اخبار داغ

مدیران دستگاه‌های اجرایی مطرح کردند؛

50 درصد جمعیت استان زنجان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند/ در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم

50 درصد جمعیت استان زنجان از نظر اقتصادی غیرفعال هستند/ در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم
مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال استان را ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا یوسفی امروز در کارگروه اشتغال استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال 4102 درصد است، اظهار کرد: بیکاری نیز در پاییز امسال 7.5 درصد اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 40.5 درصد و نرخ بیکاری نیز 11.7 درصد است، ابراز کرد: این آمارها نشان می‌دهد که استان وضعیت مناسب تری در کشور دارد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر شاغل استان 318 هزار و 258 نفر بوده که از این تعداد 262 هزار و 712 نفر مرد و 55 هزار و 545 نفر زن هستند.

,

وی سهم اشتغال در بخش عمومی را 13.3 درصد و در بخش خصوصی 86.7 درصد اعلام کرد و گفت: سهم بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در اشتغال استان به ترتیب 34.3 ، 31.9 و 33.8 درصد است.

,

یوسفی با اشاره به سهم پایین اشتغال استان در بخش خدمات خاطرنشان کرد: علی رغم سیاست‌گذاری‌ها اما در بخش خدمات 16 درصد از نرم کشوری پایین تر هستیم که باید تلاشمان در این زمینه بیشتر باشد.

,

وی با اشاره به ابلاغ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی عنوان کرد: 50 درصد این مبلغ همان ابتدا تخصیص یافت و چیزی حدود 150 میلیارد تومان عقد قرارداد داشتیم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در شاخص‌های بخش اشتغال روستایی جزو استانهای برتر کشور هستیم، اظهار کرد: در جذب تسهیلات نیز از استانهای برتر کشوریم.

,

محمودی مدیرکل امور روستایی استانداری زنجان نیز در این جلسه گزارش کوتاهی از نحوه توزیع اعتبارات اشتغال روستایی داد و گفت: وضعیت بهتری در خصوص توزیع اعتبارات اشتغال روستایی داریم.

,

حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه به تفاهم نامه این سازمان با بانک کشاورزی در خصوص اجرای طرح فراز در باغات انگور اشاره کرد و گفت: این طرح برای تثبیت اشتغال و همچنین اشتغال جدید موثر خواهد بود.

,

وی صادرات کشمش استان اشاره کرد و خواستار توجه مدیریت استان به اجرای طرح فراز در استان شد.

,

انصاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز با بیان اینکه 50 درصد جمعیت استان غیرفعال اقتصادی هستند، اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی می‌تواند در فعال کردن بخش از این جمعیت موثر باشد.

,

وی با اشاره به اینکه همیشه برای محاسبه نرخ بیکاری جمعیت فعال را نظر می‌گیرند، خاطرنشان کرد: باید طرحهای برای توسعه مشاغل خدماتی در استان ارائه شود چرا که در بخش خدمات توفیقات چندانی نداشتیم.

,

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از اشتغال ایجاد شده برای مددجویان زنجانی ارائه کرد و گفت: مهمترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی، خلق فرصت‌های شغلی و خروج توانمند شده جامعه هدف است.

,

وی تعداد طرحهای اجرا شده از محل صندوق ولایت را 434 مورد عنوان کرد و افزود: از محل بند ب تبصره 16 بودجه نیز 846 طرح اجرا شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در خصوص اشتغال پایدار روستایی نیز 65 طرح اجرا شده است، عنوان کرد: در مجموع 1364 شغل ایجاد شده است.

,

محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فرا رو در جذب معلولین توسط کارفرمایان گفت: عدم آگاهی و اطمینان به توانمندی معلولین، عدم تناسب ارگونومی فضاهاو تجهیزات موجود کارگاه‌ها با شرایط جسمی معلولین و عدم اعتماد به نفس برخی از معلولین در مواجهه با مسائل و مشکلات کاری از جمله مشکلات پیش رو هستند.

,

وی به تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال 97 اشاره و ابراز کرد: تعهد اشتغال ما برای امسال در دو بخش روستایی و شهری 537 مورد بوده است.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به عملکرد پرداخت بیمه حویش فرمایی و کارفرمایی معلولین و مددجویان بهزیستی در سالهای 96 و 97 نیز اشاره کرد.

,

در این جلسه همچنین عملکرد بانکها در ارئه تسهیلات به مدجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه