اخبار داغ

جوابیه وزارت نفت به یک خبر دانا/

عرضه نفت خام در بورس انرژی در قالب ساختار جدید از سر گرفته می‌شود

عرضه نفت خام در بورس انرژی در قالب ساختار جدید از سر گرفته می‌شود
در پی انتشار خبری در شبکه اطلاع رسانی دانا با عنوان پشت پرده تعلل وزارت نفت در عرضه آزمایشی بورس نفت/ از عدم اعتماد به بخش خصوصی تا کوتاه شدن دست شرکت ملی نفت از سود فروش نفت جوابیه ای از سوی روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتشار خبری در شبکه اطلاع رسانی دانا با عنوان پشت پرده تعلل وزارت نفت در عرضه آزمایشی بورس نفت/ از عدم اعتماد به بخش خصوصی تا کوتاه شدن دست شرکت ملی نفت از سود فروش نفت جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی وزارت نفت منتشر شده که متن جوابیه به شرح زیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پشت پرده تعلل وزارت نفت در عرضه آزمایشی بورس نفت/ از عدم اعتماد به بخش خصوصی تا کوتاه شدن دست شرکت ملی نفت از سود فروش نفت ,

سردبیر محترم شبکه اطلاع رسانی راه دانا با سلام و احترام

,

پیرو خبر منعکس شده در مورخه 02/10// 1397 آن شبکه اطلاع رسانی با عنوان "پشت پرده تعلل وزارت نفت در عرضه آزمایشی بورس نفت" نکات ذیل جهت اطلاع و بهره برداری خبرنگار محترم آن رسانه اعلام می شود.

,

مقتفی است با عنایت به ماده 33 قنون مدنی است و در راستای تنویر افکار عمومی، پاسح ذیل در کوتاه ترین زمان ممکن در خروجی آن رسانه منعکس گردد.

,

فرآیند عرضه نفت خام در بورس، به دو عامل بستگی دارد: عامل اول عرضه کننده یعنی شرکت ملی نفت ایران و عامل دوم به آمادگی کافی خریداران مربوط می شود؛ که البته بخش مهمی از عامل دوم خود متاثر از موفقیت خریداران در یافتن مقصد نهایی و ارائه ضمانتنامه  های معتبر بانکی است. شرکت ملی نفت ایران پس از عرضه آزمایشی یک میلیون بشکه نفت خام  مرغوب صادراتی به صورت آزمایشی در بورس، نسبت به برگزاری جلسات همفکری با خریداران بالقوه و متقاضیان بخش خصوصی اقدام کرد تا ضمن بهره مندی از نظرات ایشان، در هرچه بهتر شدن ساختار عرصه های آتی، ساز و کارهایی موثر در حوزه سازمان های مرتبط با این موضوع (نظیر بورس انرژی ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجود (سمات))، را در دستور کار قرار داد. در ادامه چارچوب تازه‌ای جهت اخذ مجوزهای لازم (با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی) طراحی شد که ساختار جدید هم اکنون در مرحله اخذ مجوز های قانونی است.

,

در پایان تأکید می شود که شرکت ملی نفت ایران با جدیت در حال پیگیری موضوع است و به زودی نسبت به عرضه نفت خام در بورس انرژی در قالب ساختار جدید اقدام خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه