اخبار داغ

دانشجوی محجبه شده:

با خواندن وصیت نامه شهدا محجبه شدم/دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار داده اند

با خواندن وصیت نامه شهدا محجبه شدم/دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار داده اند
دانشجوی تازه محجبه شد گفت: وصیت‌نامه شهدا را با دقت مطالعه می‌کردم، پیش خودم فکر کردم که هزاران شهید جان خود را داده‌اند و تنها خواسته‌شان از زنان و دختران حفظ حجاب است حتماً مسئله خیلی مهمی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا،  84 سال پیش در چنین روزی رضاخان به خیال فرنگی کردن و پیشرفت کشور دستور کشف حجاب را صادر کرد که با مخالفت  و مقاومت مردم آن زمان ازجمله بانوان مواجه شد مقاومتی که حتی به قیمت جان آن‌ها تمام می‌شد.
رضاشاه این کار را با زور واجبار انجام داد و به خاطر همین بسیاری از زنان که این کشف حجاب  احساس برهنگی می‌کردند عملاً در خانه محبوس شدند.

در سال ۱۳۲۰ که رضاشاه ایران را ترک کرد اجرای قانون کشف حجاب سریعاً فراموش شد و دستاوردی بزرگ در تاریخ این ملت بر جای ماند که برهنگی و بی‌حجابی هرگز عامل پیشرفت ملت‌ها نخواهد بود.

دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار داده اند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا,
,
,
,
,
, دشمنان بنیان خانواده را هدف قرار داده اند,


با نگاه آماری به وضعیت زنان قبل و بعد از پیروزی انقلاب کاملاً مشخص می‌شود که این مسئله که حجاب مانع پیشرفت زنان می‌شود دسیسه‌ای بیش نیست تا بنیان خانواده‌ها را متزلزل سازد و از این طریق استعمارگران به کشورهای جهان سوم سلطه پیدا کنند.

محمدرضا پهلوی در مصاحبه با یک خبرنگار می‌گوید: عقل زنان به‌طورکلی ناقص‌تر از مردان است و البته استثنائاتی هم دارد.» او در ادامه در خصوص اینکه آیا شهبانو(فرح دیبا) می‌تواند پس از او به اداره امور مملکت بپردازد یا نه پاسخ نمی دهد و در مواجهه با سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه پس چرا او (فرح دیبا) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده است نیز پاسخی نمی دهد.

اما نگرش امام خمینی (ره) نسبت به زنان که در سخنرانی‌هایشان تجلی پیدا می‌کند نشان از عزت و احترام زن است، ایشان در سخنرانی فرمودند: در بعد جایگاه انسانی زنان؛ زن انسان است، آن‌هم یک انسان بزرگ، زن مربى جامعه است، از دامن زن انسان­ها پیدا مى­شوند.

همچنین در سخنرانی دیگری در خصوصشان و جایگاه زنان فرمودند:...«زن مربى جامعه است، از دامن زن انسان­ها پیدا مى­شوند، مرحله[ی] اولِ مرد و زن صحیح، از دامن است، مربى انسان­ها زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زن باتربیت صحیح خودش انسان درست مى­کند و باتربیت صحیح خودش کشور را آباد مى­کند، مبدأ همه سعادت­ها از دامن زن بلند مى­شود، زن مبدأ همه سعادت­ها باید باشد...».

پیشرفت زنان در زمینه علمی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

طبق آمارهای رسمی میزان حضور بانوان در سطوح مختلف تحصیلات عالی پیشرفت‌های چشمگیر داشته است که  قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

نکته مهمی دیگر در خصوص حجاب این مسئله است که مدام در رسانه‌ها در خصوص افزایش بدحجابی گفته می‌شود اما غافل از اینکه روند محجبه شدن دختران مخصوصاً دختران تحصیل‌کرده نیز رو به افزایش است که نشان از آگاهی و هوشیاری زنان جامعه است.

آمارها نشان می‌دهد که گرایش به حجاب در جامعه ما افزایش پیداکرده است، همچنین بیش از 70 درصد زنان ما به حجاب اعتقاددارند.

وصیت نامه شهدا من را محجبه کرد

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیشرفت زنان در زمینه علمی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست,
,
,
,
,
,
,
,
, وصیت نامه شهدا من را محجبه کرد,


صبا دانشجوی 25 ساله‌ای  که چند سالی است چادر را به‌عنوان حجاب برتر، انتخاب کرده است در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: حدود 5 سال پیش بود برادرم کتابی به من هدیه داد به نام نورالدین پسر ایران من این کتاب را مطالعه کردم و این مطالعه من را به شهدا علاقه‌مند کرد بعد از مدت‌زمانی متوجه شدم علاقه من به سمت کتاب‌های دفاع مقدسی رفته است و دوست دارم در این زمینه بیشتر مطالعه کنم، کم‌کم به سمت مطالعه وصیت‌نامه شهدا رفتم و وصیت‌نامه شهدا را با دقت مطالعه می‌کردم و متوجه شدم بعد از مسئله ولایت‌فقیه نکته‌ای که در وصیت‌نامه شهدا مشترک است و شهدا به آن اهمیت زیادی قائل شده‌اند  توصیه به حجاب است.

وی بیان داشت: پیش خودم فکر کردم که هزاران شهید جان خود را داده‌اند و تنها خواسته‌شان از زنان و دختران حفظ حجاب است حتماً مسئله خیلی مهمی بوده و یک واجب شرعی است، از طرفی به حضرت زهرا (س)خیلی فکر می‌کردم که زمانی که پهلویش شکسته بود و در حالت بیماری هم به حجابش اهمیت می‌داد به من تلنگر می‌زد.

این دانشجوی محجبه شده افزود: خداوند هم به مقدار به من زیبای عطا کرده بود  که به دلیل نوع پوشش نامناسبم بسیار موردتوجه قرار می‌گرفتم  این مسئله و نگاه‌های نامحرمان من را بسیار آزار می‌داد، به دلیل نوع اعتقادی که به شهدا پیداکرده بودم در دانشگاه دوستانم همه چادری و محجبه بودند و تنها من ظاهری غلط ‌انداز داشتم و دوست داشتم من هم چادری باشم.

وی افزود: خانواده من کاملاً با چادر مخالف بوده و هنوز هم هستند اما با پافشاری من و  با گذاشتن چندین شرط اجازه دادند که چادر سر کنم نزدیک به دو سال برای سر کردن چادر جنگیدم که برایم باارزش است و خدا را شکر می‌کنم  به آن چیزی که می‌خواستم رسیدم ،خانواده من تحت تأثیر شبکه‌های خارجی  و برخی مسائل که به‌دروغ در جامعه گفته می‌شود حرف‌های برای توجیه چادری نشدن من می‌زدند که غیرقابل‌باور بود.

انتهای پیام/

,
, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه