اخبار داغ

وزیر کشور:

اولویت اول دولت در مسائل داخلی اقتصاد است نه فرهنگ/در عتبات عالیات اتفاقی بیفتد بدون محاسبه عقلی وارد می شویم

اولویت اول دولت در مسائل داخلی اقتصاد است نه فرهنگ/در عتبات عالیات اتفاقی بیفتد بدون محاسبه عقلی وارد می شویم
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت:وقتی داعش با 200 نفر وارد کردستان شد و تا اربیل عراق رفتند و سد موصل را گرفتند کردستان عراق هم متوسل به ما شد و التماس کردند به ما کمک کنید ما کمک کردیم و کردها مصاحبه کردند ما مدیون ایرانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  رهیاب نیوز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور  شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه و روحانیون در استان خوزستان اظهار داشت:ما باید بدانیم امروز دقیقا کجای تاریخ ایستاده ایم و چه تحولاتی در حال رخ دادن است و تحلیل دقیقی از این مقطع و آینده پیش رو داشته باشیم و بر اساس آن عمل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

وی ادامه داد:همه دنیا با یک به هم ریختگی روبرو است دنیا به سمت یک ستیزه جویی در حال حرکت است همین قضیه روسیه و اوکراین و غرب یک نمونه آن است رقابت شدید چین با آمریکا و اروپا مثال دیگر این ستیزه جویی هاست.

, ,

وزیر کشور گفت:دنیا مثل آتشفشانی است که مرتب در حال جوشش است و آرام نشده است این مواد مذاب آمده ولی هنوز شکل نگرفته است شما در قلب اروپا و آمریکا نارضایتی ها عظیم، رکودهای فراوان ،تنش های اجتماعی بالا را شاهد هستید.

, ,

وی ادامه داد:امروز تحلیل گران دنیا می گویند هیچ اتفاقی در منطقه جنوب غرب آسیا بدون حضور و نقش ایران قابل جمع کردن نیست این را درجنگ 8 ساله تجربه کردند.

, ,

فضلی تصریح کرد:پدیده داعش در منطقه نتیجه تحولات در شرایط منطقه ای است و همین نشان می دهد منطقه دستخوش تغییرات و نارامی هاست کسانی که این نارامی ها را بتواند با قدرت و معنویت کنترل کند می تواند حاکمیت خود را بر منطقه و در نهایت به نظام بین الملل نشان دهد.

, ,

وی افزود:اینها در سوریه سه سال با تمام امکانات جنگیدند اما با پشتیبانی ایران مردم سوریه موفق شدند آنها اول گفتند بشار باید برود ما مخالفت کردیم و پیشنهاد انتخابات در سوریه را دادیم آنها بعد از دوسال قبول کردند ولی گفتند انتخابات بایدبدون  بشار اسد باشد ولی ما قبول نکردیم و مقاومت کردیم و آنها در نهایت قبول کردند.

, ,

وزیر کشورتاکید کرد:در عراق هم آن اتفاقاتی افتاد و ما در مقطعی دچار هزینه های بالایی شدیم  و نگرانی های عمیقی ایجاد شد ولی وقتی مرجعیت وارد شد و ملت بسیج شد و ایران اسلامی به آنها کمک کرد ورق برگشت.

, ,

وی ادامه داد:در بعضی موارد گزارش هایی به ما می رسید که عتبات عالیات واقعا مورد تهدید جدی بود رئیس جمهور در شورای امنیت ملی اعلام کردند خط قرمز ما عتبات عالیات است اگر آنجا اتفاقی بیفتد ما بدون محاسبه عقلی وارد می شویم ایران با تصمیمات قاطع ومحکم باعث شد تا موضوع عراق به جایی رسید تا امروز می خواهند با ایران برای حل این موضوع مذاکره کنند.

, , ,

فضلی عنوان داشت:وقتی داعش با 200 نفر وارد کردستان شد و تا اربیل عراق رفتند و سد موصل را گرفتند کردستان عراق هم متوسل به ما شد و التماس کردند به ما کمک کنید ما کمک کردیم و کردها مصاحبه کردند ما مدیون ایرانیم.

, ,

 وزیر کشور تصریح کرد:اولویت دولت در مسائل داخلی کشور اقتصاد است چون ما اقتصاد را مبنای رضایت مندی مردم می دانیم ما نگران مسائل اعتقادی و فرهنگی آنگونه که برخی ها می گویند همه چیز به آن ربط دارد واقعا اینگونه نیستیم.

,

وی اضافه کرد:نه اینکه باید بی خیال باشیم و به فرهنگ توجه نکینم اما بدانیم همین اقتصاد و شرایط اشتغال است که برای شما بیکاری، انحراف و فحشا ایجاد می می کند در این مقطع اگر بخواهیم فرهنگ را درست کنیم باید اشتغال ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه