اخبار داغ

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز:

زیرساختهای فرهنگی البرز پاسخگوی نیاز هنرمند نیست/ هنرمندان تجسمی کرج، از نداشتن گالری استاندارد رنج می برند

زیرساختهای فرهنگی البرز پاسخگوی نیاز هنرمند نیست/ هنرمندان تجسمی کرج، از نداشتن گالری استاندارد رنج می برند
فرج الله عطابکی با اشاره به اینکه زیرساختهای فرهنگی شهر پاسخگوی نیاز استان نیست بیان کرد: استان البرز هنرمندان بسیار زیادی در عرصه هنرهای تجسمی دارد ولی زیرساختهای استان مانند موزه هنرهای معاصر، گالری استاندارد، خانه هنرمندان نه به این شکل که اکنون داریم خانه ای که متعلق به خود هنرمندان باشد در استان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج الله عطابکی رییس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک"،  گفت: هدف از برگزاری پنجمین نمایشگاه گروهی انجمن هنری های تجسمی ایجاد شرایطی که اعضای انجمن بتوانند آثارشان را برای علاقمندان به نمایش گذارند و در این نمایشگاه داوری نداشتیم و هریک از اعضای فعال انجمن یک اثر را برای بازدید در نمایشگاه آوردند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

عطابکی مهمترین مشکل برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان را نداشتن سالن استاندارد دانست و افزود: متاسفانه استان البرز از لحاظ نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه استانداردی را ندارد و دیوارهای گالری های استان نهایتا 30 الی 40 اثر ظرفیت دارد که این پاسخگوی نیاز استان نیست.

,

رییس انجمن تجسمی استان با اشاره به اینکه زیرساختهای فرهنگی شهر پاسخگوی نیاز استان نیست بیان کرد: استان البرز هنرمندان بسیار زیادی در عرصه هنرهای تجسمی دارد ولی زیرساختهای استان مانند موزه هنرهای معاصر، گالری استاندارد، خانه هنرمندان نه به این شکل که اکنون داریم خانه ای که متعلق به خود هنرمندان باشد در استان نداریم.

,

عطابکی افزود: در پنجمین نمایشگاه گروهی 81 اثر مربوط به 76 هنرمند برای علاقمندان به نمایش گذاشته شد و مجموع آثار شامل عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی، سفالگری، گرافیک، تصویرسازی و کاریکاتور در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت.

,

وی مهمترین دغدغه هنرمندان تجسمی استان را بحث اقتصاد هنر دانست و گفت: اقتصاد هنر موضوعی است که سالها درگیرش هستیم و هیچ پیشرفتی در آن نداشتیم و زمانی اقتصاد هنر در استان رونق می گیرد که فرهنگ سازی عمومی ایجاد شود و اینکه مردم جای خالی آثار هنری را در خانه هایشان حس کنند و مسئولان نیز به هنر بهاء دهند و برای خرید آثار هنری هنرمندان شهر پیشقدم شوند.

,

عطابکی با بیان اینکه در اداره های شهر و استان آثاری از هنرمند در تابلوها و بیلبوردها دیده نمی شود و استان البرز به لحاظ زیبایی از شهرهای نازیبای کشور است عنوان کرد: بارها به مدیران شهری پیشنهاد دادیم که دیوارهای شهر را در اختیار هنرمندان تجسمی قرار دهند تا هنرمندان روی آن هنرنمایی کنند و زیبایی را به شهر بگردانند ولی در حد حرف باقی ماند.

,

وی در پایان گفت: پنجمین نمایشگاه گروهی انجمن هنرهای تجسمی از١٣ لغایت ١٩ دی ماه ١٣٩٧ درمیدان آزادگان خیابان شهید مطهری نبش شاهد ٢ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز نگارخانهاستاد سیروس قائم مقامی و نگارخانه فجر در حال برگزاری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه