآوردها تا ۶۶ هزار میلیارد تومان غیر واقع بینانه در سقف در آمدی پیش بینی می‌کنند و معمولاً صدر درصد در آمدهای نفتی پیش بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: دربودجه، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای استقراض در قالب اوراق و مانند آن در نظر گرفته شده است.
,
 
,
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مشکلاتی برای تأمین مالی سازمان بیمه سلامت وجود دارد، گفت: از یک طرف بسته خدمت بسیار وسیع تعریف می‌کنیم و از طرفی منابعی را که برای بیمه‌ها پیش بینی می‌کنیم کم است و همان منابع کم هم محقق نمی‌شود بنابراین تراز بین تولید خدمت و هزینه آن مشکل دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در بخش بودجه سلامت و بهداشت و درمان، همیشه قانون رعایت نشده است، افزود: یکی از جاهایی که باید به صورت ساختاری به آن پرداخت، صندوق‌های بیمه و نحوه حمایت‌های اجتماعی است.
,
 
,
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمومی، ۵ درصد اما بودجه شرکت‌ها، ۵۰ درصد رشد کرده است یعنی شرکت‌های دولتی از این وضع به هم ریخته اقتصادی و تورم سودکرده اند در حالی که رشد اقتصادی منفی است.
,
 
,
وی افزود: باید در معافیت‌های مالیاتی از جمله در بخش‌هایی از صنایع پتروشیمی و کشاورزی بازنگری و برخی از آنها حذف شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه