اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با دانا؛

ترامپ در واشنگتن تنها شده است/ در آمریکا یک ائتلاف علیه ترامپ تشکیل شده است/ یاران ترامپ از دولت جدا شده اند/ در صورت ادامه تعطیلی دولت، آمریکا با بحران های جدی مواجه می شود

ترامپ در واشنگتن تنها شده است/ در آمریکا یک ائتلاف علیه ترامپ تشکیل شده است/ یاران ترامپ از دولت جدا شده اند/ در صورت ادامه تعطیلی دولت، آمریکا با بحران های جدی مواجه می شود
مهدی محمدی با اشاره به اختلافات بین دولت فدرال آمریکا و دموکرات ها گفت: اساساً یک دیدگاه ضد مهاجرت در بین سفیدپوستان طبقه متوسط در آمریکا که حامیان اصلی ترامپ هستند وجود دارد و ترامپ تلاش می کند آن طبقه را از خودش راضی نگه دارد، بنابراین خود دیوار یا مسئله مهاجرین خیلی موضوعیت ندارد.
[

مهدی محمدی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اختلاف بین دولت فدرال آمریکا و کنگره این کشور بر سر موضوع بودجه دیوار مرزی، اظهار داشت: یک منازعه دیرینه و عمیقی بین دموکرات ها و دولت ترامپ در آمریکا وجود دارد که موضوعات مختلفی این منازعه را تشدید و تعمیق کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: آخرین مورد این اختلافات مربوط به ساخت دیوار مرزی در مرز جنوبی آمریکا و مکزیک است که ترامپ اصرار دارد بودجه لازم برای ساخت این دیوار تخصیص داده شود، اما دموکرات ها با تصمیم اتخاذ شده از سوی ترامپ مخالف هستند.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: آن چیزی که موضوع را پیچیده کرده است، این است که جمهوری خواهان همان طور که ترامپ انتظار دارد با وی همراهی نمی کنند و بنابراین ترامپ در واشنگتن و در حلقه نخبگان واشنگتن تنها شده است.

,

 

,

محمدی بیان داشت: بدست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای گذشته آمریکا هم مزید بر علت شده است و در حال حاضر نیروهای سیاسی در واشنگتن یک ائتلاف علیه ترامپ تشکیل داده اند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: چهره های معقول دولت ترامپ یعنی کسانی که فشارها علیه او را تعدیل می کنند مثل «هنری مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، «رکس تیلرسون» وزیر سابق امور خارجه و «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی و ژنرال جان کلی رئیس دفتر ترامپ همگی از دولت جدا شده اند، بنابراین ترامپ مذاکره کنندگان قدرتمندی برای تعدیل نظر رقبای خودش در واشنگتن را ندارد.

, رکس تیلرسون,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل به تعطیلی دولت در آمریکا اشاره کرد و گفت: مسئله تعطیلی دولت آمریکا تبدیل به یک زورآزمایی سیاسی شده است که خود موضوع خیلی اهمیت بنیادی ندارد.

,

 

,

مهدی محمدی ادامه داد: مسئله اصلی، مهار ترامپ و ایجاد مانع بر سر تصمیم های نا معقول و نا بخردانه او و تلاشی برای بازگرداندن ترامپ به یک چارچوب تصمیم گیری در واشنگتن است.

,

 

,

وی تصریح کرد: احتمالاً این مسئله به نحوی حل و فصل خواهد شد، ولی همین امر تبدیل به یک زخم دیگری در روبط بین ترامپ و دموکرات ها و هم جمهوری خواهان در واشنگتن خواهد شد و این باعث می شود تا بحران بعدی هم از راه برسد و حل بحران نیز بالطبع دشوار خواهد شد.

,

 

,

محمدی در پاسخ به این سوال که "اساس و علت ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا چیست و چه تهدیدی از جانب مکزیک متوجه آمریکا است؟" گفت: ترامپ یک نگاه سنتی به مقوله امنیت دارد و تصورش این است که با اقدامات فیزیکی مثل ساخت دیوار یا اعظام نیروهای نظامی می تواند مسئله مهاجرت در مرزهای جنوبی آمریکا را حل کند.

,

 

,

وی اظهار داشت: در حالی که در آمریکا ریشه اصلی تحولاتی است که در حال رخ دادن است و مربوط به عدم موازنه اقتصادی بین مکزیک و آمریکا و بی آینده بودن شهروندان مکزیکی می شود و تلاششان برای رسیدن به یک آینده مطلوب در داخل آمریکا است.

,

 

,

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکایی ها تا وقتی که مهاجرین به اقتصاد آمریکا کمک می کردند از مهاجرت استقبال می کردند،  اما الان که خود شهروندان آمریکایی گرفتار بی کاری و بحران های فزاینده اقتصادی هستند، به طور طبیعی دیگر مهاجرین کارکردهای مثبت سابق را ندارند یا لا اقل دیدگاه ترامپ این نیست.

,

 

,

مهدی محمدی خاطرنشان کرد: اساساً یک دیدگاه ضد مهاجرت در بین سفیدپوستان طبقه متوسط در آمریکا که حامیان اصلی ترامپ هستند وجود دارد و ترامپ تلاش می کند آن طبقه را از خودش راضی نگه دارد، بنابراین خود دیوار یا مسئله مهاجرین خیلی موضوعیت ندارد.

,

 

,

وی ابراز داشت: آن چیزی که موضوعیت اصلی دارد این است که ترامپ می خواهد در منازعه سیاست داخلی سنگینی که با دموکرات ها گرفتارش شده است و در انتخابات به اوج خودش خواهد رسید، رای دهندگان اصلی به خودش که همان سفیدپوستان طبقه متوسط در ایالت های میانی آمریکا هستند را به هر قیمت ممکن حفظ کند.

,

 

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: خروج از سوریه و پیمان های مختلف اقتصادی مثل نفتا یا پیمان زیست محیطی پاریس به همین دلیل بود و ساخت دیوار هم به همین دلیل است و اساساً در توجیه رفتارهای ترامپ اولین و مهم ترین عاملی که باید به آن توجه کرد، عامل سیاست داخلی است که برای او بیش از هرچیزی اهمیت دارد.

,

 

,

محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آینده تعطیلی دولت آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: مسئله تعطیلی دولت خیلی مهم نیست و به محض اینکه دولت دوباره کارش را از سر بگیرد، حقوق های معوق پرداخت خواهد شد که در این باره قوانینی هم در کنگره در حال تصویب است.

,

 

,

وی تصریح کرد: اساساً تعطیلی دولت بیش از یک زمان معینی نمی تواند ادامه پیدا کند، چون در این صورت بحران های بزرگ سیاسی و اجتماعی در آمریکا بوجود خواهد آمد.

,

 

,

محمدی در پایان گفت: بالاخره باید دو طرف فرمولی برای مطالعه پیدا کنند که پیدا هم خواهند کرد اما مسئله اصلی همان ریشه های سیاسی و اجتماعی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه