اخبار داغ

علمای اهل سنت و تشیع هرمزگان:

حجاب در تارو پود زنان باصلابت ایرانی نهفته است/ نباید حجاب در جامعه اسلامی به سخره گرفته شود

حجاب در تارو پود زنان باصلابت ایرانی نهفته است/ نباید حجاب در جامعه اسلامی به سخره گرفته شود
علمای اهل سنت و تشیع هرمزگان بابیان اینکه یکی از اهداف دشمن نابودی حجاب زنان مسلمان است، اظهار کردند: بی حجابی ، بی فرهنگی محض بوده و حجاب، جزیی از تارو پود زنان با صلابت ایرانی به شمار می رود که مسئولان نباید در جامعه نسبت به آن بی تفاوت باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه اهل سنت و تشیع هرمزگان بابیان اینکه یکی از اهداف دشمن نابودی حجاب زنان مسلمان است، اظهار کردند: بی حجابی ، بی فرهنگی محض بوده و حجاب، جزیی از تارو پود زنان با صلابت ایرانی به شمار می رود که مسئولان نباید در جامعه نسبت به آن بی تفاوت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجاب سنگر زنان است
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمزبا اشاره به جایگاه حجاب در جامعه اسلامی اظهار کرد: یکی از نشانه های جامعه اسلامی وجود و ترویج حجاب در آن است که در این امر دشمنان نظام و انقلاب برای براندازی آن نقشه های فراوانی کشیده اند.

, حجاب سنگر زنان است,
, هرمز,

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: در زمان پادشاهی رضا خان پهلوی دشمنان اسلام قسم خوردند که حجاب را از سر زنان ما بر می دارند و همچنان در تلاش هستند که این امر را محقق سازند.

,

فروزان نژاد افزود: در هنگام تصویب و اجرای کشف حجاب در زمان رضا پهلوی چه بسیار از خانم های نجیف ایرانی که به مدت طولانی از خانه های خود خارج نشدند و یا اینکه از غم و غصه این طرح سکته کرده و جان را به جان آفرین تقدیم کردند.

,

تداوم راه شهدا حفظ حجاب در جامعه است

, تداوم راه شهدا حفظ حجاب در جامعه است,

وی با بیان اینکه حجاب سنگر زنان است، عنوان کرد: یکی از مصداق های جهاد فی سبیل الله حفظ زنان در جامعه بوده به طوری شهدای گران قدر ما زنان را به حفظ حجاب سفارش کرده و تداوم راه شهدا حفظ حجاب در جامعه است.

,

امام جمعه موقت بندرعباس با تاکید بر اینکه الگوی زنان ما در جامعه اسلامی حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب کبری(س) هستند، تصریح کرد: مادران باید دختران خود را با الگو گیری از این بزرگواران پرورش دهند.

,

فروزان نژاد با بیان اینکه حفظ حجاب سلامت جامعه را به دنبال دارد، اظهار کرد: حجاب یعنی حفظ خود در برابر آسیب ها و در نتیجه حفظ سلامت جامعه دینی در گرو حفظ حجاب زنان و مردان آن بوده است.

,

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن نابودی حجاب زنان مسلمان است، خاطر نشان کرد: غربی ها با صادر لباس های نامتعارف که هیچ گونه حجابی ندارد به دنبال نابود سازی بنیه حجاب در جامعه اسلامی هستند که این تنها خیال باطل آنها بوده چرا که زنان مسلمان ایرانی فریب حرف های ظاهری آنان را نمی خورند

,

حجاب انسان را از گزند چشم های پلید حفظ می کند

, حجاب انسان را از گزند چشم های پلید حفظ می کند,

شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  هرمز با بیان اینکه حجاب یکی از برنامه های دین مبین اسلام به شمار می رود، اظهار کرد: قطعا در حجاب خیر و نیکی نهفته چرا که هر آنچه که دین اسلام انسان را به آن سفارش می کند به نفع، خیر و صلاح فرد است.

, هرمز,

عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه حجاب، زنان را از گزند چشمان پلید و انسان های درنده خو و گاو صفت حفظ می کند، تصریح کرد: عده ای خود فروخته غربی در داخل کشور با سر دادن شعار بی حجابی می خواهند که عزت و اقتدار زن مسلمان ایرانی را لگدمال سازند اما زنان و دختران این مرزو بوم هوشیار بوده و می دانند که کرامت و بزرگی زنان در حفظ حجاب است.

,

راهبر با بیان اینکه زنان مسلمانان با چنگ و دندان در همه حال حجاب خود را حفظ می کنند، عنوان کرد: در زمانی که رضا پهلوی طرح استعماری حذف حجاب را اجرا کرد بسیاری از زنان برای حفظ حجاب خود به مدت طولانی از خانه های خود بیرون نیامده و یا حتی برای حفظ عزت و پاکدامنی خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس مهاجرت کردند.

,

وی با بیان اینکه زن ایرانی نماد عزت، اقتدار و پاکی در جهان است، عنوان کرد: شان و منزلتی که در زمان پهلوی از زنان سلب شده بود انقلاب اسلامی کرامت و عزت زنان را دوباره به آنها بازگرداند.

,

بی حجابی،بی فرهنگی محض است

, بی حجابی،بی فرهنگی محض است,

عضو شورای روحانیت اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه گروهی شعار می دهند که حجاب اجباری نیست، عنوان کرد: حجاب امری اجباری به شمار نمی رود؛ اما یک مقوله دینی و اسلامی به شمار می رود که در آن برکات فراوانی هم برای جامعه و هم برای خود فرد به دنبال دارد.

,

راهبر با بیان اینکه برخی از افراد درنده خویی و عریانی را فرهنگ می دانند، اظهار کرد: بی حجابی و برهنگی، بی فرهنگی محض است و  فرهنگ و مد در گرو حفظ حجاب و عزتمندی است.

,

وی افزود: باید شان زنان باحجاب در جامعه حفظ شود تا آنها در جامعه احساس حقارت نکنند و با فرهنگ سازی ثابت شود که عقب ماندگی در بی بند و باری و بی حجابی است.

,

حجاب در تارو پود زنان باصلابت ایرانی نهفته است

, حجاب در تارو پود زنان باصلابت ایرانی نهفته است,

عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به پیشینه با صلابت زنان هرمزگانی گفت: زمانی که در کوچه پس کوچه های این استان دژبان های مذدور پهلوی فریاد چادر را بیندازید سر می دادند زنان نجیب هرمزگانی برای حفظ حجاب خود از خانه ها بیرون نمی آمدند و از شنیدن این صداها و فکر کردن به بی حجابی مریض شده و تب می کردند.

,

راهبر اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان زنان این مرز و بوم نخواهند گذاشت که حجابشان با ترویج مانتوهای جلو باز و لباس های کوتاه دست خوش تغییرات شود و آرزوی ترویج بی بندی و باری و بی حجابی که غرب ها برای کشور ما مشق می کنند به گور خواهند برد.

,

وی با بیان اینکه مسئولان الگویی برای جامعه هستند، عنوان کرد: قطعا دولتمردان به عنوان الگو ها باید خود و خانواده هایشان حجاب داشته باشند و برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه هزینه کنند.

,

عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست، عنوان کرد: حجاب تنها مختص به پوشش نبوده بلکه علاوه بر پوشش در رفتار، گفتار، کردار و راه رفتن  نیز باید حجاب وجود داشته باشد.

,

راهبر خاطر نشان کرد: حجاب فرهنگ عزتمندی و جزیی از تار و پود وجود ماست که برای معصون ماندن از بدی ها باید به آن پناه آوریم.

,

در جامعه اسلامی نباید حجاب اینگونه به سخره گرفته شود

, در جامعه اسلامی نباید حجاب اینگونه به سخره گرفته,  شود,

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان با یاد اوری ۱۷ دی ماه سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان پهلوی، اظهار کرد: بسیاری از بانوان این مملکت با اعتقاد راسخ به ارزش های اسلامی حجاب را که زینت الهی برای خود محسوب می کردند و آن را نشانه بانوی اسلام می دانستند، سالیان دراز خود را حفظ کردند و عفاف را در سایه حجاب خود حفظ کردند.

,

خطیب جمعه پارسیان با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه از بی تفاوتی نسبت به این منکر به مسئولان امر تذکر داد و تصریح کرد: در جامعه اسلامی نباید وضعیت حجاب و عفت این گونه به سخره گرفته شود.

,

همه مردم جامعه باید عفاف و حجاب را رعایت کنند

, همه مردم جامعه باید عفاف و حجاب را رعایت کنند,

شیخ احمد خنجی، امام جمعه اهل سنت پارسیان با اشاره به آیه کنتم خیر امه اخرجت للناس تامرون بالمعروف وتنهون عن المنکر اظهار کرد: در جامعه اسلامی باید مردم را به اشاعه امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد.

,

امام جمعه اهل سنت پارسیان با بیان اینکه عفاف و حجاب مختص همه آحاد جامعه اعم از مرد وزن است، عنوان کرد: همه مردم جامعه باید عفاف و حجاب را رعایت کرده و از بد اخلاقی دوری کنند.

,

خنجی با تاکید بر اینکه بی عفتی و ناپاکی از چشم شروع می شود، خاطر نشان کرد: خداوند کریم در آیاتی خاصتا زنان را به رعایت حجاب و مخفی نگه داشتن زیورآلاتشان امر فرموده است.

,

در دانشگاه ها کرسی های آزاد اندیشی حجاب برگزار شود

, در دانشگاه ها کرسی های آزاد اندیشی حجاب برگزار شود,

حجت الاسلام دُری، امام جمعه رودان با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز اجرای طرح اسعماری حذف حجاب به دست رضاخان اظهار کرد: آن موقع به زور می خواستند چادر و حجاب را از سر زنان بردارند اما امروز متاسفانه به راحتی و با جنگ فرهنگی و فضای مجازی این کار را انجام می دهند.

,

امام جمعه رودان تصریح کرد: دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در خصوص حجاب، به افراد بفهماند که چرا باید حجاب داشته باشیم و هرنهاد و ارگان هم در موضوع اهمیت حجاب در جامعه باید تلاش کند.

,

دری خاطرنشان کرد: خانواده ها باید ارزش های حجاب را به دخترانشان بفهمانند که چادر را با فکر و عشق بپوشند تا در هر شرایطی کسی نتواند چادر را از سر آنها بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه